Gå til innhold

Fant en voldsmann på tinder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blokkerte han så snart jeg kjente han igjen. Han drepte nesten noen jeg kjenner og var i fengsel i høst. Nå på tinder og ser etter ny dame.

Men hva kan jeg gjøre? Han spurte meg ut  " er du god og snill og varm" osv, åpenbart han ser etter godhjertede kvinner som er lette ofre. Skal han bare få lov å finne nytt offer?

Anonymkode: a63b5...bd7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Gjest norvegienna
Skrevet

Det er ikke så mye du kan gjøre. Har han sonet straffen sin så er han en fri mann, og har like mye rett til å lete etter noen på Tinder som du har.

Jeg forstår at dette var ubehagelig. Du får bare holde deg unna han hvis du tenker at han er farlig.

Skrevet

Jeg håper at du har rapportert ham? 

• Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, Andro said:

Jeg håper at du har rapportert ham? 

Er vel egentlig ikke noe å rapportere han for så lenge han ikke bryter med retningslinjene til Tinder 

Anonymkode: 9cb48...e27

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel egentlig ikke noe å rapportere han for så lenge han ikke bryter med retningslinjene til Tinder 

Tinder vil ikke ha kriminelle brukerr

Anonymkode: ad4b2...896

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det å være straffedømt for vold mot en partner er ikke imot retningslinjene??
Han ville ikke sluppet inn i f.eks. en BDSM-forening med en slik historikk.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blokkerte han så snart jeg kjente han igjen. Han drepte nesten noen jeg kjenner og var i fengsel i høst. Nå på tinder og ser etter ny dame.

Men hva kan jeg gjøre? Han spurte meg ut  " er du god og snill og varm" osv, åpenbart han ser etter godhjertede kvinner som er lette ofre. Skal han bare få lov å finne nytt offer?

Anonymkode: a63b5...bd7

Skulle ønske det var en offentlig liste med slike menn på nett. Har selv havnet i et voldelig forhold og i kveld har det vært eksta ille

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Andro skrev (15 minutter siden):

Og det å være straffedømt for vold mot en partner er ikke imot retningslinjene??
Han ville ikke sluppet inn i f.eks. en BDSM-forening med en slik historikk.

Ikke for å forsvare voldsmannen på noen måte, langt derifra. Men det går ikke klart fram av HI at han er straffedømt for vold mot en tidligere partner eller for vold mot en annen person. Skulle det være det første, så er jeg tilbøyelig til å mene han burde vært utestengt fra Tinder og tilsvarende apper. Er det ikke det så er jeg mer usikker. Noe med å ha gjort opp straffen sin og kunne gå videre. For mye vi ikke vet om omstendighetene rundt voldssaken til å ha en skråsikker mening.

Anonymkode: 014b1...98c

• Liker 2
Skrevet

Synes heller ikke at det er heldig at voldsmenn er på tinder, men de kan ikke akkurat begynne med politiattest for å opprette bruker. Det er jo bare å gjøre som TS gjorde, blokke og gå videre. 

• Liker 2
Skrevet

Det finnes en mann som sprer info om menn som har slike alvorlige dommer. Husker ikke navnet du kan Google litt. Han har hjulpet venninne etter at hun anmeldte voldelig eks.

Anonymkode: 92355...dca

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes heller ikke at det er heldig at voldsmenn er på tinder, men de kan ikke akkurat begynne med politiattest for å opprette bruker. Det er jo bare å gjøre som TS gjorde, blokke og gå videre. 

Nei, de kan ikke begynne med vandelsattester, men de kan ta dokumenterte rapporteringer fra brukere på alvor.

• Nyttig 1
Skrevet
15 minutter siden, Andro said:

Nei, de kan ikke begynne med vandelsattester, men de kan ta dokumenterte rapporteringer fra brukere på alvor.

Mener du oppriktig at dersom en har en dom på seg, så skal man være utestengt på livstid?

Anonymkode: 82cf1...a5b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du linke til gruppen? 

Har ikke forsøkt å finne den, da jeg ikke er dame selv hehe.

Anonymkode: 93556...6bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener du oppriktig at dersom en har en dom på seg, så skal man være utestengt på livstid?

For vold mot noen man er på date med, noen som har avvist deg, kjæreste, partner - ja definitivt.

• Nyttig 5
Skrevet

Er flertall av folk på slike nettsider er jo voldelige/folk som er ute etter nye offer da dette er deres lekeplass siden de når ut til folk som ikke kjenner deres fortid. Har du ikke forstått dette ts så var det på høy tid! 

Skrevet

Det er det store problemet med nett dating man vet og kjenner ikke hvem man egentlig har med å gjøre. Å finne noen i den virkelige verden virker rimelig håpløst når folk i dette land er så lukket.  Å stenge alle ute fordi noe skurrer blir feil også, og kan bli urettferdig dømming av en person man ikke kjenner. Alle en møter er jo potensielt et eller annet negativt. 

Anonymkode: 5d330...704

Skrevet

Post advarsel i Jenter på Tinder, Are we dating the same guy og dater vi den samme gruppene på Facebook !!!!

Viktig at folk vet og holder seg unna han!! Du kan også poste her. Fullt navn er ikke lov men fornavn og sted og gjenkjennende trekk som utseende og interesser 

Anonymkode: 3800a...0fe

• Nyttig 2
Skrevet
Andro skrev (23 minutter siden):

For vold mot noen man er på date med, noen som har avvist deg, kjæreste, partner - ja definitivt.

Det beror på hvorvidt dette reguleres retningslinjene og reglene for Tinder eller ikke. Nå er det på godt og vondt slik at man har rettigheter i Norge også som voldsmann når man har sonet straffen. 

Anonymkode: 52b8b...869

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...