Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Jævla PostNord - hjemlevering endret til utlevering i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg er så sur. Hva er greia med PostNord?! 

Har bestilt en del møbler som jeg skulle få levert hjem idag. Fikk melding om at pakken skulle være her om 15-30min. Også skjedde det ikke noe og da gikk jeg inn på appen og så at utleveringssted hadde blitt endret til en butikk i nærheten. 

Problemet er jo at jeg har bestilt hjemlevering fordi det er en såpass stor pakke at jeg tror ikke jeg får den i bilen. Og tenker joansett om jeg hadde fått plass i bil, jeg har bestilt hjemlevering og betalt ekstra for det!? 

Skjønner heller ikke hva i all verden grunnen er for at de bare endrer utleveringssted. Men ser at det er et gjennomgående problem og flere som opplever det stadig vekk. Har også skjedd med meg en del ganger, men det har vært mindre pakker som jeg ikke har tenkt noe over og bare hentet selv. Men nå er det snakk om masse tunge og store møbler. 

Noen som har erfaring med dette? Skal man klage? Forlange at de leverer det på riktig adresse? Hjelper det egentlig å klage eller driter de bare i det? 

Anonymkode: 4dc80...c19

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

PostNord har vært helt håpløse nå i juletiden. Det virker som om de ikke engang PRØVER, de leverer det bre til min (nest)nærmeste Rema-butikk. Jeg har ikke bestilt noe så stort som møbler, så jeg har slått meg til ro med å hente selv, men jeg tror jeg hadde klaget ganske høyt over å ikke få møbelbestillingen min levert hjem. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Typisk postnord, jeg bestillte noe som tilsvarte 3kolli. Postnord klarte å fordele disse pakkene over 3 forskjellige utleveringssteder. Aldri vært mer imponert

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det skal du være glad for. Ekstremt mange får dørpakkene sine stjelt nå i jula!

Anonymkode: a6a01...ecc

• Nyttig 5
Skrevet

Vet om ei som fikk levert pakka på utleveringssted i en annen by🙈🤯

Anonymkode: e92d3...18d

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig må det jo klages!

• Liker 7
Skrevet

Prøver selv å unngå postnord så langt det er mulig. Levering på nærmeste utleveringssted,  ja, Hvis jeg bodde på andre siden av kommunen. 

Anonymkode: 7b7a4...9a7

• Liker 4
Skrevet

Jeg klagde da de leverte til et sted langt vekk fra der jeg bor. Klagen sendte jeg til butikken hvor jeg hadde bestilt varene (skrev «klage på PostNord…»). Burikkjeden kontaktet PostNord som hentet pakken på nytt og leverte til riktig sted. Hvis jeg hadde klaget direkte til PostNord vet jeg ikke om de hadde fikset det.

Anonymkode: f4183...060

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
endo skrev (25 minutter siden):

Typisk postnord, jeg bestillte noe som tilsvarte 3kolli. Postnord klarte å fordele disse pakkene over 3 forskjellige utleveringssteder. Aldri vært mer imponert

Ja, det er nesten så man mistenker de for å ha humor. Tror aldri det har blitt gjennomført uten problemer en eneste gang for meg.

• Liker 6
Skrevet

Jeg fikk kjeft en gang av dem. Hadde bestilt møbler gjennom jobben min. Fikk det levert hjemme. Men bestiller var bedrift. Jeg fikk hør det ja. For han leverte bare til bedrifter han. Ikke privat. For han måtte kjøre i et boligfelt. Jeg bare svarte. Det er bedrift. Og sa ikke noe mer til han. Jeg gidda ikke å hjelpe han når han var slik mot meg. Jeg bare sto der og så på at han strevde. Hadde han møtt meg på en helt annen måte så hadde jeg gledelig hjelper til. For slik er jeg. Og elsket å snakke. Men der fikk han møte en kald skulder. 

Anonymkode: ff28d...8ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Altså jeg er så sur. Hva er greia med PostNord?! 

Har bestilt en del møbler som jeg skulle få levert hjem idag. Fikk melding om at pakken skulle være her om 15-30min. Også skjedde det ikke noe og da gikk jeg inn på appen og så at utleveringssted hadde blitt endret til en butikk i nærheten. 

Problemet er jo at jeg har bestilt hjemlevering fordi det er en såpass stor pakke at jeg tror ikke jeg får den i bilen. Og tenker joansett om jeg hadde fått plass i bil, jeg har bestilt hjemlevering og betalt ekstra for det!? 

Skjønner heller ikke hva i all verden grunnen er for at de bare endrer utleveringssted. Men ser at det er et gjennomgående problem og flere som opplever det stadig vekk. Har også skjedd med meg en del ganger, men det har vært mindre pakker som jeg ikke har tenkt noe over og bare hentet selv. Men nå er det snakk om masse tunge og store møbler. 

Noen som har erfaring med dette? Skal man klage? Forlange at de leverer det på riktig adresse? Hjelper det egentlig å klage eller driter de bare i det? 

Anonymkode: 4dc80...c19

Skulle bestille noen viktige varer i dag, så i slutten av bestillingen så jeg at det kun var postnord som leveringsmetode. Da var det bare å kansellere hele orderen med en gang. Viktige ting kan ikke sendes med postnord. Ren gambling både om og når den kommer. 

Skrevet

Har opplevd masse tull med PostNord.

Pakker som er sendt i retur fordi jeg aldri er blitt informert om at det er klart for henting. Pakker som forsvinner. Aldri fått på døren, med beskjed om at det blir levert til hentested fordi jeg angivelig ikke var hjemme. Så går det 3 dager til det kan hentes. Jeg bor 3 minutter unna ett hentested. En gang brukte de 14 dager på en boblekonvolutt fra Oslo til Bergen. 

Det eneste de evner er å levere de i slike bokser. Da kommer det på 2-3 dager. Ellers tar det som regel opptil en uke eller to. 

Skrevet

Jeg er ikke overrasket... Jeg har dårlig erfaring med PostNord og unngår dem nå hvis jeg kan. Jeg har bestilt hjemlevering to ganger.

Den første gangen var det 10 brett med energidrikk. Det ble levert til butikk fordi "sjåføren hadde dårlige dekk". Jeg visste ikke at det var mitt ansvar at sjåføren hadde forsvarlige dekk... Men akkurat denne gangen lot jeg det gå, men var mildt sagt irritert.

Neste gang var det en tredemølle. Levert til butikk. Jeg nektet å hente, selvfølgelig. Ikke kunne jeg hente en så stor pakke selv heller. Jeg ga beskjed til butikken at jeg prøvde å få PostNord til å levere pakken hjem og at de ikke skulle la dem hente pakken for retur. Jeg kontaktet nettbutikken og de skjønte ingenting. Den var jo så stor at det gikk ikke an å velge annet enn hjemlevering for en slik leveranse. Jeg fikk beskjed om at det skulle bli ordnet, og så fikk jeg beskjed om at pakken var hentet for levering. De sendte den tilbake til hub'en 1,5 timer unna og det stod at levering var neste dag 8-16. Jeg tok hjemmekontor og ordnet med en nabo som skulle komme og hjelpe med bæring helt inn. Og ventet og ventet. Så sjekket jeg trackingen kl 18, og da var den sendt i retur. Jeg kontaktet nettbutikken som beklaget veldig for rotet med PostNord og sa at når tredemølla kom i retur, så skulle de sende meg en ny en hvis jeg fortsatt ville ha. Det ville jeg, og denne gangen ble tredemølla levert hjemme.

Anonymkode: 433db...5f7

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg så en fin en her en dag da noen spurte hva folk gjorde for å kvitte seg med dokumenter med sensitive data. Da svarte noen at de sendte dokumentene til seg selv med PostNord. 😂

Anonymkode: 433db...5f7

• Liker 27
  • Hjerte 2
Skrevet

Det får jeg nesten hver gang. Mistenker de for å bare dumpe pakkene på utleveringssted for å spare tid. Men de skriver at de ikke fant veien, at pakken ikke fikk plass i Pakkeboks osv. Eller hevder at de ringte på og jeg ikke var hjemme. Har ikke bil og hater at de legger pakkene mine på utleveringssteder langt unna når jeg har betalt for å få de levert hjem

Anonymkode: eec55...0dd

• Liker 12
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Jeg har også opplevd at Post Nord har byttet leveringssted. Riktignok ikke fra hjemlevering til butikk, men fra min nærmeste butikk til en butikk på et tettsted i nabokommunen. Siden det ikke er jeg som har kundeforholdet med Post Nord klaget jeg direkte til virksomheten jeg hadde bestilt fra og ba dem om å fikse det. Det er de som har et kundeforhold til Post Nord, ikke jeg. Og det er de som har bestilt frakt på varene de selger til kundene sine. Derfor vil jeg gjøre det til deres problem, og ikke mitt. 

Det ordnet seg for meg, i alle fall. Post Nord hører mye mer på en kunde som gir dem tusenvis av oppdrag hvert år enn på en tilfeldig privatperson. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
endo skrev (57 minutter siden):

:fnise:

Skrevet

Mye rot med PostNord. Flere ganger har jeg valgt leveringstidspunkt i appen, men så har sjåføren bestemt seg for å levere dagen før jeg ønsker - når jeg ikke er hjemme. Håpløst. En gang bestilte jeg en stol som bare ble satt utenfor inngangsdøren (jeg bor i blokk), jeg var på jobb og pakken/stolen ble stående utenfor til jeg kom hjem fem timer senere. Hva er vitsen med å kunne velge leveringstid om det ikke blir tatt hensyn til? 

Anonymkode: 2f171...a15

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
29 minutter siden, Fjollefyr said:

Har opplevd masse tull med PostNord.

Pakker som er sendt i retur fordi jeg aldri er blitt informert om at det er klart for henting. Pakker som forsvinner. Aldri fått på døren, med beskjed om at det blir levert til hentested fordi jeg angivelig ikke var hjemme. Så går det 3 dager til det kan hentes. Jeg bor 3 minutter unna ett hentested. En gang brukte de 14 dager på en boblekonvolutt fra Oslo til Bergen. 

Det eneste de evner er å levere de i slike bokser. Da kommer det på 2-3 dager. Ellers tar det som regel opptil en uke eller to. 

Jeg har gitt opp bokser. De er alltid fulle og jeg må på hentested i stedet 

Anonymkode: 6e204...0da

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert flere enn meg som er gamle nok til å huske Linjegods? Det er jo nesten så man kan begynne å tro at de har blitt reinkarnert som PostNord. :D 

(Som barn hadde jeg en vitsebok som het Gyldendals store le-leksikon e.l. Der var vitsene organisert alfabetisk. Under L sto det: "Linjegods: Se Arvegods." Og under A sto det: "Arvegods: Se Linjegods." Mye mulig PostNord hadde overtatt den oppføringen om boka ble utgitt i dag.) 

Anonymkode: 2803d...13c

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...