AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Jeg leter etter elvestein fra Norge som jeg kan bruke til gravstein, men det jeg finner i gravstøtte bedriftene er bare utenlandske elvesteiner. Vet du hvor jeg kan få tak i det? Anonymkode: 68f1d...998 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg leter etter elvestein fra Norge som jeg kan bruke til gravstein, men det jeg finner i gravstøtte bedriftene er bare utenlandske elvesteiner. Vet du hvor jeg kan få tak i det? Anonymkode: 68f1d...998 Vet ikke hvordan det er med elvestein, men runde steiner fra morenerygger etc. er i alle fall lett å få tak i i Indre Østfold. Her har vi mye morenemasser og sandtak, og da blir det en del store, runde steiner tilgengelig også. Anonymkode: f0b8a...d3b 1 2
county1174 Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Har fleire tusen tonn med elvestein på eiendommen/gårdsbruket eg bur på. Har elv som kommer fra isbreen i nærheten. Denne sliper steinen da det er finstoff/sand i vatnet frå breen og dette blir runde fine glatte kuler i litt varierende mønster og farger. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 county1174 skrev (21 timer siden): Har fleire tusen tonn med elvestein på eiendommen/gårdsbruket eg bur på. Har elv som kommer fra isbreen i nærheten. Denne sliper steinen da det er finstoff/sand i vatnet frå breen og dette blir runde fine glatte kuler i litt varierende mønster og farger. Hvor bor du? Ts Anonymkode: 68f1d...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå