Gå til innhold

Dere menn, hvordan kjennes det å betale bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen betaler med glede, andre med bismak. 
hvordan kjennes det for DEG å betale bidrag?

Anonymkode: 5c91f...b3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betaler bidrag i tillegg til fritidsaktiviteter,klær osv. orker ikke se barnet mangle elementære ting

Ja bittert å se mor sløser bidraget bort på tull og bruker null på ungen, noen kameler må man bare svelge og godta kvinner som de er 

Anonymkode: 8e1cc...2b4

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Betaler bidrag i tillegg til fritidsaktiviteter,klær osv. orker ikke se barnet mangle elementære ting

Ja bittert å se mor sløser bidraget bort på tull og bruker null på ungen, noen kameler må man bare svelge og godta kvinner som de er 

Anonymkode: 8e1cc...2b4

Null kroner brukes på ungen? ingen mat, ingen hygieneprodukter, ingen leker, bøker, gaver i bursdager, tak over hodet? Barnet mangler en far som respekterer moren deres – det er ganske  elementært. Investerer du noe tid?

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Helene1982 skrev (42 minutter siden):

Null kroner brukes på ungen? ingen mat, ingen hygieneprodukter, ingen leker, bøker, gaver i bursdager, tak over hodet? Barnet mangler en far som respekterer moren deres – det er ganske  elementært. Investerer du noe tid?

Du høres nedlatende ut.  Hva vet du om grunnen til at far ikke synes at mor fortjener respekt?  

Jeg synes ikke mine barns mor fortjener respekt.  Hun er en elendig mor som prioriterer seg selv framfor barna.  Som alenefar mottar jeg nå ca. 5.000 kr i bidrag hver måned  for to barn.  Mor holder ikke samværsavtalen som bidraget er beregnet ut i fra, men jeg gidder ikke mer bråk.  I de 10 årene barna har bodd hos meg har hun aldri betalt for mer enn oppholdet når barna er hos henne.  Ingen henting og bringing ved samvær, ingen klær, ingen sykkel, ski...  Det er derfor du får bidrar, sier hun.  
Samtidig klager hun høylytt til ungene over klærne deres, som ikke er fine nok.  At bilen min ikke har de riktige barnesetene, og at trampolina ikke er sikker nok.  Men hun har råd til nye pupper, tatoveringer, andenebb og utenlandsreiser med kjærester.  

Stemmer.  Jeg har ingen respekt for henne.  

Hilsen en far og bidragsmottaker

Anonymkode: 58b6f...b16

• Liker 3
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er dette spørsmålet bare rettet til far?

Anonymkode: dc6e8...f62

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du høres nedlatende ut.  Hva vet du om grunnen til at far ikke synes at mor fortjener respekt?  

Jeg synes ikke mine barns mor fortjener respekt.  Hun er en elendig mor som prioriterer seg selv framfor barna.  Som alenefar mottar jeg nå ca. 5.000 kr i bidrag hver måned  for to barn.  Mor holder ikke samværsavtalen som bidraget er beregnet ut i fra, men jeg gidder ikke mer bråk.  I de 10 årene barna har bodd hos meg har hun aldri betalt for mer enn oppholdet når barna er hos henne.  Ingen henting og bringing ved samvær, ingen klær, ingen sykkel, ski...  Det er derfor du får bidrar, sier hun.  
Samtidig klager hun høylytt til ungene over klærne deres, som ikke er fine nok.  At bilen min ikke har de riktige barnesetene, og at trampolina ikke er sikker nok.  Men hun har råd til nye pupper, tatoveringer, andenebb og utenlandsreiser med kjærester.  

Du er jo på motsatt side. Jeg mener at moren til barna dine burde ha mer respekt for den jobben du gjør med barna. Jeg mener at man må ha respekt for personen som oppdrar barna dine, og i dette tilfellet er det deg. Dette er ikke en konkurranse mellom kvinner og menn. Jeg støtter foreldre som stiller opp, og synes det er trist om den andre forelderen tar det for gitt.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Helene1982 skrev (1 time siden):

Mystisk at du klarte å tolke det så negativt. Basert på det som anonym forteller virker det som han bryr seg om ungen nok til å ønske dem godt. Hva vet du om situasjonen? Annet enn det du ble fortalt i innlegget?

Anonymkode: 5011d...b3d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mystisk at du klarte å tolke det så negativt. Basert på det som anonym forteller virker det som han bryr seg om ungen nok til å ønske dem godt. Hva vet du om situasjonen? Annet enn det du ble fortalt i innlegget?

Synes du det er mystisk?

Sitat

Jeg kommenterer påstanden helt konkret. Og spør spørsmål rundt den. Ingen tolking og mystikk er involvert.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skal det føles annerledes for menn som betaler bidrar, enn når kvinner gjør det? 🤔

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Synes du det er mystisk?

Jeg kommenterer påstanden helt konkret. Og spør spørsmål rundt den. Ingen tolking og mystikk er involvert.

Virker ganske bestemt på hva denne situasjonen gjelder til tross for å ikke ha noe reell innsikt i det som faktisk foregår. Synes det er veldig mystisk ja.

Helene1982 skrev (1 time siden):

Helene1982 skrev (12 minutter siden):

Du er jo på motsatt side. Jeg mener at moren til barna dine burde ha mer respekt for den jobben du gjør med barna. Jeg mener at man må ha respekt for personen som oppdrar barna dine, og i dette tilfellet er det deg. Dette er ikke en konkurranse mellom kvinner og menn. Jeg støtter foreldre som stiller opp, og synes det er trist om den andre forelderen tar det for gitt.

Skrevet (endret)

Dette er nok like ulikt som menn generelt er. Har truffet på menn som hater å måtte bidra til eget barn, menn som synes det er absolutt rimelig og riktig å bidra til sine egne barn, samt menn som betalte ekstra for at mor og barn skulle ha den økonomiske situasjonen de anså som best for sine barn. Jeg vet hvilke fedre jeg beundrer mest. (Kategori 2 og 3 om noen er trege.)

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Bra du er kvitt henne.

Anonymkode: cf0a0...a96

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Da var vel kanskje ikke denne tråden helt passende for deg. Siden trådstarter spør om hvordan menn som betaler bidrag føler det, ikke hvordan menn som mottar bidrag føler det. Men jeg forstår at du ikke har respekt for en person som er slik som du beskriver din eks som altså. 

Kanskje kvinner også har erfaring med udugelige menn på samme måte som du har dårlig erfaring med din eks. 

Anonymkode: 3c9de...462

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da var vel kanskje ikke denne tråden helt passende for deg. Siden trådstarter spør om hvordan menn som betaler bidrag føler det, ikke hvordan menn som mottar bidrag føler det. Men jeg forstår at du ikke har respekt for en person som er slik som du beskriver din eks som altså. 

Kanskje kvinner også har erfaring med udugelige menn på samme måte som du har dårlig erfaring med din eks. 

Anonymkode: 3c9de...462

Jeg har, men det var heldigvis en bestemt mann, ikke menn. Som allerede nevnt har jeg møtt på menn med veldig ulike holdninger til slikt. Ikke så rart det, siden mennesker er svært ulike. Både menn og kvinner. Jeg kjenner også personlig og nært to fantastiske alenefedre. 

• Liker 2
Skrevet

Min x betaler litt sporadisk, av og til til rett tid og av og til dropper han det en mnd. Så jeg antar at han ikke er spesielt fornøyd med å betale bidrag. Han glimter til av og til, betalte halve konfirmasjonen.. Men ikke ei krone til mopedlappen eller tannregulering.

Min samboer betaler med glede til sitt barn, det er faktisk den regningen som blir prioritert aller først, og det skulle bare mangle. Han betaler også halvparten ved store utgifter som sertifikat ol. Noe annet hadde vært pinlig..

• Liker 2
Skrevet

Er ikke mann og betaler ikke bidrag, sånn sett burde jeg ikke svare. 

MEN jeg mottar bidrag. Og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan far «føler» mtp det. Pengene går til å fø og kle ungene som han har vært med på å sette til verden.  

Anonymkode: de8bb...e3b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

👏

Anonymkode: b0a18...5a6

Skrevet

Det mannen betaler i bidrag samsvarer ikke med utgifter jeg må ut med når det gjelder barnet. Så rett og rimelig at han betaler når han ikke ønsker se barnet mer en annen hver helg. Men han synes ikke det virker rettferdig og han mener det umulig koste så mye for utstyr og ting til barnet tror han.. 

Anonymkode: f3f20...9d5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men sex med henne, uten å beskytte deg selv hadde du flere ganger. 

Anonymkode: ee4b1...7cd

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er billigere å betale bidrag enn å ha barna boende hjemme. 

Anonymkode: 32eda...9ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...