AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Min sjef sier at jeg har 3 dager (sykehus) og min manns sjef sier at han har 3 dager (fylkeskommune). Stemmer det at vi da kan ta 3 dager hver, altså 6 dager tilvenning? Har forstått det slik at tilvenningsdager er et gode fra arbeidsplassen, og ikke har noe med nav å gjøre, stemmer det? Anonymkode: bbbaa...66e 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Ja tre dager hver Anonymkode: dcc4b...413
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Min sjef sier at jeg har 3 dager (sykehus) og min manns sjef sier at han har 3 dager (fylkeskommune). Stemmer det at vi da kan ta 3 dager hver, altså 6 dager tilvenning? Har forstått det slik at tilvenningsdager er et gode fra arbeidsplassen, og ikke har noe med nav å gjøre, stemmer det? Anonymkode: bbbaa...66e I min jobb blir det gitt velferdspermisjon. Ingenting med NAV å gjøre. Vi valgte kjøre 3 dager sammen men om man vil forlenge tiden så blir det 3+3. For oss var det mer enn nok med 3 dager men for noen kan det bli for lite. Anonymkode: 9dd43...2e6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Stemmer at det ikke har noe med NAV å gjøre Jeg og mannen fikk også 3 dager hver så vi hadde 6 til sammen, så om dere har 3 hver kan dere ta 6 til sammen ja. Det er opp til hver enkelt arbeidsgiver å gi velferdspermisjon eller ulønnet permisjon til dette (mulig det er lovfestet at du skal få minst 1 dag men om det er med/uten lønn er vel ikke lovfestet, men kan sikkert være det står i tariffavtaler). Hos begge våre var det "velferdspermisjon med lønn, antall dager etter behov" som sto i håndboka til arbeidsplassen så begge søkte om 3 dager og fikk det. Anonymkode: 8e4d1...f90
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Dere har tre dager hver. Noen har lønnet og noen har ulønnet. Anonymkode: 2846d...fb9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min sjef sier at jeg har 3 dager (sykehus) og min manns sjef sier at han har 3 dager (fylkeskommune). Stemmer det at vi da kan ta 3 dager hver, altså 6 dager tilvenning? Har forstått det slik at tilvenningsdager er et gode fra arbeidsplassen, og ikke har noe med nav å gjøre, stemmer det? Anonymkode: bbbaa...66e Ja 3 dager hver, men ofte trenger man ikke mer enn 3 tilsammen. Vi bruker 3 dager, kunne fint hatt bare 2 dager også Anonymkode: 21a9d...fa8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja 3 dager hver, men ofte trenger man ikke mer enn 3 tilsammen. Vi bruker 3 dager, kunne fint hatt bare 2 dager også Anonymkode: 21a9d...fa8 Vi brukte 3 uker. Hadde sikkert klart oss med mindre, men hadde overlapp siste del av permisjonen. 2 dager høres helt usannsynlig ut, stakkar barn! Om ikke de har veldig korte dager, da. Da kan det kanskje forsvares. Anonymkode: 7ec1a...e75 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja 3 dager hver, men ofte trenger man ikke mer enn 3 tilsammen. Vi bruker 3 dager, kunne fint hatt bare 2 dager også Anonymkode: 21a9d...fa8 Det anbefales å bruke lenger tid enn 3 dager. Anonymkode: 8e4d1...f90
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja 3 dager hver, men ofte trenger man ikke mer enn 3 tilsammen. Vi bruker 3 dager, kunne fint hatt bare 2 dager også Anonymkode: 21a9d...fa8 Barnet vårt krabbet inn i avdelingen og glemte oss første dagen. Vi ble likevel 5 dager. Og korte dager første halvåret Anonymkode: 2846d...fb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå