AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Vi har veldig liten gang og det blir således der også å dra vognen ut og inn i gangen. Er det slik at den kan oppbevares i garasjen? Vi bor på Østlandet. Eller vognen og dunposen bli infisert med mygg, fukt etc? Anonymkode: 8973c...705
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Da bør du være påpasselig med at det ikke er fukt der. Det kan gå mugg i det, ja. Jeg ville i det minste tatt vognposen med inn. I barnehagen til ungene mine oppbevares alle "sovevogner" som "bor" i barnehagen fast, i et uisolert skjul. Så ja, det går an, men som sagt: det kan komme mugg. Anonymkode: afc1a...e28 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da bør du være påpasselig med at det ikke er fukt der. Det kan gå mugg i det, ja. Jeg ville i det minste tatt vognposen med inn. I barnehagen til ungene mine oppbevares alle "sovevogner" som "bor" i barnehagen fast, i et uisolert skjul. Så ja, det går an, men som sagt: det kan komme mugg. Anonymkode: afc1a...e28 Hvordan vet jeg om det er fukt der? Anonymkode: 8973c...705
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 La vogna stå i garasjen og ta med dunposen inn. Du kommer til å bruke kroppsvarmen til ungen til å varme opp duna fra iskald.🥶 Anonymkode: a01c8...b70 2
Vegglampe Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 La understellet stå ute i garasjen, og klips av sitte/liggedelen med dunposen oppi og ta den inn. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 Vegglampe skrev (7 minutter siden): La understellet stå ute i garasjen, og klips av sitte/liggedelen med dunposen oppi og ta den inn. Det var lurt!😄 Anonymkode: 8973c...705
Vegglampe Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan vet jeg om det er fukt der? Anonymkode: 8973c...705 Kroppen avgir varme/ fukt konstant. Inkludert svært skiftende vær, så blir det rått, fuktig, kaldt og varmt omhverandre. Så er det innetemperatur og utetemperatur. Ja hele pakka er oppskrift på muggdannelse. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å oppbevare sitte/liggedelen med vognpose ute når den ikke er i bruk. 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 Vi har ikke så mye valg slik vi bor, så må ha vogna ute. Den står i lukket barnevogngarasje, altså kaldt, men tørt. Dunpose og skinn er oppi. Vi tar med dunposen inn av og til, særlig hvis det har vært litt fuktig i lufta. Men ellers går det fint det altså. Vi tar jo en risiko ved at det selvfølgelig kan utvikle seg mugg, men sånn må det nesten bare bli. Vogna er kjøpt på finn for en tusenlapp, og dunposen er arvet, så det er ikke uerstattelige ting. Dette er andre vinteren vi gjør det slik, og foreløpig går det helt fint. For oss er det ikke et alternativ å ta med vogn og/eller dunposen inn og ut hver dag. Vi bor i tredje etasje uten heis, og har nok med å få med ettåring, barnehagesekk, jobbsekk, matvarer, søppel og post opp og ned de trappene. Anonymkode: 8d260...408
smurfebuss Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har ikke så mye valg slik vi bor, så må ha vogna ute. Den står i lukket barnevogngarasje, altså kaldt, men tørt. Dunpose og skinn er oppi. Vi tar med dunposen inn av og til, særlig hvis det har vært litt fuktig i lufta. Men ellers går det fint det altså. Vi tar jo en risiko ved at det selvfølgelig kan utvikle seg mugg, men sånn må det nesten bare bli. Vogna er kjøpt på finn for en tusenlapp, og dunposen er arvet, så det er ikke uerstattelige ting. Dette er andre vinteren vi gjør det slik, og foreløpig går det helt fint. For oss er det ikke et alternativ å ta med vogn og/eller dunposen inn og ut hver dag. Vi bor i tredje etasje uten heis, og har nok med å få med ettåring, barnehagesekk, jobbsekk, matvarer, søppel og post opp og ned de trappene. Anonymkode: 8d260...408 Handler ikke om at det er dyrt utstyr eller ikke, men at mugg ikke gir de beste soveforholdene for barnet ditt. Særlig mugg i posen kan være helt usynlig hvis det mugler inni posen og ikke på overflaten. Ville i alle fall tatt med posen inn. 1
Sykepleierinnen Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Vi kunne uten problemer hatt den i vår garasje, men det er fordi vi har varmepumpe og konstant 18 grader i garasjen.... Men i en kald garasje ville jeg kun latt understellet stå der. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 44 minutter siden, Sykepleierinnen said: Vi kunne uten problemer hatt den i vår garasje, men det er fordi vi har varmepumpe og konstant 18 grader i garasjen.... Men i en kald garasje ville jeg kun latt understellet stå der. Dette. Anonymkode: 03634...3c3
kjærring Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har veldig liten gang og det blir således der også å dra vognen ut og inn i gangen. Er det slik at den kan oppbevares i garasjen? Vi bor på Østlandet. Eller vognen og dunposen bli infisert med mygg, fukt etc? Anonymkode: 8973c...705 hadde ikke jeg gjort, mugg setter seg raskt og da er det bare å hive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå