AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Del Skrevet 20. desember 2023 Nå rundt jul har jeg fått flere lange meldinger fra fjernere slekt. Det er lange oppdateringer om hva Per, Pål, Espen og de syv dvergene driver med for tiden. "Per går i tredje klasse nå, og spiller skogsdue i juleavslutningen." Osv. Før var det mamma som holdt kontakten med disse slektningene men hun døde i februar, så dette er første året hvor det er mitt ansvar. Jeg vet ikke hvor mye det er forventet at jeg skal skrive tilbake? Jeg synes faktisk det er hyggelig å høre fra dem, dette er folk jeg kjente i oppveksten, men jeg kjenner jo ikke alle barna deres og andre folk de skriver om så vet ikke hva jeg skal skrive. Jeg er barnløs og lever et veldig kjedelig liv, så har ikke så mye å fortelle fra mitt eget liv. Jeg har lyst til å svare noe hyggelig, men jeg vet ikke hva som er vanlig. Noen med mer erfaring fra voksenlivet som vil dele noen tips? Anonymkode: f1391...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Del Skrevet 20. desember 2023 Ville bare svart noe som: så gøy å høre om hva … driver med fortiden. Her er alt som det pleier, jobber fortsatt med … og ellers er det ingen forandringer. Håper dere får en fin jul og et godt nytt år. eller noe i den duren. Trenger ikke svare med lang novelle tilbake ☺️ Anonymkode: 05820...7ae 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Del Skrevet 20. desember 2023 Dette høres ut som julebrev Fortell det du har å fortelle. En eller annen liten historie fra hverdagen har du vel? Koselig å ha litt kontakt med slekta ❤️ Anonymkode: 215f1...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 20.24): Ville bare svart noe som: så gøy å høre om hva … driver med fortiden. Her er alt som det pleier, jobber fortsatt med … og ellers er det ingen forandringer. Håper dere får en fin jul og et godt nytt år. eller noe i den duren. Trenger ikke svare med lang novelle tilbake ☺️ Anonymkode: 05820...7ae Takk for forslag! Jeg kopierte det, jeg😊 AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 0.32): Dette høres ut som julebrev Fortell det du har å fortelle. En eller annen liten historie fra hverdagen har du vel? Koselig å ha litt kontakt med slekta ❤️ Anonymkode: 215f1...93d Ja, det er hyggelig å holde kontakten. Men jeg har et så kjedelig liv at jeg ikke har noe å fortelle. Særlig dette året etter at mamma døde, så har jeg trengt å ta litt pause fra dating og slikt, så det har skjedd veldig lite i livet mitt. Anonymkode: f1391...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 25. desember 2023 #5 Del Skrevet 25. desember 2023 Jeg syns det er fint å svare omtrent det jeg tenker. Man trenger ikke skrive så mye om seg selv, det holder å beskrive responsen din på meldingen. Slike ting som: Takk for koselig melding, det er kjekt å høre hvordan det går med dere, jeg setter pris på at du tar deg tid til å skrive, det var hyggelig sist gang da vi....og lignende. Og så ønsker jeg dem en fin jul, håper det nye året blir bra, lykke til med tante Torilds kneoperasjon osv. Du kan jo også skrive noe slik som at du ser fram til en rolig og avslappende jul, skiføre til vinteren eller noe annet generelt. Det viktigste familien vil oppnå er vel å vise at de tenker på deg og vil opprettholde kontakten, så hvis du synes det er hyggelig holder det nok i lange baner å si nettopp det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Del Skrevet 25. desember 2023 Er det i sånne situasjoner det er lov å dikte og dra på litt? "I år avslørte jeg en russisk spion, slo Magnus Carlsen i sjakk og slukket vulkanen på Island..." Anonymkode: d7e26...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Del Skrevet 25. desember 2023 Hjelper å treffes oftere,blir mindre porsjoner da... Anonymkode: c38fa...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Takk for forslag! Jeg kopierte det, jeg😊 Ja, det er hyggelig å holde kontakten. Men jeg har et så kjedelig liv at jeg ikke har noe å fortelle. Særlig dette året etter at mamma døde, så har jeg trengt å ta litt pause fra dating og slikt, så det har skjedd veldig lite i livet mitt. Anonymkode: f1391...a5f Det du skriver her er jo absolutt noe du kan dele dersom du er komfortabel med det. De aller fleste vil kunne forstå at du har hatt behov for å reorientere deg og ta en liten pause fra "livet" etter å ha mistet moren din - og slekta vil kanskje også sette pris på at du er ærlig om dette. Det er helt kurant å skrive at det ikke har skjedd så mye på din kant, at du føler det kanskje blir kjedelig å høre om. Det vil de nok helt sikkert kunne ha medfølelse for 🙂 Jeg tenker at det beste er å bare å være deg selv, særlig dersom du ønsker å ha litt kontakt med dem nå og da fremover. Da slipper du å kjenne så mye stress med å tenke på hva som er riktig å skrive. Husk, det er ikke noen feil eller riktig måte å leve på og de er sikkert interessert i å høre noen linjer om deg uansett om det skjer mye eller lite 🙂 Anonymkode: 1c505...6c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå