Gå til innhold

Ferdig (kjøpt) dessert til diabetiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt å søke på nettet etter vareutvalget til Rema, Coop og Meny. Finner ingen oversikt over diabetikerutvalg/dessert. Får treff på masse dessert-oppskrifter fra diabetesforbundet o.l.

Jeg tenkte jeg skulle slippe å lage desserten, og det er ikke bare bare å kjapt svinge innom butikkene her jeg bor.

Noen som aner hva som finnes av utvalg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grete Roede sine kokosboller er i hvertfall veldig gode!! Har sett de på meny og extra

• Liker 1
Skrevet
Lisanna skrev (1 time siden):

Grete Roede sine kokosboller er i hvertfall veldig gode!! Har sett de på meny og extra

Takk for tips! Da formidler jeg det videre til handlehjelpen min :tommelopp2:

Skrevet

Hva med å spørre personen som skal spise det? Min mann har diabetes type 1, og spiser det samme som oss, derfor tenker jeg kanskje gjesten din har noen preferanser, hvis h*n har etterspurt egen dessert…?

Anonymkode: c9f75...f12

• Liker 1
Skrevet

Grete Roede kokosboller som nevnt.

Piano har både sukkerfri ferdig gelé og vaniljesaus (geleen er god, aner ikke med vaniljesausen da jeg ikke tåler melk). Mener det finnes en sukkerfri sjokoladepudding også, men så ihvertfall at Kiwi (stor Kiwi om det betyr noe) hadde sukrin sjokolademousse eller pudding i pulver som sikkert bare skal tilsettes noe og så er ferdig (sikkert settes kaldt da). 

Det finnes også sukkerfri is, ihvertfall vanilje. Kan ha ulike typer bær med vaniljeis. 

• Hjerte 1
Skrevet
Daisy-love skrev (30 minutter siden):

Piano har både sukkerfri ferdig gelé og vaniljesaus (geleen er god, aner ikke med vaniljesausen da jeg ikke tåler melk). Mener det finnes en sukkerfri sjokoladepudding også, men så ihvertfall at Kiwi (stor Kiwi om det betyr noe) hadde sukrin sjokolademousse eller pudding i pulver som sikkert bare skal tilsettes noe og så er ferdig (sikkert settes kaldt da). 

Det finnes også sukkerfri is, ihvertfall vanilje. Kan ha ulike typer bær med vaniljeis. 

Jeg syns vaniljesausen er helt grei😊 Smaker selvsagt ikke som hjemmelagd, men ganske lik den piano vaniljesausen med sukker. Sukrin sjokolademousse er også ganske god, for å være ferdigprodukt. Den går raskt å lage. 

Anonymkode: 6ec95...724

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med å spørre personen som skal spise det? Min mann har diabetes type 1, og spiser det samme som oss, derfor tenker jeg kanskje gjesten din har noen preferanser, hvis h*n har etterspurt egen dessert…?

Anonymkode: c9f75...f12

Jeg har ikke lyst til å utdype hvorfor jeg ikke spør gjesten. Spiser vedkommende det samme som resten, er jo alt greit. Hvis ikke, har jeg noe 'på luringa' ;) 

Daisy-love skrev (1 time siden):

Takk for flere tips! Plutselig blir jo dette lett som en plett :fnise:

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg syns vaniljesausen er helt grei😊 Smaker selvsagt ikke som hjemmelagd, men ganske lik den piano vaniljesausen med sukker. Sukrin sjokolademousse er også ganske god, for å være ferdigprodukt. Den går raskt å lage. 

Anonymkode: 6ec95...724

Takk for at du deler din erfaring! :blomst:

• Hjerte 2
Skrevet

Piano sin sukkerfri sjokoladepudding som ble nevnt, hadde jeg glemt! Den er hvertfall også veldig god. Smaker helt vanlig, bare litt mindre søt kanskje? Men jeg foretrekker hvertfall den over originale :)

• Hjerte 1
Skrevet
Zenobia skrev (12 timer siden):

Har forsøkt å søke på nettet etter vareutvalget til Rema, Coop og Meny. Finner ingen oversikt over diabetikerutvalg/dessert. Får treff på masse dessert-oppskrifter fra diabetesforbundet o.l.

Jeg tenkte jeg skulle slippe å lage desserten, og det er ikke bare bare å kjapt svinge innom butikkene her jeg bor.

Noen som aner hva som finnes av utvalg?

Sukkerfri vaniljeis med varme bjørnebær?Kan bruke sukrin i bærene 😊

Anonymkode: e3d3e...9e0

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...