AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Hyggelig førjulsbrev og som forventet. Takk gud for at jeg ikke tok cornona vaksine . Saken gjelder noe helt annet. Fikk et kynisk brev på noen linjer og vurderinger som ikke henger på greip. (dine langvarige depresjoner skyldes ikke denne behandlingen ) hvordan kan de påstå noe sånt ? Dine kroniske skader skyldes ikke behandlingen . ( hvordan kan de påstå det ) Jeg ønsket nemlig å gjennopta en sak, men de har jo bestemt seg før jeg allerede er undersøkt. Andre medisinske utalelser betyr ingenting skriver de, det er kun de i nemdas vurdering som blir vektlagt. En korrupt spesialist undersøkte meg ikke i hele tatt. Jeg føler jeg blir fullstendig overkjørt , at denne legen har brutt helsepersonell loven betyr visst ingen verdens ting. Jeg trøster meg med at jeg fikk ung ufør og nav var snille . Bør jeg kontakte advokat ? Jeg ønsker ikke å gi meg nå. Hvordan er muligheten for å gå til sak uten norsk pasientskade erstatning innvolvert ? Det er så feil fordi det er så klare brudd , men de lurer seg bare unna. Anonymkode: 9e9a6...d5b 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Er vel standardfrase de bruker i avslagsbrev….? Anonymkode: bf21c...e47 9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 Man får pasientskadeerstatning hvis det er blitt gjort noe feil ved behandling som burde vært forutsett før behandling . Hvis jeg som frisk person uten kjente allergier skulle fått en alvorlig allergi som førte til hjerneslag og varige men pga en medisin, så er ikke det noe som gir erstatning. Sånne hendelser kan man ikke forutse, og derfor er det heller ikke erstatningsverdig. En i familien fikk erstatning etter en feilslått operasjon fordi de burde det ikke var gjort en vurdering som tilsa at det var altfor risikofult. Han var ikke frisk fra før og tålte ikke operasjon Anonymkode: 33299...a07 7 4
AdonisFFM Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Jeg har jobbet noe med dette tidligere. Det er klart systemet er korrupt og råttent. Av og til kan advokat hjelpe, men de er jo også ute etter seg selv, så her må en passe på å ikke bli flådd. Ja, disse "nemdene" er jo kun et redskap for byråkratiet å gjemne weg bak. Dessverre er årsak og vitkning ikke lett å korrelere med helse og om tvilen er nok faller den tiltalte (staten) til gode (motsatt av straffesaker mot Norsk folk). 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 men kan jeg gjøre dette på en annen måte ? orker ikke rettsak mot npe, men annen rettsak ? Anonymkode: 9e9a6...d5b
Snublefot62 Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 At du er uenig betyr ikke nødvendigvis at de tar feil. Det står mye info på NPE sine sider om hva som skal til for å få erstatning. Har du gått igjennom dette? Er du da innafor kriteriene de har listet opp eller faller du utenfor? Når du har fått avslag hos NPE så skal det ligge informasjon der om hvorfor du har fått avslag, info om retten til å klage på avslaget og en klagefrist. Dette må du da følge opp. 15
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 legen som er ansvarlig lyver jo og skiver feil informasjon i journal. hen kan jo påvirke mye . som bla at jeg ikke fikk informasjon. Anonymkode: 9e9a6...d5b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 de skriver at skaden er forbigående, men altså mange år etterpå har jeg fått kroniske skader av dette. Hvordan kan de vite at skaden er forbigående ? Anonymkode: 9e9a6...d5b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 og hvordan kan de komme med påstander om at min depresjon ikke kommer av dette ? hva vet dem om det ? det er bare så provoserende. Anonymkode: 9e9a6...d5b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Høres ut som Staten i et nøtteskall. Når jeg var sykemeldt satt en NAV-lege som aldri hadde møtt meg og la ut om at han ikke var sikker på at jeg var deprimert pga st legen min hsdde skrevet for lite i journal. Kanskje Pasientombudet kan hjelpe deg videre. Lykke til, ikke gi deg! Sjekk med forsikringselskap om advokat kan dekkes på nor der om du har helseforsikring. Anonymkode: d466a...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Høres ut som Staten i et nøtteskall. Når jeg var sykemeldt satt en NAV-lege som aldri hadde møtt meg og la ut om at han ikke var sikker på at jeg var deprimert pga st legen min hsdde skrevet for lite i journal. Kanskje Pasientombudet kan hjelpe deg videre. Lykke til, ikke gi deg! Sjekk med forsikringselskap om advokat kan dekkes på nor der om du har helseforsikring. Anonymkode: d466a...5fd Da er det jammen meg ikke NAV legen som gjorde feil, men derimot din lege. NAV tar kun vurderinger basert på den informasjonen som de får tilsendt, så selvsagt kan de bli i tvil eller usikker når legen skriver for lite i journalen. Det er umulig å ta en vurdering basert på lite informasjon om pasientens helse, og i.o.m at NAV legen aldri har møtt deg - så får han ikke noe helhetsvurdering av deg. Anonymkode: c327a...446 9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man får pasientskadeerstatning hvis det er blitt gjort noe feil ved behandling som burde vært forutsett før behandling . Hvis jeg som frisk person uten kjente allergier skulle fått en alvorlig allergi som førte til hjerneslag og varige men pga en medisin, så er ikke det noe som gir erstatning. Sånne hendelser kan man ikke forutse, og derfor er det heller ikke erstatningsverdig. En i familien fikk erstatning etter en feilslått operasjon fordi de burde det ikke var gjort en vurdering som tilsa at det var altfor risikofult. Han var ikke frisk fra før og tålte ikke operasjon Anonymkode: 33299...a07 Dette er bare delvis riktig. Hvis en får en uventet og stor skade, etter en medisin/ behandling kan en ha rett på erstatning, Hvis en pasient har blitt påført en særlig stor og uventet skade, kan vi i helt spesielle tilfeller likevel gi erstatning, selv om det ikke har skjedd en svikt jf. pasientskadeloven § 2 tredje ledd. https://www.npe.no/no/Erstatningssoker/saksbehandlingen/fagnotater/unntaksbestemmelsen/ Anonymkode: ee456...9c4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #13 Skrevet 20. desember 2023 Med innledningsfasen "takk og lov for at jeg ikke tok corona vaksinen" så høres det ut som du er en person med innbilte plager som foretrekker å trekke egne konklusjoner fremfor å lene deg på fagpersoner og vitenskap. Mulig legen din har merket seg dette og tar deg følgelig mindre seriøst. Anonymkode: fa301...74a 15 14
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #14 Skrevet 20. desember 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Med innledningsfasen "takk og lov for at jeg ikke tok corona vaksinen" så høres det ut som du er en person med innbilte plager som foretrekker å trekke egne konklusjoner fremfor å lene deg på fagpersoner og vitenskap. Mulig legen din har merket seg dette og tar deg følgelig mindre seriøst. Anonymkode: fa301...74a Tenkte det samme. Anonymkode: 52ef5...33b 7 3
Mezzosoprena Skrevet 20. desember 2023 #15 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): og hvordan kan de komme med påstander om at min depresjon ikke kommer av dette ? hva vet dem om det ? det er bare så provoserende. Anonymkode: 9e9a6...d5b Og hvordan kan du være sikker på at depresjonen kommer av dette? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hyggelig førjulsbrev og som forventet. Takk gud for at jeg ikke tok cornona vaksine . Anonymkode: 9e9a6...d5b Hva i all verden har coronavaksinen med dette å gjøre?? 10 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #16 Skrevet 20. desember 2023 hadde jeg tatt corona vaksine tror jeg ikke det hadde vært mye sympati fra npe gitt Anonymkode: 9e9a6...d5b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #17 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): hadde jeg tatt corona vaksine tror jeg ikke det hadde vært mye sympati fra npe gitt Anonymkode: 9e9a6...d5b Så tanken er at hadde du tatt corona-vaksinen så ville det vært naturlig for deg å skylde på den i stedet? Synes tankegangen din gir god grunn til skepsis og til dels avslører mer enn du kanskje er klar over. Anonymkode: fa301...74a 8 7
Gjest theTitanic Skrevet 20. desember 2023 #18 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hyggelig førjulsbrev og som forventet. Takk gud for at jeg ikke tok cornona vaksine . Saken gjelder noe helt annet. Fikk et kynisk brev på noen linjer og vurderinger som ikke henger på greip. (dine langvarige depresjoner skyldes ikke denne behandlingen ) hvordan kan de påstå noe sånt ? Dine kroniske skader skyldes ikke behandlingen . ( hvordan kan de påstå det ) Jeg ønsket nemlig å gjennopta en sak, men de har jo bestemt seg før jeg allerede er undersøkt. Andre medisinske utalelser betyr ingenting skriver de, det er kun de i nemdas vurdering som blir vektlagt. En korrupt spesialist undersøkte meg ikke i hele tatt. Jeg føler jeg blir fullstendig overkjørt , at denne legen har brutt helsepersonell loven betyr visst ingen verdens ting. Jeg trøster meg med at jeg fikk ung ufør og nav var snille . Bør jeg kontakte advokat ? Jeg ønsker ikke å gi meg nå. Hvordan er muligheten for å gå til sak uten norsk pasientskade erstatning innvolvert ? Det er så feil fordi det er så klare brudd , men de lurer seg bare unna. Anonymkode: 9e9a6...d5b Slike brev skal inneholde fakta, ikke følelser. En konklusjon har ingenting med kynisme og følelsesmessig kulde å gjøre. Brudd på lovverk er ikke ensbetydende med at bruddet er årsak til skaden. Nå vet jeg ingenting om hvordan du har formulert saken, men du kommer langt med gode argumenter, empiriske bevis, referanser til lignende tilfeller og å komme med motargumenter. Hvordan kan du vite at du ikke hadde blitt deprimert uten behandling? AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som Staten i et nøtteskall. Når jeg var sykemeldt satt en NAV-lege som aldri hadde møtt meg og la ut om at han ikke var sikker på at jeg var deprimert pga st legen min hsdde skrevet for lite i journal. Kanskje Pasientombudet kan hjelpe deg videre. Lykke til, ikke gi deg! Sjekk med forsikringselskap om advokat kan dekkes på nor der om du har helseforsikring. Anonymkode: d466a...5fd En lege som aldri har møtt deg må naturligvis ha en fullverdig informasjon for å trekke konklusjon i saken. Nav lege er en legesaksbehandler og forholder seg til dine dokumenter, ikke deg som pasient. Det blir som at du søker lån og det eneste du skriver er "Jeg trenger penger" punktum. Ingen bank gir deg noe uten mer kontekst. Din lege gjorde slurvete arbeid og du måtte betale prisen.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #19 Skrevet 20. desember 2023 Jeg fikk noe lignende svar på yrkesskadeerstatning. Godkjent yrkesskade men beskjed om at skaden ikke har ført til den funksjonsnedsettelsen jeg har fått i ettertid. Anonymkode: c3ab7...830
Silva Pluvialis Skrevet 20. desember 2023 #20 Skrevet 20. desember 2023 theTitanic skrev (3 timer siden): Slike brev skal inneholde fakta, ikke følelser. En konklusjon har ingenting med kynisme og følelsesmessig kulde å gjøre. Brudd på lovverk er ikke ensbetydende med at bruddet er årsak til skaden. Nå vet jeg ingenting om hvordan du har formulert saken, men du kommer langt med gode argumenter, empiriske bevis, referanser til lignende tilfeller og å komme med motargumenter. Hvordan kan du vite at du ikke hadde blitt deprimert uten behandling? En lege som aldri har møtt deg må naturligvis ha en fullverdig informasjon for å trekke konklusjon i saken. Nav lege er en legesaksbehandler og forholder seg til dine dokumenter, ikke deg som pasient. Det blir som at du søker lån og det eneste du skriver er "Jeg trenger penger" punktum. Ingen bank gir deg noe uten mer kontekst. Din lege gjorde slurvete arbeid og du måtte betale prisen. Problemet er at NPE gjemmer løgn i noe de påstår som "fakta". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå