Gå til innhold

Han er altfor clingy. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er involvert med en veldig snill, søt og generøs fyr. Elsker ham veldig mye. Problemet er at han ikke kan gå 2 timer uten å snakke med meg, enten gjennom sms eller telefonsamtale. Det er så klart ikke et problem å møte ham fysisk. Det er bare at mobilen min blir bombardert hver dag hele dagen, og når jeg velger å ikke svare (fordi jeg jobber og studerer, samt har mye å gjøre hjemme) så blir han lei seg, og jeg har gjort det klart for han at jeg er ganske travel. Det har nesten ført til småkrangler hittil. Dette er egt mitt første forhold så jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke

Har jeg gjort noe galt, eller er det noe galt med ham??? eller er dette veldig normalt?

Anonymkode: 8d1ab...45e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke normalt, og det er ikke deg det er noe galt med. 

• Liker 8
Skrevet

Det der høres veldig slitsomt ut,og ikke helt normalt ut nei. Jeg syns selv det er fint med litt kontakt gjennom dagen men det der hadde jeg blitt skremt av. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes ikke du har gjort noe galt, og det er bekymringsfullt at han ikke kan gå to timer uten å snakke med deg. Han virker kontrollerende.

• Liker 1
Skrevet

Be han prate med en kamerat om det...

Kan være kraftig forelskelse, uerfarenhet, sjalusi eller eit kontrolleringsbehov.  Be han google om damer liker needy menn...

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde sagt rett ut at det blir litt for mye for meg, hadde han ikke respektert det så hadde jeg avslutta. Sånne intense greier er så turnoff.

Anonymkode: fe8b4...a81

• Nyttig 1
Skrevet
Callista skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke du har gjort noe galt, og det er bekymringsfullt at han ikke kan gå to timer uten å snakke med deg. Han virker kontrollerende.

ja, det virker jo nesten sånn. men egentlig er han bekymret for meg. jeg har en litt sur pappa, og har ikke det beste forholdet med ham (ikke noe utenfor det vanlige), så han tror en krangel har brutt ut dersom jeg ikke snakker med ham. tror ikke han er kontrollerende

Skrevet

Åfyyy det hadde ikke jeg orka! Hvis han fortsetter slikt selvom du setter ned foten, så hadde jeg gått 

Anonymkode: bb0dd...564

Skrevet

Det er noe galt med han. Ville vært direkte med han og sagt på en nogenlunde pen måte at han selv om han er søt får han bare skrive max 5 meldinger for dagen og ringe 1 gang, alt etter 16.00, eller hvordan du nå vil ha det. Gi han noe å forholde seg til som er akseptabelt for deg og. Så kan du se om han lytter eller fortsetter å bombardere deg. Hvis sistnevnte er det trolig best å styre unna han.

Anonymkode: 6f844...cd6

• Liker 1
Skrevet

Du må sette grenser for deg selv og hvordan du vil ha det. Dette er jo ikke normalt, og hsn virker eiesjuk og muligens sjalu. Jeg ville si skal forholdet vårt fungere og ikke bli kvalt, så trenger jeg det og det. Reaksjonen hans da vil si mye om jeg ville forsette forholdet eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke normalt. Høres veldig kontrollerende ut. At han blir sint for at du ikke er tilgjengelig er manipulering for å ha kontroll over deg 

Anonymkode: de0fa...9ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror bare han er veldig forelsket, men det er kanskje ikke du. 

Anonymkode: 2589c...b17

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er involvert med en veldig snill, søt og generøs fyr. Elsker ham veldig mye. Problemet er at han ikke kan gå 2 timer uten å snakke med meg, enten gjennom sms eller telefonsamtale. Det er så klart ikke et problem å møte ham fysisk. Det er bare at mobilen min blir bombardert hver dag hele dagen, og når jeg velger å ikke svare (fordi jeg jobber og studerer, samt har mye å gjøre hjemme) så blir han lei seg, og jeg har gjort det klart for han at jeg er ganske travel. Det har nesten ført til småkrangler hittil. Dette er egt mitt første forhold så jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke

Har jeg gjort noe galt, eller er det noe galt med ham??? eller er dette veldig normalt?

Han er nok forelsket,MEN at han blir skuffet og småsur over at du ikke er 24/7 tilgjengelig på mobilen vitner om at han er usikker og sliter med noe selv. Ønsker du dette? Kun du vet svaret....

Han har nok ikke helt tillit til de han er i relasjon med å søker bekreftelse. 

Anonymkode: e08e9...843

• Nyttig 1
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor lenge dere har vært involvert. I begynnelsen er det mange som er vanvittig forelsket og gjør omtrent ikke annet enn å fly rundt på skyer og tenke på kjæresten/daten/whatnot og derfor har lyst til å både gi og motta bekreftelse.

Om dere har holdt på i over 1 år burde han kanskje roe ned litt. Er egentlig ingen fasit på det. Det kommer helt an på hvordan begge er som person, men det jeg tenker det er helt innafor å si at du digger fyren, men det blir litt overveldende når det plinger i telefonen annenhver time døgnet gjennom.

Anonymkode: 7f130...a2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er bare at mobilen min blir bombardert hver dag hele dagen, og når jeg velger å ikke svare (fordi jeg jobber og studerer, samt har mye å gjøre hjemme) så blir han lei seg, og jeg har gjort det klart for han at jeg er ganske travel.

Du må nok gjøre det enda klarere!

Hvis du ikke forstår at jeg faktisk har andre ting å drive med av og til, så tror jeg faktisk ikke at vi passer sammen. Jeg orker ikke å stå på pinne for deg annenhver time! Det går på bekostning av både jobb, studier og mitt liv. Og det MÅ du akseptere og ikke minst respektere! 

Take it of leave it! 

Anonymkode: 9b383...71d

• Nyttig 1
Skrevet

Nei det er ikke normalt å ikke klare respektere andres grenser. 

• Nyttig 1
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (12 timer siden):

Be han prate med en kamerat om det...

Kan være kraftig forelskelse, uerfarenhet, sjalusi eller eit kontrolleringsbehov.  Be han google om damer liker needy menn...

Eller usikker på seg selv

Skrevet

Så han er fortsatt like kontaktsyk selv om du bruker ord som "Clingy"? 

Anonymkode: 31010...896

Skrevet

Dette hadde virkelig skremt meg! 
En kjæreste skal være en som bygger en opp, heier deg frem og gir deg glede og energi. 
Han her høres it som om han stjeler energi og livskraft fra deg. Og ikke minst dreper kjærligheten.  
Her må du tørre å sette grenser og være tydelig på at du også lever et liv uten han. 

Slutt også å fortelle om din far. Høres ut som han er på vei til å manipulere deg bort fra familien din, og det er den største varsellampen du kan få! 

Anonymkode: 699ff...389

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror bare han er veldig forelsket, men det er kanskje ikke du. 

Anonymkode: 2589c...b17

Hvis man er veldig forelsket så strekker man seg langt for å gjøre den andre til lags. Noen ganger for langt. Å ikke respektere den andres grenser er det motsatte av å gjøre noen til lags. Han prøver jo ikke en gang. Han gjør kun det han har lyst til selv og blir sur når TS' ser helt annerledes på hvordan de skal forholde seg til hverandre.

TS, jeg tror han er følelsesmessig umoden. Hvis dere er ganske unge kan det gå seg til med tydelig grensesetting fra din side. Men hvis dere er skikkelig voksne så tror jeg du skal komme deg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...