AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Man stresser mindre, det er ikke så om å gjøre, jeg har ikke bakt småkaker, men god gjærbakst og har mye godt pålegg, man trenger ikke vaske ned før jul, det går bra likevel. Man blir bedre å planlegge når barn, svigerbarn og barnebarn kommer, det skal lages middag til mange hver dag. Det er flere som hjelper til dermed mindre stress...til alle som stresser rundt. Det går bra om du ikke får gjort alt du tenkte. God Jul Anonymkode: f6419...c9c 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man stresser mindre, det er ikke så om å gjøre, jeg har ikke bakt småkaker, men god gjærbakst og har mye godt pålegg, man trenger ikke vaske ned før jul, det går bra likevel. Man blir bedre å planlegge når barn, svigerbarn og barnebarn kommer, det skal lages middag til mange hver dag. Det er flere som hjelper til dermed mindre stress...til alle som stresser rundt. Det går bra om du ikke får gjort alt du tenkte. God Jul Anonymkode: f6419...c9c Og jeg starter tidligere. Både med handel av gaver, planlegging, julepynting (starter i desember og sniker inn litt og litt. ) Treet er ferdig pyntet ca midten av desember. Nissepolitiet som sier at jula starter lille julaften er det ikke noe å bry seg om. Når vi vokste opp var jo ofte våre mødre hjemmeværende og hadde mer tid. Viktig at vi tar de tradisjonene til oss som gjør at vi kan kose oss med juleforberedelsene og ikke stryke med av stress .... Og jeg baker det familien min har lyst på. Goro og sandkaker og andre "inn og ut" kaker baker jeg ikke lenger. God jul Anonymkode: 51541...d22 1
Ebbeliten Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 Jeg gjør bare de juleforberedelsene som gir meg glede. Ingenting som tapper meg for energi. 2
Nymerïa Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Ebbeliten skrev (1 minutt siden): Jeg gjør bare de juleforberedelsene som gir meg glede. Ingenting som tapper meg for energi. Jeg har blitt mer og mer sånn med årene. Men jeg har ikke sett så konkret på det før jeg leste dette. Takk for at du skrev det så tydelig. 1
Amossa Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Sånn kjenner jeg det også. Men så må jeg legge til at jeg nå er pensjonist, og dermed har all verdens av tid Husker veldig godt hvordan jeg planla, skrev huskelister og styrte før jul da jeg var yngre. Ønsket så veldig at ungene våre skulle ha de samme juletradisjonen som mannen og jeg hadde vokst opp med. Jeg glemte at både moren min og svigermor hadde vært hjemmeværende. Ikke det grann rart at de hadde 7 sorter, nyvasket hus og full kontroll uten stress. Selv om jeg reduserte på ambisjonene etter hvert, så var det travelt. Jeg jobbet 8-12 på julaften, og ville ha huset julepyntet og det hele før jeg dro på jobb. Da skulle jo huset være julepyntet når barna sto opp. Derfor holdt jeg ofte på til langt på natt før lille julaften for å bli ferdig. Derfor synes jeg det er så lurt at de unge i dag starter julepyntingen tidligere. De gjør ikke alt på lille julaften, som jeg gjorde. Og ja, huset trenger ikke å være vasket fra topp til tå heller. Det er vinter og mørketid, vi tenner stearinlys og når sola kommer, er huset uansett støvet igjen. Tar det heller da, jeg God jul! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå