AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Har du noen spesielle ønsker når det gjelder musikk? Hvor? Det er kanskje litt pretensiøst å tenke på egen begravelse. Men jeg tror de fleste voksne mennesker har tenkt litt. Selv er jeg nesten 40 og flere i familien har dødd i 40-årene. Hvem vet hva fremtiden bringer? Jeg har tenkt på musikk. Og dikt. Hvis jeg noengang får muligheten til å styre min egen begravelse kommer jeg til gripe den muligheten. Anonymkode: 9fd8c...15d 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Nei, begravelsen er for de etterlatte så det blander heg meg ikke i. Men de kjenner meg jo godt så det blir nok ikke noe som ikke reflekterer hvem jeg var. Anonymkode: 38454...269 1
svartkatt Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 Jeg vil kremeres, og er ikke interessert i begravelse eller noe seremoni av noe slag. Ikke noe gravminne eller noenting. 2 3
mereo Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Da foreslår jeg at du skriver det ned og informerer dine nærmeste hvor de kan fine informasjonen. Eventuelt bare forteller de om dine ønsker. Jeg er yngre enn deg og har hatt beviste valg rundt min bisettelse siden jeg var 20. Jeg har noen ønsker og det har min mann vært informert om i mange år.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Har tenkt. Kom til at jeg gir fullstendig blaffen. Jeg er dau. Anonymkode: 419e7...76a
princeofithilien Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 (endret) Det får familien ta seg av, men det blir nok en veldig tradisjonell begravelse. Det eneste jeg har sagt til familien min er at jeg ikke vil gravlegges på den største kirkegården i byen her, der de aller fleste jeg kjenner (kjente) som har gått bort ligger, selv om det kanskje hadde vært naturlig. Jeg bare liker ikke den kirkegården, er ingenting personlig med den, er kjempestor og ligger bare rett ved trafikkert vei og store butikker. Samtidig burde jeg jo ikke bry meg om det, jeg får jo aldri vite hva de gjør med meg uansett! 😅 Og jeg kommer ikke til å hjemsøke dem hvis de går imot ønsket mitt! Endret 20. desember 2023 av princeofithilien
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 Det jeg vet er at jeg ønsker å donere så mye som mulig til vitenskap og forskning og så får de som skal ha begravelsen bestemme selv. Men de kan fint kremere meg, og det blir det sikkert. Min mann vil at jeg spyler han ned i do når han dør, så syns det er greit at de som skal sørge får bestemme selv. Anonymkode: b4e63...381
RedPimpernell Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 Mine pårørende får styre det meste selv slik de tror jeg hadde syntes var OK, men de har fått beskjed om at det skal ikke finnes en prest eller salme i en mils omkrets, og det skal ikke serveres de sedvanlige, kjedelige snittene.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 Hva og hvordan de gjør det legger jeg meg ikke opp i - men jeg ønsker og bli kremert. Utover det står de helt fritt.. Anonymkode: 27878...e67
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Mei, jeg er 40 og slike ting går jeg ikke rundt å tenker på. Det overlater jeg til barn og barnebarn Anonymkode: d83de...d80
Nymerïa Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 For min del kan barna mine gjerne spare seg pengene og gjøre det på billigste vis. Jeg er en ekstremt innadvent person og ser ikke poenget i noe oppstyr. Noen må gjerne lese den siste sida av Marcus Aurelius' Tankar. Og jeg vil ikke at presten skal ramse opp personlige ting som har skjedd i livet mitt. Kanskje jeg burde skrive den delen av talen selv. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 Begravelsen er i mitt hode for de etterlatte. Så de får gjøre så mye eller så lite de selv ønsker. Markeringen er jo ikke for meg og mitt vedkommende, jeg merker jo ingenting. Kommer ikke til å kreve at barna og eventuelt mannen skal hoppe over stokk og sten for å tilfredsstille mine krav til hvordan jeg vil ha det når jeg er død. Eneste som er viktig for meg er at de informerer om at jeg er organdonor, om jeg dør ung og frisk. Anonymkode: 41efb...b69
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #13 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har tenkt. Kom til at jeg gir fullstendig blaffen. Jeg er dau. Anonymkode: 419e7...76a Enig. Anonymkode: 0053f...0c2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #14 Skrevet 20. desember 2023 Sagt til barna mine at jeg ønsker kremeres og få spredd aska et oppgitt sted som betyr mye for meg Anonymkode: 92b04...17b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #15 Skrevet 20. desember 2023 Har ingen barn og knapt med familie. Har samboer og hans familie. Blir tungt dette. Anonymkode: b8260...72e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #16 Skrevet 20. desember 2023 svartkatt skrev (27 minutter siden): Jeg vil kremeres, og er ikke interessert i begravelse eller noe seremoni av noe slag. Ikke noe gravminne eller noenting. Er ikke helt sikker på om det er lov.. Å ikke ha noe gravminne el.l. altså. Men man kan få tillatelser av Statsforvalteren til å f.eks. spre asken, tror jeg Anonymkode: 42ba4...538 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #17 Skrevet 20. desember 2023 Nei. Jeg vil ikke ha noe begravelse. Kast meg i en fellesgrav. Også får de (nærmeste familie) heller bruke penger på å gå ut å spise sammen. Hvis de på død og liv må gjøre noe den dagen. Anonymkode: 0e721...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #18 Skrevet 20. desember 2023 Planen er at kroppen min doneres til vitenskapen/medisinsk institutt, så det blir evt kun en minnestund. Men for min del trengs det ikke å være en markering i det hele tatt. Anonymkode: 6d85e...190
Nowayback Skrevet 20. desember 2023 #19 Skrevet 20. desember 2023 Ville ikke hatt noen seremoni utenom den nærmeste familie. Folk som later som de brydde seg er jeg ikke interessert i å ha i min begravelse.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #20 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Planen er at kroppen min doneres til vitenskapen/medisinsk institutt, så det blir evt kun en minnestund. Men for min del trengs det ikke å være en markering i det hele tatt. Anonymkode: 6d85e...190 Jeg har donorkort til Universitet i Oslo på plass i lommeboka, foran lappen 😅 Anonymkode: 6d85e...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå