Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor like før jul flyttet jeg inn i ny leilighet. Han over meg hengte opp nabovarsel angående fest på nyttårsaften. Kan bli litt bråk utover natten stod det. Kl 5.30 stoppet musikken. Og det var høy dunk dunk musikk og allsang hele natten. 

I år blir det sikkert det samme. Det samme nabovarsel er hengt opp. Alle andre i oppgangen var bortreist i fjor, så jeg var alene om å ligge å høre på bråket. Vet ikke om det blir det samme i år

Hvor mye bråk og hvor lenge utover natten er det greit på nyttårsaften? 

Kjenner at jeg gruer meg litt. 

Anonymkode: c7283...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nyttårsaften er den dagen i året jeg virkelig ikke bryr meg. 

• Liker 2
Skrevet

Nyttårsaften tenker jeg folk bare må få holde på.

Anonymkode: 4781f...528

• Liker 5
Skrevet

Jeg bruker hørselvern her da det er så mye bråk til alle døgnets tider.

Anonymkode: f6402...771

• Liker 1
Skrevet

Nyttårsaften synes jeg det er lov å holde på så lenge man vil. Har selv måtte stå opp for å gå på tidligvakt første nyttårsdag etter lite søvn pga festligheter i sameiet,men kunne ikke falt meg inn å klage den kvelden/natta.

Anonymkode: 00a7c...ce9

• Liker 2
Skrevet

Om det er snakk om 1 kveld/natt i året, så synes jeg det er helt innafor. Det er hengt opp varsel, du har tid til å kunne planlegge noe, evt. bestille øreplugger 😅

Synes nesten musikk er bedre enn de der hersens rakettene som utover natten blir sendt opp her og der og virkelig skremmer. Musikken er mer konstant 😅

Anonymkode: a8885...548

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ringt politiet etter to-tre, for da hadde jeg krevd ro.

Anonymkode: 1be64...14a

• Liker 1
Skrevet

har du mulighet til å reise vekk selv også kanskje TS? 

Forstår at det ikke er så enkelt å finne noe sånn på tampen... men en en eller annen hytte må da finnes? 

Anonymkode: 08a48...4db

• Nyttig 1
Skrevet

Her ville jeg gått opp med en øl i hånden og joina festen. 

Anonymkode: d9597...a96

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde ringt politiet etter to-tre, for da hadde jeg krevd ro.

Tror politiet har nok å gjøre den dagen/natten.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Stapp ørepropper i ørene,,de demper det meste av lyd. Jeg bruker det selv og klarer meg ikke uten.

Skrevet

Jeg foreslår at du går opp til naboen og prater med ham. Fortell at du i fjor lå våken til 05.30, og det orker du ikke i år igjen. Samtidig så unner du han en fest. Spør om han har noen forlag til løsning?

Jeg tenker det er mange muligheter - f eks roe ned lyden i 02-tiden (og være enige om at du kan sende sms om de er for høylytte), invitere deg med på festen, la han betale hotell for deg.

Det er lettere å være løsningsorientert og konstruktivt jo tidligere du tar det. Det er fint at det henges opp nabovarsel, men 0530 hadde jeg ikke orket selv om det var nyttårsaften. Bor man i blokk må man ta hensyn til naboene. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke godtatt fram til morgenkvisten. Hvis det ikke hadde vært avslutta innen kl. 0100 hadde jeg gitt beskjed. greit og være litt grei den dagen men IKKE så grei. Jeg sendte klage på min nabo da det var mye skrik og skrål til langt på natt. Jeg begynte og støvsuge kl. 07 neste dag 

Anonymkode: c12c9...d66

Skrevet

Jeg tenker at å ha fest er greit, men kan kanskje skru ned volumet rundt kl 2?

Anonymkode: c7283...9b9

Skrevet
Honey Dew skrev (33 minutter siden):

Tror politiet har nok å gjøre den dagen/natten.

Ja, det har de helt sikkert, men jeg hadde ringt dem likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...