Gå til innhold

Gutt i puberteten, vanskelig å håndtere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 14 som har endret atferd så til de grader det siste halve året. Han gråter lett, er surere, sintere, ufin.. Får stadig høre at jeg ikke skjønner noen ting og at jeg er dum, slem osv. 

Jeg har ingen erfaring med gutter i pubertet men har alltid trodd jenter var vanskeligst å forholde seg til. Men her er det altså så mye hormoner tror jeg 

Flere med tenåringsgutt som erfarer det samme? Og har dere noen råd til hvordan håndtere alt dette? 

Anonymkode: bf12b...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis at du er der og tåler alle humørsvingningene. Gjør ting sammen. Om så bare det er å kjøre en tur og spise en is. 

Og vask klærne med eddik i skyllevannet. 😂 Den pubertale testosvetten gjorde at jeg en periode måtte vaske podens tøy for seg selv. Med eddik for å ta knekken på lukta. 

• Liker 1
Skrevet

Man gjør det samme som ovenfor trassig 5- åring. Møter på behov, gir trygghet og kjærlighet, og prater seriøst om hva som er ok oppførel eller ikke. Større, sterkere, klokere og god. 

Ja jeg har gått på cos- kurs på grunn av utfordringer da min sønn med adhd og dysleksi hadde mye utbrudd og frustrasjon da han begynte på skolen. Virker imidlertid også på tenåringer. Samt ektemenn. 😁

Anonymkode: 4941a...f71

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Som med barn i alle aldre, vær større, sterkere, klokere og god!

Anonymkode: 128a2...0fe

• Liker 1
Skrevet

Ikke ta det til deg. Men jeg synes godt du kan fortelle ham at det er lov å synes du er dum, slem og teit, men det er ikke lov å si slemme ting direkte til personen. Man kan tenke hva man vil, men han er faktisk voksen nok til å la være å si slemme ting. Men aldri bli sint tilbake. Du er voksen og vet bedre. 

Anonymkode: c54fd...be5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Samt ektemenn. 

Anonymkode: 4941a...f71

🤣🤣🤣👏👏👏

• Liker 3
Skrevet

Ts her. Større, sterkere, klokere, god - Er en god huskeregel, men ikke alltid like lett å følge. Stort sett, ja, men av og til blir kg faktisk såret. Prøver telle til ti da... 

Takk for tips om eddik. 👌Og for alle gode råd! ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Tøft for manmahjertet det der, men hold ut. Mitt hormonmonster returnerte til seg selv etter 2-3 år, Stå i det, vær streng på en alright måte og alltid vær åpen for samtaler og tid. Og når han har tid så må du slippe det du har i hendene, for det skjer ikke ofte 😅❤️

Anonymkode: f0008...ae8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...