AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Vi bor for tiden i leiligheten til samboers foreldre grunnet flytting til egen leilighet snart. Foreldrene er i utlandet og kommer hjem 4. Januar. Broren har tatt med seg rusmisbrukere hver dag hjem på natten og de sitter oppe å snakker i stua til tidlig om morgenen. Samboer har blitt sint, og kastet dem ut flere ganger men de nekter å dra ettersom det er foreldrenes leilighet. Huseier har nå kommet med siste advarsel for 2 dager siden, og igår dro han med seg 5 rusmisrukere hjem i stua, hvor de skulle røyke og sniffe. Samboer klikka og truet med å ringe politiet. Broren klikka og truet han på livet osv, kompisene hans ss unnskyld til oss og fikk han med seg ut. Tidlig på morgenen kom han tilbake, men pga en ekstra innvendig lås kom han seg ikke inn. Han begynte å banke og skrike, og vi måtte til slutt slippe han inn. Der ble det full krangel og 30 min senere kom to av disse kompisene til svigerbror hjem dit. Samboer har ringt faren sin og forklart alt, og faren har ringt huseier og bedt han ta fra svigerbror husnøkkelen. Men han får ikke gjort det ettersom broren bare blir aggressiv. Nytter ikke kontakte nav for i byen vi bor og områdene rundt blir man bare sendt til rusboliger, noe som er enda mindre trygt og jeg er ikke komfortabel med det. Man kan stenge han ute, men det er stor risk for at han knuser vindu for å komme seg inn. Jeg har sagt til samboer at om det skjer så tar politiet seg av det, men hsn er redd foreldrene skal bli kastet ut hvis slikt skjer. Hva i all verden kan vi gjøre med dette? Kan noen komme med noen gode råd? Broren bruker mye forskjellig dop, og agerer deretter. Han eier ikke moral for tiden pga det. Å ringe politiet vil gjøre vondt verre for da kommer han ut enda mer forbanna dagen etterpå.. Anonymkode: 4ffbe...138 1
Lorieen Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Ring låsesmed, bytt lås og ring politiet hver gang broren viser seg i nærheten av leiligheten. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 Gi beskjed til broren at hvis de kommer flere ganger så ringer dere politiet. Og gjennomfør! Hadde funnet meg et annet sted å bo i julen 🙄 Har du familie dere kan være hos? Anonymkode: c0069...476 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 1) Ring politiet neste gang 2) Bytt lås Anonymkode: d17f9...9ad
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gi beskjed til broren at hvis de kommer flere ganger så ringer dere politiet. Og gjennomfør! Hadde funnet meg et annet sted å bo i julen 🙄 Har du familie dere kan være hos? Anonymkode: c0069...476 Vi dro til mine foreldre igår, så vi fant en løsning frem til vi overtar leiligheten. Men vi bekymrer oss for at han skal få foreldrene kasta ut fordi han ikke kan oppføre seg. Han knuste noe i går når vi dro, muligens tv'en vår. Eier ikke respekt eller moral ovenfor familien. Jeg er meeeget konfliktsky og blander meg aldri i familieproblemene til folk. Men det klikka for meg igår når svigerbror skreik på hunden min fordi han bjeffet av stress over situasjonen. Han er en liten pomme, og sånt tåler jeg ikke! Han ble litt satt ut når jeg klikka, sikkert fordi jeg aldri blir sint. Vi kom oss vekk derfra igår, og skal en tur innom imorgen for å hente klær og småtteri.. så er spent på hvordan det ser ut og hva som ble knust. Huseier turte ikke blande seg, noe jeg forstår godt.. men faren har bestilt fly hjem den 4. Januar så da tar han seg av han. Han er tøff mens faren er i utlandet, men han tier stille når han er tilbake. Så får vi se da hvordan det her går. Føler så vondt for foreldrene oppi dette. Bedre at faren tar seg av det så han ikke kommer etter oss. - ts Anonymkode: 4ffbe...138 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Hvis dere er gjester i brorens leilighet som foreldrene eier så må dere godta hans livsstil og bruk av leiligheten. Høres ut som han bor der til vanlig? Og dere bare midlertidig sammen med han pga dere venter på overtakelse av ny leilighet? Anonymkode: 0e760...f35
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #7 Skrevet 22. desember 2023 Dere flytter et annet sted frem til foreldrene kommer hjem og kan ordne oppi dette selv. Svigebror får fortsette bo der og gjøre det han vil til foreldrene kommer hjem. Nå er det jul så vanskelig for svigebror å få hjelp til annen bolig. Husk at han har en avhengighet og ikke tenker som en frisk person. Vær litt raus og la hans egne foreldre fikse opp mår de er tilbake. Dere er oppegående og klarer finne hotell, Airbnb, venner å bo hos frem til 5 januar. Anonymkode: 2af87...0e6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #8 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis dere er gjester i brorens leilighet som foreldrene eier så må dere godta hans livsstil og bruk av leiligheten. Høres ut som han bor der til vanlig? Og dere bare midlertidig sammen med han pga dere venter på overtakelse av ny leilighet? Anonymkode: 0e760...f35 Nei det stemmer ikke, tror du misforstår litt. Foreldrene leier, og huseier har gitt siste advarsel da han har barn og dette nok har pågått i 3-4 uker før vi kom inn hit også. Han har fått lov til å oppholde seg der på lik linje med oss, men han har ikke adresse eller noen rettigheter der. Han bodde hos meg og samboer i 2 år, og samboer tok vare på han økonomisk, samt vi prøvde å hjelpe han opp på beina. Men vi kan ikke fortsette å hjelpe en som ikke gidder/vil ha hjelp selv. Vi ble dratt langt ned med alt han gikk gjennom også. Han får ikke lov av foreldrene å ha med seg en eneste sjel inn dit, og i hvertfall ikke rus. Det fikk vi alle streng beskjed om fra faren. Men, faren skal ta seg av det når han er tilbake. Det er ekstremt respektløst å ta med seg 5 fremmede rusa karer / potensielt farlige karer, hjem der det ligger å sover 1 jente. Det er ikke riktig at jeg skal være i en 60kvm leiligheten med 7 gutter til sammen. Det er derfor samboer klikka og dro derfra, samt ringte faren.. vi har tålt besøket hans i 2 uker uten å blande oss, vi har nesten ikke sovet på 2 uker fordi han ikke bryr seg. De sitter oppe til 7 om morgenen og prater og ler, selv om de ikke ruser seg. Dette er han som person, ikke bare rusen. I kulturen dems er det ekstra ille med slik disrespect av damene/konene til hverandre. Ingen skal sette konene eller barna i fare. Så NEI, ikke forsvar han pga narkotika, han har valgt dette selv. - ts Anonymkode: 4ffbe...138 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #9 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere flytter et annet sted frem til foreldrene kommer hjem og kan ordne oppi dette selv. Svigebror får fortsette bo der og gjøre det han vil til foreldrene kommer hjem. Nå er det jul så vanskelig for svigebror å få hjelp til annen bolig. Husk at han har en avhengighet og ikke tenker som en frisk person. Vær litt raus og la hans egne foreldre fikse opp mår de er tilbake. Dere er oppegående og klarer finne hotell, Airbnb, venner å bo hos frem til 5 januar. Anonymkode: 2af87...0e6 Han har bodd hos oss i 2 år før han nå nylig fikk sove hos foreldrene, så vi vet hva å være rause er. Tatt økonomisk vare på han i 2 år før vi ss at nå må du skaffe deg eget. Han er oppegående nok selv til å klare å snu, og det ligger mye bak i det at jeg ikke ser noen godhet i han lenger, uansett om han er edru eller påvirket. Mange av navboligene står tomme for tiden her i området, så han hadde fått leilighet på dagen. Nav MÅ hjelpe deg inn et eller annet sted uansett hvis det er nød. Han har flere dager hvor han ikke ruser seg, så han er ikke avhengig på den måten. Mye historie bak her jeg ikke skal ta opp. -ts Anonymkode: 4ffbe...138 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #10 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 17.44): Samboer klikka og truet med å ringe politiet. Neste gang ringer dere politet uten å si noe til de. Anonymkode: 27588...506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå