Gå til innhold

Når styret ikke tar mange klager på alvor, hva gjør man? 😕

Anbefalte innlegg

Skrevet

Styret har fått MANGE skriftlige klager fra minst 5-6 naboer på en og samme person. Klagene dreier seg om trusler og trakassering. Den det klages på har også blitt politianmeldt. Styrets reaksjon er 1) ignorering / ingen respons 2) beskjed type "han mente det sikkert ikke" eller "jeg tror at han innerst inne er en grei og snill person" til tross for at vedkommende har plaget mange naboer i årevis 

Hva gjør man i slike tilfeller? 

Anonymkode: fd160...f6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går til avisen, og hør med avisen om du kan være anonym - hvis det er behov for det.

Anonymkode: 6b4e8...ad9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går til avisen, og hør med avisen om du kan være anonym - hvis det er behov for det.

Anonymkode: 6b4e8...ad9

Hva skal det føre til? Anonym person har anonym nabo som er plagsom ? 

Anonymkode: 4f1f9...952

• Liker 12
Skrevet

Legger frem saken på generalforsamlingen og krever styret kastet fordi de ikke gjør jobben sin? 

Anonymkode: d3a4f...f24

• Liker 10
  • Nyttig 12
Skrevet

Høres ut som det skulle vært midlertidig forføyning her. 

Sitter det bare ett menneske i dette styret?

Anonymkode: d10ba...0a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Styret har fått MANGE skriftlige klager fra minst 5-6 naboer på en og samme person. Klagene dreier seg om trusler og trakassering. Den det klages på har også blitt politianmeldt. Styrets reaksjon er 1) ignorering / ingen respons 2) beskjed type "han mente det sikkert ikke" eller "jeg tror at han innerst inne er en grei og snill person" til tross for at vedkommende har plaget mange naboer i årevis 

Men hva er det dere egentlig forventer at styret skal gjøre med oppførselen hans? Dette høres ut som en sak for politiet, ikke alle andre. 

Anonymkode: 96a0c...36a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legger frem saken på generalforsamlingen og krever styret kastet fordi de ikke gjør jobben sin? 

Anonymkode: d3a4f...f24

Helt sikkert uaktuelt, for TS og naboene er sikker overhodet ikke interessert i å gjøre styrejobben selv, det får «noen andre» ordne. 

• Liker 7
Skrevet

Legg frem klage om styret i årsforsamlingen, og velg nye styremedlemmer ved valg 

Anonymkode: 0ee3e...e25

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som det skulle vært midlertidig forføyning her. 

Sitter det bare ett menneske i dette styret?

Anonymkode: d10ba...0a7

Kun ett menneske som svarer. De andre får du ikke tak i. Aldri.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt sikkert uaktuelt, for TS og naboene er sikker overhodet ikke interessert i å gjøre styrejobben selv, det får «noen andre» ordne. 

Og dette baserer du på? 

• Liker 1
Skrevet

Men hva er det dere egentlig forventer at styret skal gjøre med oppførselen hans? Dette høres ut som en sak for politiet, ikke alle andre. 

Det er jo ikke politiet som får slike mennesker til å selge. Det er styret. 

• Liker 3
Skrevet

Kan advokat hjelpe? 

Skrevet

Om vedkommende er psykisk utviklingshemmet så vet han ikke at det han gjør er galt. Kanskje styret syntes dere burde vise overbærenhet ? 

Anonymkode: 02b8f...745

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om vedkommende er psykisk utviklingshemmet så vet han ikke at det han gjør er galt. Kanskje styret syntes dere burde vise overbærenhet ? 

Anonymkode: 02b8f...745

Vise hva? 

Vi skal ikke vise noe som helst i dette tilfellet. Det er naboen som er problemet. Det er ikke lov å utsette andre for slik oppførsel

• Liker 5
Skrevet

Du får melde deg til valg i styret, så merker du nok hvor lite enkelt det er å få leiligheter tvangssolgt. Særlig hvis det er selveier. 

Du får null medlidenhet i å klage på styret før du har prøvd å sitte i styret og gjøre jobben selv. 

Lykke til! 

Anonymkode: 4978c...dec

• Liker 4
Skrevet

Send inn forslag til sak til neste generalforsamling med ulike alternativer ang din/deres sak på mail til styret. Om ikke dette blir tatt med så er ikke det nåværende styret egnet. Husk å legg ved flere andre i sameiet/velet som kopi. 

Ville forresten lest igjennom reglene for velet/sameiet. Er det noe der som denne beboeren bryter av regler? Henvis så til disse reglene i mail til styret med ønske om action, husk å legg ved flere andre i sameie/velet som kopi. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du får melde deg til valg i styret, så merker du nok hvor lite enkelt det er å få leiligheter tvangssolgt. Særlig hvis det er selveier. 

Du får null medlidenhet i å klage på styret før du har prøvd å sitte i styret og gjøre jobben selv. 

Lykke til! 

Anonymkode: 4978c...dec

Jeg klager ikke på styret. Jeg spør hva man kan gjøre i en slik situasjon. 

Jeg synes det blir helt feil at én person kan plage så mange helt uten konsekvenser. 

• Liker 2
Skrevet

Nå skriver du ingenting om nøyaktig hva naboen gjør som dere mener er ugreit, så det er vanskelig å svare på hva man skal kunne forvente at styret gjør. 

Dersom man mener at styret ikke gjør jobben sin, så kan dere velge nytt styre ved neste mulighet. Dere bestemmer selv hvem som sitter i styret, og middelet man har mot et styret som ikke gjør jobben sin er å få et nytt styre. Det er dog enklere sagt enn gjort.

Dessuten; det kan godt hende styret har gjort noe uten at dere ser det, det er ikke sikkert dere som klager blir informert selv om noen i styret har snakket med vedkommende eller til og med sendt et formelt varsel.

Det skal MYE mer til enn 5-6 klager for å kunne tvinge noen til å selge/flytte ut - det er en lang og tidkrevende prosess. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det blir helt feil at én person kan plage så mange helt uten konsekvenser. 

Hva tenker du styret kan gjøre da? De har jo ingen fullmakter her. 

Anonymkode: 13181...190

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dere mener at personen bør tvinges til å flytte, er det nok en styresak. Det er neppe noe andre som kan komme å bestemme at han må flytte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...