AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Har dere andre store ting felles når dere har valgt å være særboere? For eksempel hytte, båt, bil? Jeg har en kjæreste hvor vi begge har barn i barneskolealder, og har valgt å være særboere. Men nå ønsker vi begge stor seilbåt, men er usikker på om vi skal blande økonomi eller bare ha det helt adskilt alt. Frem til nå er vi i teorien to separate husholdninger, selv om vi er mye hos hverandre. Anonymkode: 3f601...05b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Nei, deler ingenting økonomisk. Enklest sånn for oss. Anonymkode: c1b8e...fb3
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 Dere kan jo investere i en båt sammen? Ser ikke problemet med det så lenge det er krystall klar kontrakt om hva som skjer om det blir brudd/en av dere dør.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Vi har ikke felles økonomi, men siden jeg tjener betydelig mer enn henne har hun fått mye og regelmessig økonomisk støtte av meg gjennom årene. For å unngå å blande økonomiene får hun det i form av overføringer, tilskudd og gaver. Lån og fellesanskaffelser holder jeg meg unna. Jeg vil være fri til å avslutte forholdet uten å være nødt til gjennomgå et økonomisk oppgjør. Anonymkode: c3261...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå