AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Kvinne 43. Ikke noe galt med hormoner, frisk, litt sliten av unger og mas, men ikke noe unormalt. Lett overvektig, bmi på 25,5. Trives dårlig med min dvaske kropp, men ingenting får meg ned i vekt. Orker ikke nærhet med gubben, klarer ikke at han tar på meg. Preget av et sexliv med med pliktsex i mange år, men har sagt stopp og ikke gjort noe på ca ett år. Jeg har konkludert med at jeg vil ha kroppen min i fred. Ikke rør meg, liksom. Vil ikke engang ha en klem fra venninner når vi møtes. Barna mine går greit, men ikke kleng på meg. Flere? Går det over eller er det sånn det er blitt? Er ikke i overgangsalderen for dere som tenker det. Anonymkode: d7e22...fa3 1
Fighter83 Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 (endret) Du trenger nok egentid og mye space av noe slag. Jeg husker at jeg var ganske lik på det verste med eksen. Var absolutt verst da jeg var sliten og trøtt. Hjalp absolutt å dra vekk på en helgetur alene, eller få være hjemme alene. Hjalp absolutt best å flytte for meg selv. Jeg har ikke samme følelse pr i dag. Hender en sjelden gang at ungene klenger litt vel mye innimellom og da sier jeg i fra at jeg trenger å være litt for meg selv men jeg synes det som regel går veldig greit. Forholdet med eksen var dømt til å mislykkes den dagen en/begge parter i forholdet sluttet å jobbe med det. Kanskje du burde prøve å snakke med en psykolog om dette? Endret 20. desember 2023 av Fighter83
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 Uff da, dette var trist. Kan det være du blir overstimulert av kontakt på kroppen? Noen liker ikke kroppskontakt og blir overstiumert. Litt typisk autist eller kanskje adhd. Flere med adhd jeg kjenner har hatt det sånn. De må ha "kroppen" i fred. Men synes du har dratt det litt langt når du ikke vil ha et samliv og sexliv med din mann. Det er gjerne spikeren i kista for et forhold når man melder seg så godt ut dessverre. Anonymkode: 33935...daa
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Å nekte å sex med mannen er iallefall døden for forholdet og brudd på kontrakten dere imellom. Greit om du er ok med at dere går fra hverandre eller at han plutselig faller for fristelsen med noen andre. Det er vel nokså vanlig å føle slik du gjør i perioder av livet, uten at det i seg seøv er noen krise. Men heller pliktsex en gang imellom enn ingenting. Det er viktig å opprettholde en viss nærhet til sin partner. Fraværet av dette vil bare øke avstanden dere imellom og veien tilbake blir enda vanskeligere. Anonymkode: 977fb...4b5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kvinne 43. Ikke noe galt med hormoner, frisk, litt sliten av unger og mas, men ikke noe unormalt. Lett overvektig, bmi på 25,5. Trives dårlig med min dvaske kropp, men ingenting får meg ned i vekt. Orker ikke nærhet med gubben, klarer ikke at han tar på meg. Preget av et sexliv med med pliktsex i mange år, men har sagt stopp og ikke gjort noe på ca ett år. Jeg har konkludert med at jeg vil ha kroppen min i fred. Ikke rør meg, liksom. Vil ikke engang ha en klem fra venninner når vi møtes. Barna mine går greit, men ikke kleng på meg. Flere? Går det over eller er det sånn det er blitt? Er ikke i overgangsalderen for dere som tenker det. Anonymkode: d7e22...fa3 Normalt. Introvert. Liker folk på avstand. Gjerne ikke beste selvtilliten. Er slik for mange Anonymkode: 87698...176
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 Jeg er i samme alder og av samme sort. Jeg har alltid vært sånn at jeg vil ha kroppen min (og helst meg selv også) i fred. Jeg blir både irritert og overxstumilert dersom folk skal borti meg hele tiden. LIker ikke klemming heller. Jeg er singel og har ikke hatt sex på mange år og savner det ikke. Noen er bare sånn og det er ikke noe galt i det. Problemet oppstår nok heller dersom du er i et forhold med en person som ikke er slik. Jeg kan ikke være det og får "fnatt" av mas om kropp og sex. Anonymkode: 384a4...89c
Trolltunge Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Å nekte å sex med mannen er iallefall døden for forholdet og brudd på kontrakten dere imellom. Greit om du er ok med at dere går fra hverandre eller at han plutselig faller for fristelsen med noen andre. Det er vel nokså vanlig å føle slik du gjør i perioder av livet, uten at det i seg seøv er noen krise. Men heller pliktsex en gang imellom enn ingenting. Det er viktig å opprettholde en viss nærhet til sin partner. Fraværet av dette vil bare øke avstanden dere imellom og veien tilbake blir enda vanskeligere. Anonymkode: 977fb...4b5 Det er nok pliktsex som har skapt dette problemet, og du foreslår mer av det? 3 2
sicario Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 Trolltunge skrev (28 minutter siden): Det er nok pliktsex som har skapt dette problemet, og du foreslår mer av det? Første som slo meg da jeg leste dette smått absurde rådet. Man vet altså hvor skadelig pliktsex kan være, og noen mener altså at mer av det er løsningen. Ikke til å tro. Det ene er skadepotensialet ved pliktsex, det andre er hva som får folk til å ha sex med en partner som gjør det av plikt, for å være snill.. Jeg fatter det ikke. 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å nekte å sex med mannen er iallefall døden for forholdet og brudd på kontrakten dere imellom. Greit om du er ok med at dere går fra hverandre eller at han plutselig faller for fristelsen med noen andre. Det er vel nokså vanlig å føle slik du gjør i perioder av livet, uten at det i seg seøv er noen krise. Men heller pliktsex en gang imellom enn ingenting. Det er viktig å opprettholde en viss nærhet til sin partner. Fraværet av dette vil bare øke avstanden dere imellom og veien tilbake blir enda vanskeligere. Anonymkode: 977fb...4b5 Nei! Pliktsex er veien til skilsmisse! Pliktsex er halvvegs ufrivillig. Tenkt på det? Anonymkode: 52286...790 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Grunnen til at du ikke vil ha nærhet er nok sammensatt. En blanding av pliktsex og ikke komfortabel i egen kropp. Jeg kan ikke fordra å bli tatt på når jeg føler meg tjukk og dvask, og så er jeg introvert i tillegg og har det i personligheten min å trekke meg unna når jeg føler meg "blæh". Og kanskje har du blitt dvask og stagnert her litt ubevisst, for å dytte mannen unna for å slippe å ha sex etter alle årene med "plikt"? Her er det kommunikasjon og åpenhet som er løsningen. Grensetting, ikke bare mtp sex, men kanskje forholdet i seg selv. Du virker ikke å være lykkelig, og da må du finne ut om det er fordi du har egne issues du må jobbe med, eller om du er i helt feil forhold og bør forlate samlivet. Anonymkode: e5555...01d
Trolltunge Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 sicario skrev (18 minutter siden): Første som slo meg da jeg leste dette smått absurde rådet. Man vet altså hvor skadelig pliktsex kan være, og noen mener altså at mer av det er løsningen. Ikke til å tro. Det ene er skadepotensialet ved pliktsex, det andre er hva som får folk til å ha sex med en partner som gjør det av plikt, for å være snill.. Jeg fatter det ikke. Ja det er ganske utrolig hvor dårlig seksuell forståelse noen kan ha, i snart 2024. Å ønske og nyte sex med noen som ikke vil ha sex vil jeg også kalle å ha en helt klar voldtektsmentalitet. Normalt oppegående menn vil ikke engang ønske å ha sex med kvinne som ikke ønsker sex med dem, og bare ligger der. Man har iallefall ikke forstått hva og hvordan sex bør være når man tenker slik, og dermed er det heller ikke rart at det er blitt sextørke i forholdet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 For all del ikke føl deg dvask,en kropp er laget for å spise god mat og bringe barn til verden. Så om du ser på deg selv som en skurefille, så bare nyt mannen din. Du er det kjæreste han har her i livet. Han elsker deg som du er,akkurat slik du er! Hilsen ei som mistet det kjæreste jeg hadde i livet i arbeidsulykke,fikk nesten 10.år sammen. Han var bestandig glad og snill,samme hvor morgengrett jeg var,så fikk han meg i strålende humør. Vil aldri glemme siste kosen ved ytterdøren. "Hade elskling, vi sees snart" Anonymkode: 2e8ce...8aa 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #13 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 15.54): Er ikke i overgangsalderen for dere som tenker det. Anonymkode Vel, du er kanskje ikke i menopause hvis du fortsatt har mensen, men du har kanskje begynt på perimenopause. Jeg har det akkurat som deg, også i begynnelsen av førti. Perimenopause kan begynne ti år før du mister mensen. Anonymkode: 798a5...5db
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #14 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 16.22): Normalt. Introvert. Liker folk på avstand. Gjerne ikke beste selvtilliten. Er slik for mange Anonymkode: 87698...176 Jeg er også introvert som avskyr kroppslig kontakt med andre. Vil ikke klemme venninner og helst ha alle minst en meter på avstand. Når jeg mistet følelsene for xen startet det med at jeg følte ubehag i kroppen når jeg var nær han, ville ikke bli tatt på. Hadde heller ikke lyst til å kysse. Vanskelig å beskrive egentlig.. Syntes det var svært ubehagelig. Kroppen min visste jeg ikke elsket xen lenge før hodet klarte å innse det. Det føltes slettes ikke sånn lengre da jeg ble forelsket på ny! Anonymkode: 9af10...15e 1
Purple_Pixiedust Skrevet 22. desember 2023 #15 Skrevet 22. desember 2023 Jeg har selv mistet totalt interessen for sex etter å ha blitt truet og tvunget til sex i mange år. Forutenom noen perioder i aktiv rus med diverse folk så har jeg ikke hatt sex nykter siden 2016. For i nykter tilstand bare klaret jeg ikke. Det høres litt ut som forholdet ditt går mot en slutt når du ikke orker å bli tatt på en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå