AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Dere som har familie bestående av mine, dine, våre, hva er vanlig angående julekort? Jeg har endel familie og venner som ikke har møtt mine stebarn, så når jeg tok julebilde av minste/fellesen (og hunden min) så tenkte jeg ikke på å inkludere de. Følte kanskje min familie og venner følte det ble rart å få julekort av barn de aldri har møtt?! Men så tenker jeg i ettertid at det kanskje ble feil. Pappaen tar ikke ansvar for å ta bilde til julekort av alle for å gi til sin familie. Men så tenker jeg at svigers ikke ville ha julekort av kun minste og hunden min😅 Så jeg bestilte kun julekort til min familie. hva gjør dere andre med delte familier? Anonymkode: bea0b...d3b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Hos oss er alle med på julekortet. Det er jo det som representerer min familie. Anonymkode: a628e...ba9 7 2
emlia Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 Hadde gjort det samme som deg, siden det kun var din familie som fikk kortene likevel. Kan jo fort være en annen situasjon neste år 😊 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Jeg lagde et julekort med bilder av alle i lappeteppefamilien vår (vi har mine, dine, vår, og er ikke sammen lenger) som kunne sendes til alle. Man dør jo ikke om det er med et bilde av et barn man ikke har møtt. Tar ikke egne julebilder, bruker bare fine bilder tatt gjennom året. Synes det er hyggeligst å behandle ungene som om alle er én flokk, selv om noen er halvsøsken og noen ikke er i slekt i det hele tatt. Anonymkode: 036f6...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Send vanlige kort med nisser på, så slipper man tenke på dette Anonymkode: c0d7d...18d 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 Ville inkludert alle barn av deg av mannen, bestilt nok kort alle slektninger på begge sider og sendt til alle. Du kan delegere noe av det til mannen siden halvparten skal til hans familie. Sikkert noen som ikke er interessert i å se bilde av deg, barnet eller hunden også Her får alle bilde av meg, mannen, barn og katter på kortet og jeg antar at noen (familie vi ser sjeldent) er interessert i å se bilde av barnet og et par stykk er interessert i kattene men ellers er det jo mest bare for å send en julehilsen liksom ikke noe folk sparer på. Så ville ikke tenkt på å kurert så mye. Anonymkode: 89831...97a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 Sendte kort med bilder av alle tre. En er min, en er hans og en er felles. Anonymkode: 18db9...470 1
Hulderen Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dere som har familie bestående av mine, dine, våre, hva er vanlig angående julekort? Jeg har endel familie og venner som ikke har møtt mine stebarn, så når jeg tok julebilde av minste/fellesen (og hunden min) så tenkte jeg ikke på å inkludere de. Følte kanskje min familie og venner følte det ble rart å få julekort av barn de aldri har møtt?! Men så tenker jeg i ettertid at det kanskje ble feil. Pappaen tar ikke ansvar for å ta bilde til julekort av alle for å gi til sin familie. Men så tenker jeg at svigers ikke ville ha julekort av kun minste og hunden min😅 Så jeg bestilte kun julekort til min familie. hva gjør dere andre med delte familier? Anonymkode: bea0b...d3b Vil ikke din familie synes det er rart at stebarna dine ikke er på julekortet? Jeg ville trodd at det var en måte fortelle at det er slutt med stebarnas far. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 Men er ikke alle en del av din familie da? Anonymkode: 3d9d0...e91 2 1
Kålrota Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Vi har løst det med å droppe julekort. 🤪 Det ble for komplisert, rett og slett. 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hos oss er alle med på julekortet. Det er jo det som representerer min familie. Anonymkode: a628e...ba9 Ikke ifølge enkelte barnemødre her. En stemor er og forblir en stemor og aldri en del av familien. Anonymkode: 12d0f...958 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 Det er vanlig at den som bestiller og sender julekort sender (eller velger motiv og bestiller med tanke på,- og maser på den andre for å poste) til begge sider av familien, i det minste til begge sett med besteforeldre (til barna som er avbildet). Det er uvanlig å ikke ha med dette/disse barnas søsken. Jeg mener også det er noe uvanlig å ikke ønske å sende svigerforeldrene sine et julekort, men jeg skjønner godt arbeidsfordelingen «jeg har ansvar for mine, du sine» når det gjelder gaver. Men selve valget av motiv på kort? Anonymkode: 1ecc9...f00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå