Gå til innhold

Slitesterk ullstilongs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har prøvd forskjellige merker ull, og stort sett vært fornøyd, men ALLE underdelene vi har prøvd får hull på knærne. Regner med det er fordi 4åringen blir varm og tar av den vanlige buksen når han leker inne i barnehagen, så slites knærne. Noen tips til merker som er litt ekstra robuste? :)

Skrevet

Har til dags dato, med to barn, ikke funnet noen stilongser som ikke får hull på knærene. De tar jo av seg buksen og leker i bare stilongsen i barnehagen, og med kravling og leking på gulvet, tar det ikke mange dagene før stilongsen værer tydelig preg av det. 

Det er fordi ull er lite slitesterkt, rett og slett. Du kan se etter noen som har lapper som forsterker på knærene. Eldstemann har én slik stilongs, men vi har aldri funnet dette igjen. 

Jeg syr på lapper selv. 

Anonymkode: 4a515...895

Skrevet

Sitter med samme erfaring som deg 😅 har lappet hull med merker, men ikke dumt å gjøre det FØR det går hull

Skrevet
Anonym6789 skrev (1 minutt siden):

Sitter med samme erfaring som deg 😅 har lappet hull med merker, men ikke dumt å gjøre det FØR det går hull

Sånne merker synes jeg er både dyre og vanskelig å få til å sitte rett. 

Jeg lapper med lapper jeg klipper av klær som er blitt for små/ødelagt hinsides hva som kan repareres. De er mykere, og sitter mye bedre på, i tillegg til at det er "gratis" siden jeg ikke trenger kjøpe noe ekstra. 

Anonymkode: 4a515...895

Skrevet

janus

Anonymkode: 8fc49...4f3

Skrevet

Mine fikk hull i mye rart (særlig Pierre Robert), men aldri Janus.

Skrevet

Koater sånn 60 kr for strykelapp man kan klippe opp på Rito, synes ikke det er så dyrt.

Anonymkode: 28511...7a6

Skrevet

100 prosent ull er ikke veldig slitesterkt. Man må velge noe med bomull eller polyester innblandet. Tok 2 dager i ren ull før det var hull på knærne. Har nå testet noe fra okidoki, stormberg og et eller annet merke fra sportoutlet. Og med 3 sett på rullering siste 3 månedene så er klærne fortsatt hele. Og barnet har ikke andre klær utenpå når han er inne i bhg så stillongsene får kjørt seg kan man trygt si.  Legger merke til at fleste andre barna også bruker "blandingsull" i bhg. 

Anonymkode: 0d8c9...48d

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

100 prosent ull er ikke veldig slitesterkt. Man må velge noe med bomull eller polyester innblandet. Tok 2 dager i ren ull før det var hull på knærne. Har nå testet noe fra okidoki, stormberg og et eller annet merke fra sportoutlet. Og med 3 sett på rullering siste 3 månedene så er klærne fortsatt hele. Og barnet har ikke andre klær utenpå når han er inne i bhg så stillongsene får kjørt seg kan man trygt si.  Legger merke til at fleste andre barna også bruker "blandingsull" i bhg. 

Kan du linke til produktene?☺️

Anonymkode: a2b40...f00

Skrevet

Pierre Robert har også forsterkning på knær 😁 

Anonymkode: 174f1...d47

Skrevet

Lanullva har noen med forsterkning på knærne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stormberg med blandingsull er jeg også fornøyd med. De tåler en del. 

Anonymkode: 4ff4c...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...