Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Jævla PostNord - hjemlevering endret til utlevering i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig fornøyd med Post Nord:klappe:

Bergen.

Anonymkode: 1afd0...822

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 19.47):

Vet om ei som fikk levert pakka på utleveringssted i en annen by🙈🤯

Anonymkode: e92d3...18d

Jeg fikk en gang hentemelding til en butikk i Tønsberg. Jeg bor i Larvik... Den ble sendt tilbake til avsender da jeg sa fra at jeg ikke hadde mulighet til å hente den der, og jeg så aldri noe mer til den tror jeg. 

Skrevet

Jeg velger aldri postnord med mindre jeg må. Jeg bestilte en telefon engang som ble sendt med PostNord, med hjemmelevering. Så ble den levert til nærmeste hentested istedenfor, og da jeg kom til hentestedet fortalte de meg at den var ikke her, fordi den ble markert som levert hjemme hos meg. 

Jeg holdt på å klikke. Telefonen endte tilslutt opp på postkontoret og jeg fikk hentet den der, og jeg fikk ikke ei krone igjen fra PostNord der jeg ba om refusjon for å ha betalt for hjemmelevering. 

Anonymkode: b7195...257

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
qwerty123 skrev (46 minutter siden):

Postnord i Sverige 

Ja, det er akkurat sånn jeg ser for meg de ansatte i postnord. De prøver i det minste å kaste nordover:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 22.23):

Jeg har bare positiv erfaring med Postnord :hæ:

Her er det Posten som oppfører seg slik dere skriver i denne tråden 

Anonymkode: 60144...fa5

Samme her

Anonymkode: b7a17...159

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 19.06):

Bare gode erfaringer med PostNord her på Vestlandet. Hvor i landet bor dere som har dårlige erfaringer? 

Anonymkode: 647aa...465

Rogaland

Anonymkode: 433db...5f7

Skrevet

Nå sist leverte de i postkassen. Forrige gang fikk jeg beskjed om at boksene var fulle så det ble levert til butikk. 2 km gåing og 4 busser for å hente pakken og hjem igjen. 

Anonymkode: 29277...15f

Skrevet
On 12/20/2023 at 8:38 PM, AnonymBruker said:

Det får jeg nesten hver gang. Mistenker de for å bare dumpe pakkene på utleveringssted for å spare tid. Men de skriver at de ikke fant veien, at pakken ikke fikk plass i Pakkeboks osv. Eller hevder at de ringte på og jeg ikke var hjemme. Har ikke bil og hater at de legger pakkene mine på utleveringssteder langt unna når jeg har betalt for å få de levert hjem

Anonymkode: eec55...0dd

Det er ikke en mistanke, det er fakta. Jeg har bestillt mer pakker enn de aller fleste og alle meldingene om at de ikke kunne levere hjem er direkte løgn.

Anonymkode: fc276...50f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
On 12/21/2023 at 12:27 AM, AnonymBruker said:

Dere får hva dere betaler for. Billig frakt. 
Hadde man styrket Posten så kunne man kanskje fått kvalitet der. 
Det morsomme er at DHL, som var den store stygge ulven før Posten ble privatisert, er det eneste fraktfirma som nå leverer med kvalitet og topp kundeservice. Men du må betale litt ekstra for det. 

Anonymkode: 5d079...a74

Billig frakt?? Billig frakt får man fra andre land, gjennom sider som temu.com, gratis frakt faktisk, og alt blir sendt på få dager med garanti med tilbakebetaling av deler av ordrebeløpet om ikke varen er fremme innen 2 uker. 

Og posten i Norge tar mye mer penger for sendingene, og det tok meg over 2 uker å få et brev sendt fra Oslo til Bergen.

Du kan ikke være seriøs..

Skrevet
Pringle skrev (På 22.12.2023 den 18.51):

PostMord 😬 Bestiller og betaler for levering i postkasse/på døra, og sendingen blir omdirigert til matbutikk fordi jeg enten ikke var hjemme(!) eller de ikke fant døra(!)

Tipper de ikke var innom og lette en gang... jeg satt på trappa mi en sommerdag og ventet på post nord bilen, fikk til slutt en melding om det samme, at sending blir omdirigert pga de ikke fant meg/døra. Jeg kan se 150 meter ned veien her jeg bor og de kjørte ikke inn rett vei en gang, gud vet hvor de var men ikke her. 

Anonymkode: 3096d...f6d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ikke en mistanke, det er fakta. Jeg har bestillt mer pakker enn de aller fleste og alle meldingene om at de ikke kunne levere hjem er direkte løgn.

Jupp, burde være ulovlig ? Er jo faktisk svindel

Anonymkode: 64d08...55e

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 0.27):

Dere får hva dere betaler for. Billig frakt. 
Hadde man styrket Posten så kunne man kanskje fått kvalitet der. 
Det morsomme er at DHL, som var den store stygge ulven før Posten ble privatisert, er det eneste fraktfirma som nå leverer med kvalitet og topp kundeservice. Men du må betale litt ekstra for det. 

Anonymkode: 5d079...a74

Tja.. Har en del ting jeg må kjøpe fra utlandet. Så fra grensen og hjem er det ikke mulig å få vite hva som er neste instans. Pluss at man ikke alltid kan velge. Men jeg er jo egentlig enig, frakt er tatt over av firma som burde blitt kjeppjaget. Både lønn, arbeidsforhold og kjøretøy er innimellom av rimelig tvilsom kvalitet.

Vi forbrukere dauer ikke av å vente på en ny jakke noen dager. Men firma som venter på deler, og andre ting som skal holde julene i gang fortjener bedre enn det der. 

• Liker 1
Skrevet

Frakt tiden innenlands er svært høy til tider. Ventet over 2 uker på et vanlig brev.. Jeg får jo sendt gratis store pakker fra kina på kortere tid. Men det er alltid det samme, det som tar tid er når varen kommer inn i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Ikke hatt problemer med Post Nord, men stort sett hver gang jeg bestiller Helt Hjem med levering i postkasse eller pakkeboks som står like borti veien, så får jeg melding om at pakken kan hentes på en SPAR-butikk noen kilometer unna. 
Og det er ikke fordi pakken er for stor. Sist var det en liten eske med en parfyme inni. Fikk plass i jakkelomma, men kjøre til SPAR måtte jeg jaggu. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 19.06):

Bare gode erfaringer med PostNord her på Vestlandet. Hvor i landet bor dere som har dårlige erfaringer? 

Anonymkode: 647aa...465

I en av Bergens nabokommuner.

For tre år siden forsvant legoen jeg hadde bestilt. Pakken jeg fikk utlevert inneholdt et munnbind som var sendt i retur, postnord klarte ikke å fortelle hva som hadde skjedd... Heldigvis ordnet legobutikken i Danmark opp og sendte ny pakke til meg med DHL!

I høst forsvant en dyr ullkjole, den ble hentet av postnord men i pakkesporingen står den fremdeles kun som registrert. Butikken tok ansvar og sendte en ny med DHL express og levering på døren, den kom dagen etterpå.

Anonymkode: 1c330...565

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg får alltid pakkene mine til slutt med PostNord så klager ikke for mye. Det er vel stressa og underbetalte sjåfører. De greier ikke å levere i rett postkasse siden vi er flere postkasser på samme adresse. Vi er flere leiligheter i samme hus i et eneboligstrøk med postkassestativ for flere eneboliger. Det skal sies at alle postkasser er tydelig merket med navn og posten greier å levere rett.  Sist jeg fikk en pakke så påsto de den var i postkassen. Der var den ikke så ringte på til naboene og spurte, og de hadde heller ikke fått den. Klagde til PostNord som skulle ta kontakt med sjåfør. Fikk etterhvert melding om at den kunne hentes på hentested for den var for stor for postkasse (og det var den). PostNord sendte meg mail om at de hadde hentet den i postkassen, der de mente jeg ikke hadde funnet den, og så levert inn på hentested. Tydeligvis mente de at jeg totalt hadde oversett en pakke (som var for stor til postkassen) i postkassa mi, og hadde ytet meg ekstra service ved å levere den inn på hentested😅

Anonymkode: 02ee0...39a

Skrevet

Jeg må tilføye at når jeg har bestilt hjemlevering har jeg dårligst erfaring med posten. De har i flere tilfeller påstått at jeg ikke har vært hjemme, eller at jeg ikke har hatt tydelig merket inngangsdør noe som er pisspreik. 

Hjemlevering fra postnord har i alle tilfeller vært strålende, og har jeg ikke hatt mulighet til å være hjemme så har ikke det vært noe problem for de ringer for å høre hvor de kan levere eller gjemme pakkene.

Anonymkode: 02ee0...39a

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I en av Bergens nabokommuner.

For tre år siden forsvant legoen jeg hadde bestilt. Pakken jeg fikk utlevert inneholdt et munnbind som var sendt i retur, postnord klarte ikke å fortelle hva som hadde skjedd... Heldigvis ordnet legobutikken i Danmark opp og sendte ny pakke til meg med DHL!

I høst forsvant en dyr ullkjole, den ble hentet av postnord men i pakkesporingen står den fremdeles kun som registrert. Butikken tok ansvar og sendte en ny med DHL express og levering på døren, den kom dagen etterpå.

Anonymkode: 1c330...565

Noe tilsvarende har skjedd meg. Jeg fikk hentemelding fra Postnord, men da jeg kom innom butikken samme dag, var pakken søkk vekk. De i butikken mente at de aldri hadde mottatt pakken. Jeg klagde til selger (amazon) og de sendte en ny vare med DHL, den kom på døren neste dag. 

Anonymkode: 6405a...d51

Skrevet

Spent på om jeg får pakken min fra jokernord. I over en uke var pakken på terminal på Langhus og ute for levering annenhver dag. Flere ganger havner den for utlevering i butikker langt unna. Ringer de da og ber de få den sendt til min butikk...og svaret jeg får er "ja, da må du regne med 2 dager ekstra venting". Eh, de to dagene blir over en uke. Men om jeg venter i en eller to uker spiller ingen rolle. Drittfirma rett og slett.

Anonymkode: ad634...747

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...