AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Styret har fått MANGE skriftlige klager fra minst 5-6 naboer på en og samme person. Klagene dreier seg om trusler og trakassering. Den det klages på har også blitt politianmeldt. Styrets reaksjon er 1) ignorering / ingen respons 2) beskjed type "han mente det sikkert ikke" eller "jeg tror at han innerst inne er en grei og snill person" til tross for at vedkommende har plaget mange naboer i årevis Hva gjør man i slike tilfeller? Anonymkode: fd160...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Går til avisen, og hør med avisen om du kan være anonym - hvis det er behov for det. Anonymkode: 6b4e8...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Går til avisen, og hør med avisen om du kan være anonym - hvis det er behov for det. Anonymkode: 6b4e8...ad9 Hva skal det føre til? Anonym person har anonym nabo som er plagsom ? Anonymkode: 4f1f9...952 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Legger frem saken på generalforsamlingen og krever styret kastet fordi de ikke gjør jobben sin? Anonymkode: d3a4f...f24 10 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Høres ut som det skulle vært midlertidig forføyning her. Sitter det bare ett menneske i dette styret? Anonymkode: d10ba...0a7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Styret har fått MANGE skriftlige klager fra minst 5-6 naboer på en og samme person. Klagene dreier seg om trusler og trakassering. Den det klages på har også blitt politianmeldt. Styrets reaksjon er 1) ignorering / ingen respons 2) beskjed type "han mente det sikkert ikke" eller "jeg tror at han innerst inne er en grei og snill person" til tross for at vedkommende har plaget mange naboer i årevis Hva gjør man i slike tilfeller? Anonymkode: fd160...f6d Men hva er det dere egentlig forventer at styret skal gjøre med oppførselen hans? Dette høres ut som en sak for politiet, ikke alle andre. Anonymkode: 96a0c...36a 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legger frem saken på generalforsamlingen og krever styret kastet fordi de ikke gjør jobben sin? Anonymkode: d3a4f...f24 Helt sikkert uaktuelt, for TS og naboene er sikker overhodet ikke interessert i å gjøre styrejobben selv, det får «noen andre» ordne. Anonymkode: 96a0c...36a 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 Legg frem klage om styret i årsforsamlingen, og velg nye styremedlemmer ved valg Anonymkode: 0ee3e...e25 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres ut som det skulle vært midlertidig forføyning her. Sitter det bare ett menneske i dette styret? Anonymkode: d10ba...0a7 Kun ett menneske som svarer. De andre får du ikke tak i. Aldri. Anonymkode: fd160...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt sikkert uaktuelt, for TS og naboene er sikker overhodet ikke interessert i å gjøre styrejobben selv, det får «noen andre» ordne. Anonymkode: 96a0c...36a Og dette baserer du på? Anonymkode: fd160...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hva er det dere egentlig forventer at styret skal gjøre med oppførselen hans? Dette høres ut som en sak for politiet, ikke alle andre. Anonymkode: 96a0c...36a Det er jo ikke politiet som får slike mennesker til å selge. Det er styret. Anonymkode: fd160...f6d 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 Kan advokat hjelpe? Anonymkode: fd160...f6d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #13 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Styret har fått MANGE skriftlige klager fra minst 5-6 naboer på en og samme person. Klagene dreier seg om trusler og trakassering. Den det klages på har også blitt politianmeldt. Styrets reaksjon er 1) ignorering / ingen respons 2) beskjed type "han mente det sikkert ikke" eller "jeg tror at han innerst inne er en grei og snill person" til tross for at vedkommende har plaget mange naboer i årevis Hva gjør man i slike tilfeller? Anonymkode: fd160...f6d Om vedkommende er psykisk utviklingshemmet så vet han ikke at det han gjør er galt. Kanskje styret syntes dere burde vise overbærenhet ? Anonymkode: 02b8f...745
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #14 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Om vedkommende er psykisk utviklingshemmet så vet han ikke at det han gjør er galt. Kanskje styret syntes dere burde vise overbærenhet ? Anonymkode: 02b8f...745 Vise hva? Vi skal ikke vise noe som helst i dette tilfellet. Det er naboen som er problemet. Det er ikke lov å utsette andre for slik oppførsel Anonymkode: fd160...f6d 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #15 Skrevet 20. desember 2023 Du får melde deg til valg i styret, så merker du nok hvor lite enkelt det er å få leiligheter tvangssolgt. Særlig hvis det er selveier. Du får null medlidenhet i å klage på styret før du har prøvd å sitte i styret og gjøre jobben selv. Lykke til! Anonymkode: 4978c...dec 4
Fighter83 Skrevet 20. desember 2023 #16 Skrevet 20. desember 2023 Send inn forslag til sak til neste generalforsamling med ulike alternativer ang din/deres sak på mail til styret. Om ikke dette blir tatt med så er ikke det nåværende styret egnet. Husk å legg ved flere andre i sameiet/velet som kopi. Ville forresten lest igjennom reglene for velet/sameiet. Er det noe der som denne beboeren bryter av regler? Henvis så til disse reglene i mail til styret med ønske om action, husk å legg ved flere andre i sameie/velet som kopi. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #17 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får melde deg til valg i styret, så merker du nok hvor lite enkelt det er å få leiligheter tvangssolgt. Særlig hvis det er selveier. Du får null medlidenhet i å klage på styret før du har prøvd å sitte i styret og gjøre jobben selv. Lykke til! Anonymkode: 4978c...dec Jeg klager ikke på styret. Jeg spør hva man kan gjøre i en slik situasjon. Jeg synes det blir helt feil at én person kan plage så mange helt uten konsekvenser. Anonymkode: fd160...f6d 2
Splittbinders Skrevet 20. desember 2023 #18 Skrevet 20. desember 2023 Nå skriver du ingenting om nøyaktig hva naboen gjør som dere mener er ugreit, så det er vanskelig å svare på hva man skal kunne forvente at styret gjør. Dersom man mener at styret ikke gjør jobben sin, så kan dere velge nytt styre ved neste mulighet. Dere bestemmer selv hvem som sitter i styret, og middelet man har mot et styret som ikke gjør jobben sin er å få et nytt styre. Det er dog enklere sagt enn gjort. Dessuten; det kan godt hende styret har gjort noe uten at dere ser det, det er ikke sikkert dere som klager blir informert selv om noen i styret har snakket med vedkommende eller til og med sendt et formelt varsel. Det skal MYE mer til enn 5-6 klager for å kunne tvinge noen til å selge/flytte ut - det er en lang og tidkrevende prosess. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #19 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg klager ikke på styret. Jeg spør hva man kan gjøre i en slik situasjon. Jeg synes det blir helt feil at én person kan plage så mange helt uten konsekvenser. Anonymkode: fd160...f6d Hva tenker du styret kan gjøre da? De har jo ingen fullmakter her. Anonymkode: 13181...190
Splittbinders Skrevet 20. desember 2023 #20 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg klager ikke på styret. Jeg spør hva man kan gjøre i en slik situasjon. Jeg synes det blir helt feil at én person kan plage så mange helt uten konsekvenser. Anonymkode: fd160...f6d Hvis dere mener at personen bør tvinges til å flytte, er det nok en styresak. Det er neppe noe andre som kan komme å bestemme at han må flytte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå