AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #41 Skrevet 22. desember 2023 Vognposen er ganske varm, og barna sover ikke ute når det er for kaldt. I barnehagen vår sover de i ett slags rom som blir som å sove ute, men når det er for kaldt tar de barna inn. Anonymkode: 38dc9...217
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #42 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber i barnehage og det er direkte farlig å bli overoppheter i vogna. Vi legger de med ullklær, varme ullsokker, tynn lue og votter. Da ligger de godt og varmt i vognposen. I tillegg er vi ute å skjekker vognene hvert tiende min. Da kjenner vi på de om de er kald. Det er veldig bra for barn å sove ute. Det er lunt nedi vogna. Men barn med astma skal ikke sove ute når det er mindre enn 0 grader Anonymkode: cc497...b6f Det var godt å høre det. I fjor var vi de vanskelige foreldrene som ikke ville at barnet vårt skulle sove ute i kaldere enn maks 3-4 minusgrader (og til slutt skjønte også de ansatte at det var sammenheng mellom temperatur og søvnkvalitet, «men den siste uka har hun jo sovet kjempegodt, flere timer, ute» «ja, og da var det plussgrader. I dag det -8, da sov hun 30 min, har hun virka uthvilt resten av dagen?» dette var etter flere runder med det samme). Skjønte først i sommer at det kanskje var snakk om astma, da vi var hos barnelege i annet ærend, fordi fastlegen alltid avfeide det som «normalt» (skal utrede om plagene kommer tilbake) Anonymkode: e0b8c...8b9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #43 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var godt å høre det. I fjor var vi de vanskelige foreldrene som ikke ville at barnet vårt skulle sove ute i kaldere enn maks 3-4 minusgrader (og til slutt skjønte også de ansatte at det var sammenheng mellom temperatur og søvnkvalitet, «men den siste uka har hun jo sovet kjempegodt, flere timer, ute» «ja, og da var det plussgrader. I dag det -8, da sov hun 30 min, har hun virka uthvilt resten av dagen?» dette var etter flere runder med det samme). Skjønte først i sommer at det kanskje var snakk om astma, da vi var hos barnelege i annet ærend, fordi fastlegen alltid avfeide det som «normalt» (skal utrede om plagene kommer tilbake) Anonymkode: e0b8c...8b9 Vær klar over at mange barn utvikler astma hvis de sover mye ute i kalde temperaturer, gjerne da i kombo med at de ikke er helt friske fra luftveisinfeksjon. Så sant dere kan, reduser dager i bhg frem til barna er tre år. Av så ufattelig mange grunner er det bedre for barna deres. Det er bare å lese ørten forskningsrapporter på det som understreker at det egentlig er først i 2-3 års alderen de er klare for det. Kommer litt an på barnet. Men alt før 2 er ikke bra. Vi begynner å se senplagene av det på de som er i ungdomsskolealder nå. Mye skolevegring, psykiske problemer og generelt sett nivået i skolen. Jeg er pedagog og var selv på et foredrag med en anerkjent ekspert som veldig forsiktig antydet at «prosjekt barnehage» i Norge kanskje var noe vi snart måtte ta innover oss at var bra for foreldre som kunne dra på jobb og AS Norge som dro penger, men for barna var det kun tap. Hva tror dere? 9 timers dager i bhg, på så små barn. Tror dere dette er bra? Anonymkode: 91b35...9f1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #44 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi reduserte dagene i bhg pga dette. Ungen ble syk hele tiden. Usikker på om de har så kontroll jeg. Stressa folk, masse sykemeldinger og uerfarne vikarer. Jeg synes bhg suger for de minste. Overbevist om at 1-3 åringer blir skadet av å gå mye i bhg. Barnehagebarn er dobbelt så mye syke som hjemmeværende barn. Og dette er bra? Infeksjonsutløst astma bare øker. Fordi folk sender ungene tilbake halvsyke og ødelegger helsa på ungene. Stygt. Men ingen sier noe. Fordi folk er sauer i dette landet. Anonymkode: 91b35...9f1 "Folk er sauer" er et så typisk utsagn fra folk som ikke aner hva de prater om, men som er hellig overbevist om at kun deres mening er riktig. Anonymkode: aa461...180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå