AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Dekker ikke innbo forsikring det meste til barna eller tar jeg feil? Anonymkode: 310d4...082
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Det er ikke alle som har innboforsikring, spesielg folk som leier er ekstremt dårlig på å opprette innboforsikring Anonymkode: 0fddc...0bb 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dekker ikke innbo forsikring det meste til barna eller tar jeg feil? Anonymkode: 310d4...082 Det kan jo ta laaang tid å få utbetalt denne forsikringen, særlig nå i juletider. Anonymkode: 9490b...70b 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Det kan jo være at innboforsikringen ikke har vært oppdatert på årevis og var beregnet ut i fra da hun var nyutdannet og barnløs f. eks. Anonymkode: 034a5...8b4 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Det kan ta lang tid å få forsikringspengene. I tillegg dekker forsikringen kun verdien av det som ble stjålet. Som i at du hadde en fem år gammel laptop, får du forsikringspenger tilsvarende hva den samme pc'en koster i dag... Du får ikke dekket hva det vil koste deg å kjøpe en ny pc, etter dagens standard. Jeg hadde innbrudd for noen år tilbake, og altså, det var ekstremt dyrt å kjøpe ny elektronikk i frohold til hva jeg fikk på forsikringen. Jeg betalte vel 7 000 for pc'en da den var ny. Da den ble stjålet, fikk jeg igjen 1000 kr på forsikringen... Og man får ikke mye pc til 1000 kr på Elkjip. Anonymkode: 99ca2...d89 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 Her var det også en familie som opprettet spleis etter brann og fikk inn mange hundre tusener. De hadde selvsagt forsikring og fikk penger fra første dag, i tillegg til godt betalte jobber, så de var ikke trengende på noen som helst måte. Unnet selvsagt barna nye leker i gaver fra naboer osv, men noen melker ut av situasjonen for hva det er verdt… Anonymkode: e97a1...83d 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det kan jo ta laaang tid å få utbetalt denne forsikringen, særlig nå i juletider. Anonymkode: 9490b...70b Da huset vårt brant var det løpende utbetalinger for alt vi trengte på innboforsikring. Tror ikke folk må vente for å få det de trenger om de har forsikring da... Anonymkode: 1e28f...d2c 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 Men la nå folk få opprette spleis hvis de vil. Og folk får gi hvis de vil. Anonymkode: 97ac7...7a3 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da huset vårt brant var det løpende utbetalinger for alt vi trengte på innboforsikring. Tror ikke folk må vente for å få det de trenger om de har forsikring da... Anonymkode: 1e28f...d2c "Livsnødvendigheter" som hotell å bo på, klær å ha på seg NÅ, osv, får du nok forskuddsbetalt. Men andre ting må du vente på verdivurdering for å få igjen. Du får ikke penger til ny pc eller tv på dagen. Da jeg hadde innbrudd, tok det vel et par dager før det kom en takstmann, som så skulle skrive en rapport, som så skulle godkjennes, osv. Det tok noen uker før jeg fikk utbetalt noe som helst. Jeg hadde jo fremdeles et sted å bo, og de tok ikke alle klærene mine, så jeg trengte sånn sett ikke noe NÅ, annet enn at det var kjipt å være helt uten pc og tv så lenge. Anonymkode: 99ca2...d89
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Har du innboforsikring så får en der. Som oftest får en ut fra hva slags selskap en hat. Hvis eks alt ødelagt får en ofte løpet av 2 virkedager utbetalt sum fra 5000 til 15000kr til å kjøpe det viktigste som klær osv, så blir det løpende utbetalt, var i hvertfall det da barndomshjem mitt Brandt. De ordnet og bosted for oss frem til at huset kunne flyttes inn igjen Men så er det desverre mange som ikke tegner forsikringer Anonymkode: deab2...96a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan jo ta laaang tid å få utbetalt denne forsikringen, særlig nå i juletider. Anonymkode: 9490b...70b Men får man fra spleis så trenger man ikke forsikring. Anonymkode: a0a8a...e88
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men får man fra spleis så trenger man ikke forsikring. Anonymkode: a0a8a...e88 Nja, du VET ikke om du kommer til å få fra spleis. Det har vært plenty av saker i media med folk som har opprettet spleis og fått flaue 200 kr. Anonymkode: 99ca2...d89
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #13 Skrevet 20. desember 2023 Hvis du har barn og mister alt og ikke har innboforsikring så er du så uansvarlig og tett i pappen at jeg blir alvorlig bekymret for om barnevernet burde vært involvert for lenge siden. Anonymkode: 32a37...965 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #14 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har barn og mister alt og ikke har innboforsikring så er du så uansvarlig og tett i pappen at jeg blir alvorlig bekymret for om barnevernet burde vært involvert for lenge siden. Anonymkode: 32a37...965 Ts skriver ingenting om at hun ikke hadde innbo.. Og ikke alle har råd til innboforsikring. Må du velge mellom tak over hodet og mat på bordet, og innboforsikring, så vil det være naturlig for de fleste å velge å gi ungene mat og husrom (og altså, har man ikke råd til husleien, så har man heller ikke noe "Innbo" å forsikre..) Anonymkode: 99ca2...d89
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #15 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nja, du VET ikke om du kommer til å få fra spleis. Det har vært plenty av saker i media med folk som har opprettet spleis og fått flaue 200 kr. Anonymkode: 99ca2...d89 Nei men da gir du ikke da! Jeg er helt enig med den du siterte. Forstår ikke hvorfor folk surmuler sånn over spleisene som opprettes. IKKE GI DA OM DU TENKER DET IKKE ER NYTTIG! Anonymkode: 7baf5...c4f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #16 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei men da gir du ikke da! Jeg er helt enig med den du siterte. Forstår ikke hvorfor folk surmuler sånn over spleisene som opprettes. IKKE GI DA OM DU TENKER DET IKKE ER NYTTIG! Anonymkode: 7baf5...c4f Tror du må lære deg å lese anonymkoder... Jeg svarte kun på at om man hadde spleis trenger man ikke forsikring, og påpekte at det var en usikker taktikk. Skjerpings, du trenger ikke hyle og skrike, og i tillegg til feil person... Anonymkode: 99ca2...d89
Fremmed fugl Skrevet 20. desember 2023 #17 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): "Livsnødvendigheter" som hotell å bo på, klær å ha på seg NÅ, osv, får du nok forskuddsbetalt. Men andre ting må du vente på verdivurdering for å få igjen. Du får ikke penger til ny pc eller tv på dagen. Da jeg hadde innbrudd, tok det vel et par dager før det kom en takstmann, som så skulle skrive en rapport, som så skulle godkjennes, osv. Det tok noen uker før jeg fikk utbetalt noe som helst. Jeg hadde jo fremdeles et sted å bo, og de tok ikke alle klærene mine, så jeg trengte sånn sett ikke noe NÅ, annet enn at det var kjipt å være helt uten pc og tv så lenge. Anonymkode: 99ca2...d89 Det siste er litt av forskjellen mellom total skade i brann og det du har opplevd. Jeg har opplevd totalskade i brann, og TV var absolutt ikke noe relevant problem. Vi bodde et par dager hos slekt 20 mil unna (var jul så fungerte med tanke på jobb), det vi fikk tak på å leie var fullt møblert inklusive TV. Så TV trengte vi først å kjøpe etter sånn omtrent 9 måneder. Det som faktisk imponerte var hvor godt det fungerte med forsikringsselskapene. Null problemer. Totalt sett så var det økonomisk gynstigt på grunn av et nybygget hus i henhold til dagens krav, er mer verdifullt enn et eldre hus. Men var mye å styre med, ikke minst med andre rutiner når vi bodde på feil sted i forhold til jobb og barnehage. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #18 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det kan jo ta laaang tid å få utbetalt denne forsikringen, særlig nå i juletider. Anonymkode: 9490b...70b Feil, det tar ikke lang tid ved brann. Tyveri kan nok ta tid, men ikke noe så alvorlig og akutt som brann. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts skriver ingenting om at hun ikke hadde innbo.. Og ikke alle har råd til innboforsikring. Må du velge mellom tak over hodet og mat på bordet, og innboforsikring, så vil det være naturlig for de fleste å velge å gi ungene mat og husrom (og altså, har man ikke råd til husleien, så har man heller ikke noe "Innbo" å forsikre..) Anonymkode: 99ca2...d89 Innboforsikring er en av de rimeligste forsikringene. Jeg betaler 72 kr måneden for topp innboforsikring (den høyeste graden som er å velge mellom). Det er under 900 kr i året. Har du ikke råd til innboforsikring, så har du i alle fall ikke råd til å ta vare på et barn! Å ikke ha innboforsikring er latskap, verken mer eller mindre. Selv da jeg levde laaaangt under fattigdomsgrensen, så hadde jeg vett nok til å ta meg råd til innboforsikring. Anonymkode: 9d970...95c 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #19 Skrevet 20. desember 2023 Kanskje hun ikke har forsikring. Dessuten dekker forsikringen det du har valgt den skal dekke, og er nok mange som har for liten forsikring. Og er jo ikke sikkert man får utbetalt med en gang. Det fine med spleis er jo at man selv velger om man vil gi eller ikke 😊 Anonymkode: 80c3e...100
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #20 Skrevet 20. desember 2023 Plager det deg virkelig at en alenemor får litt støtte av FRIVILLIGE folk etter husbrann ts? Så utrolig smålig. Du må ha det jævlig godt, når dette er det som plager deg. Gratulerer med et kjedelig liv. Anonymkode: ac352...e9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå