AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #61 Skrevet 22. desember 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Er dumt de ikke vil gi meg mer tid ja. De sa, hvis jeg sa opp selv så kunne jeg få jobbe så mye som vikar jeg bare ville. Men hvis de måtte si opp meg så fikk jeg ikke komme tilbake mer. Anonymkode: 80f14...b98 Du må ikke finne på å si opp selv. De kan love deg vikarjobb, og trekke det. Eneste dere kan, er å bli enige om en sluttavtale hvor de sier de har sagt deg opp, men i teorien har dere inngått en avtale. Du får utfordringer hvis du sier opp selv. Anonymkode: be084...d9f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #62 Skrevet 22. desember 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: ... ja, det har hele tiden vært målet å komme tilbake til SAMME arbeidsgiver. Et utdrag fra NAVs AEV "Du vil, hvis funksjonsnivået bedrer seg, kunne jobbe som vanlig igjen. Vi støtter deg i målet om å komme tilbake hos nåværende arbeidsgiver da vi vurderer at dette vil være korteste vei tilbake i arbeid for deg". Jeg har jo kontinuerlig kontakt med min nav veileder. Og skulle gi beskjed ved eventuell oppsigelse, så vi kan diskutere veien videre. Anonymkode: 80f14...b98 Du vil - HVIS - det er fremdeles null utsikter til bedring i nær fremtid. Jeg forstår det er kjedelig for deg, men du må også se dette er ikke snakk om et par måneder eller et halvt år, det er skakk om en lang periode. 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja, noe jeg nå har fått med meg. Det var nav selv som sa en kan søke slik permisjon, og flere jeg kjenner har også gjort dette. Så trodde det var vanlig praksis. Et kreftsyk familiemedlem gikk lenge med ulønnet permisjon, selv om alle visste at vedkommende kom til å bli ufør. Anonymkode: 80f14...b98 Nav gir egentlig blaffen. De vil helst ikke ha ansvaret, så de prøver tvinge arbeidsgivere til å beholde den ansatte. De kan si hva de vil, de har ingen rett i denne saken. Anonymkode: be084...d9f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #63 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du vil - HVIS - det er fremdeles null utsikter til bedring i nær fremtid. Jeg forstår det er kjedelig for deg, men du må også se dette er ikke snakk om et par måneder eller et halvt år, det er skakk om en lang periode. Ja, hvis refererer til samme arbeidsgiver. Mister jeg denne stiller saken seg helt annerledes. Spurte nav om det kom til å bli årevis på aap. Fikk et klart nei. Anonymkode: 80f14...b98
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #64 Skrevet 22. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, hvis refererer til samme arbeidsgiver. Mister jeg denne stiller saken seg helt annerledes. Spurte nav om det kom til å bli årevis på aap. Fikk et klart nei. Anonymkode: 80f14...b98 Men arbeidsgiver har ikke et halvt år eller et år. Årevis kan være 3 år. Kanskje NAV tenker seg to. Det er altfor lenge for en arbeidsgiver. Anonymkode: be084...d9f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #65 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men arbeidsgiver har ikke et halvt år eller et år. Årevis kan være 3 år. Kanskje NAV tenker seg to. Det er altfor lenge for en arbeidsgiver. Anonymkode: be084...d9f Er klar over det. Spørsmålet var om jeg må stå årevis på aap hvis jeg skulle miste jobben. Anonymkode: 80f14...b98
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #66 Skrevet 22. desember 2023 Men TS, hvis revmatisme er eneste grunn til sykemelding nå, og du har utført jobben bra, uten tilrettelegging og fravær, hva er tidsperspektivet ditt for å komme tilbake i jobben? Anonymkode: ccedb...97d 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #67 Skrevet 22. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er klar over det. Spørsmålet var om jeg må stå årevis på aap hvis jeg skulle miste jobben. Anonymkode: 80f14...b98 Nei, du må ikke det. AAP og om du har jobb har ikke sammenheng i seg selv. Det er en midlertidig støtte. Du kan måtte gå over på andre stønader for eksempel. Anonymkode: be084...d9f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #68 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men TS, hvis revmatisme er eneste grunn til sykemelding nå, og du har utført jobben bra, uten tilrettelegging og fravær, hva er tidsperspektivet ditt for å komme tilbake i jobben? Anonymkode: ccedb...97d Det har vært prøvd ut 50% en periode. Året før sykemelding hadde jeg mange fraværsdager. Usikker tidsperspektiv. Er nok derfor jeg blir sagt opp. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, du må ikke det. AAP og om du har jobb har ikke sammenheng i seg selv. Det er en midlertidig støtte. Du kan måtte gå over på andre stønader for eksempel. Anonymkode: be084...d9f Er klar over det. Ufør f.eks. Anonymkode: 80f14...b98
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #69 Skrevet 22. desember 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Det har vært prøvd ut 50% en periode. Året før sykemelding hadde jeg mange fraværsdager. Usikker tidsperspektiv. Er nok derfor jeg blir sagt opp. Er klar over det. Ufør f.eks. Anonymkode: 80f14...b98 For eksempel ja. Men hva tenker du da? Det blir jo en naturlig konsekvens når du ikke kan jobbe noe, du har ikke en arbeidsevne nå og ikke noe perspektiv på når og om du får det. Det er kjempekjedelig, men jeg tror det er bedre du bare godtar det og ikke bruker mer energi på det. Men ikke si opp selv. Anonymkode: be084...d9f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå