Gå til innhold

sykebarn og ansatte i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å sende syke barn i barnehagen er det greit at de ansatte dukker opp når de er syke spesielt nå de siste 

dagene før jul?

NEI

så hvorfor skjer det ?

Anonymkode: 4356c...960

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør de det gjelder 

Anonymkode: fa3a3...83c

• Liker 2
Skrevet

Hva er syk for deg? Forkjøla? Her er de syke sammen hele høsten: har ingen problemet med litt småsyke ansatte. De er stort sett smittet av barna. 

Anonymkode: f9f9b...774

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det greit å sende syke barn i barnehagen er det greit at de ansatte dukker opp når de er syke spesielt nå de siste 

dagene før jul?

NEI

så hvorfor skjer det ?

Hold barnet ditt hjemme dagene før jul

Jeg sende barn med ØLI i bhg, sålenge de er feberfri og grei AT. Forventer er ansatte også dukker opp på jobb med disse symptomene 

Anonymkode: cc60f...323

Skrevet

Jeg vurderer å bytte jobb nå, etter over 10 år som barnehagelærer i en jobb jeg egentlig trives godt i. Hvorfor? Mye fordi jeg hver desember får omgangssyken, barn kommer syke i barnehagen, andre voksne kommer syke i barnehagen og så blir jeg smitta. Så smitter jeg familien min, så har vi det gående. 
I dag er jeg hjemme, kaster opp og har diaré. Ble tidlig «ferie» i år.

Anonymkode: bb8ce...147

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vurderer å bytte jobb nå, etter over 10 år som barnehagelærer i en jobb jeg egentlig trives godt i. Hvorfor? Mye fordi jeg hver desember får omgangssyken, barn kommer syke i barnehagen, andre voksne kommer syke i barnehagen og så blir jeg smitta. Så smitter jeg familien min, så har vi det gående. 

Jeg og. Har fått corona, omgangssyke og lus(!) i løpet av november og desember i barnehagen. Ungene sendes i bhg og foreldrene later som ingenting. 

Anonymkode: d02f6...b6d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og. Har fått corona, omgangssyke og lus(!) i løpet av november og desember i barnehagen. Ungene sendes i bhg og foreldrene later som ingenting. 

Anonymkode: d02f6...b6d

DETTE

• Liker 4
Skrevet

Det er et forkastelig menneskesyn disse foreldrene har. De gir blanke f... i at eget barn får en fæl dag, at bestekompisen i barnehagen og familien blir smittet og syke i jula. Det samme med de lavtlønnede ansatte, de er jo ikke verdt noe? 

Hva går gjennom hue på de folka som gir ungene paracet og sender de i barnehagen? kl 11 er de helt kjørt, blanke i øya og har ødelagt ferien til hele basen og nabobasen om man er uheldig. 

Foreldrene blir mer og mer egoistiske. Hvorfor fikk de barn?

Det burde vært to advarsler og så mistet de barnehageplassen.

Anonymkode: 1d82a...e7c

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du burde få deg en jobb med hjemmekontor så du slipper å ha kontakt med noen som har minste tegn til forkjølelse før jul

Anonymkode: 5e0dc...c07

• Liker 2
Skrevet

Kan skrive under på at noen foreldre sender syke barn i barnehagen ja. Og selv når vi sender dem hjem med høy feber, kommer de neste dag og. 

Det er helt krise i barnehagene nå. Ingen vikarer å oppdrive og mange syke voksne. Covid, spysyke, feber, og mange er helt på felgen pga arbeidspresset vi står i med konstant for lite folk på jobb. 

Jeg vil egentlig jobbe som barnehagelærer. Jeg trives som pedleder. Men, dette her kan jeg ikke stå i mye lengre. Jeg forstår ikke hvorfor ingen gjør noe. Betyr ikke vi, og barna noe? Nok om det. Sitter bare her og gruer meg til jobb i morgen. Jeg er så glad i barna «mine» men, vi klarer ikke å gi dem dagene de fortjener når det er sånn som dette. Det er hjerteskjærende å ikke ha tid til å trøste, å se, og leke med, og forhindre konflikter, og hjelpe. «Du må vente, jeg kan ikke ta bæsjebleier din enda» måtte jeg si flere ganger i dag. Og ikke ha tid til å trøste noen som slår seg, fordi det er ti andre barn som også trenger deg akkurat da. 

Dette her går ikke lengre. Nå skal jeg bruke julen og neste år på å finne meg en ny jobb. Heldig er jeg som kan det. Barna kan ikke slutte.

Anonymkode: 7dbfa...757

• Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Kan skrive under på at noen foreldre sender syke barn i barnehagen ja. Og selv når vi sender dem hjem med høy feber, kommer de neste dag og. 

Det er helt krise i barnehagene nå. Ingen vikarer å oppdrive og mange syke voksne. Covid, spysyke, feber, og mange er helt på felgen pga arbeidspresset vi står i med konstant for lite folk på jobb. 

Jeg vil egentlig jobbe som barnehagelærer. Jeg trives som pedleder. Men, dette her kan jeg ikke stå i mye lengre. Jeg forstår ikke hvorfor ingen gjør noe. Betyr ikke vi, og barna noe? Nok om det. Sitter bare her og gruer meg til jobb i morgen. Jeg er så glad i barna «mine» men, vi klarer ikke å gi dem dagene de fortjener når det er sånn som dette. Det er hjerteskjærende å ikke ha tid til å trøste, å se, og leke med, og forhindre konflikter, og hjelpe. «Du må vente, jeg kan ikke ta bæsjebleier din enda» måtte jeg si flere ganger i dag. Og ikke ha tid til å trøste noen som slår seg, fordi det er ti andre barn som også trenger deg akkurat da. 

Dette her går ikke lengre. Nå skal jeg bruke julen og neste år på å finne meg en ny jobb. Heldig er jeg som kan det. Barna kan ikke slutte.

Anonymkode: 7dbfa...757

Kan dere ikke nekte dem adgang hvis det kommer tilbake dagen etter? Jeg tenker det handler om å ivareta de andre barna også. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 6.59):

Hva er syk for deg? Forkjøla? Her er de syke sammen hele høsten: har ingen problemet med litt småsyke ansatte. De er stort sett smittet av barna. 

Omgangssyken, influensa, covid, kikhoste og RS viruset er over hele Norge nå. Det er ikke bare litt snue og hoste. Det har jo barna mer eller mindre hele året.

Anonymkode: cf7f7...61f

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan dere ikke nekte dem adgang hvis det kommer tilbake dagen etter? Jeg tenker det handler om å ivareta de andre barna også. 

Dette! 

Anonymkode: eb3d5...767

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du burde få deg en jobb med hjemmekontor så du slipper å ha kontakt med noen som har minste tegn til forkjølelse før jul

Anonymkode: 5e0dc...c07

Det er vel forskjell på litt forkjølelse og ha nærkontakt med alt som finnes av noro-virus, corona, influense, øyekatarr, og som noen andre nevner her: lus. Lus var aldri et problem før, men nå kommer det tilbake med jevne mellomrom både i barnehage og på skole. Vi har hatt runder med barnemark i høst, men feiler det barna noe? Neida, sikkert bare spist ris som ikke har blitt fordøyd. Men de beveger seg? «Åå, nei det er nok ikke barnemark, trenger ikke behandling. Men dere som jobber her kan jo ta en kur forebyggende, så får vi stoppet smitten»

Og sånn fortsetter det. Uansett hva som feiler barna så er det noen som ikke kan holde syke barn hjemme.

Vi avviser i døra om vi vet at de er syke/ikke holdt 48-timers regelen. Men noen ganger tar barn en dag «fri» så kommer de tilbake og forteller selv at de har kastet opp dagen før eller fått Paracet. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 5.43):

dagene før jul?

NEI

så hvorfor skjer det ?

Spørs hvor lavt man skal legge terskelen. Om de ansatte skal holde seg hjemme til de er helt symptomfrie, blir det ikke nok folk på jobb til å holde barnehagen åpen.

• Liker 1
Skrevet

Husker i ene barnehagen til min datter hadde de 3 mnd med omgangssyke...fordi foreldre ikke hadde barna hjemme lenge nok...de ansatte vasket alt på avdelingen...hender og holdt på..men det hjelper ikke når foreldre skylder på at Ola bare hoster så.mye at han kastet opp...de holdt på måtte stenge avdelingen...jeg blir oppgitt

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Thyra skrev (1 time siden):

Spørs hvor lavt man skal legge terskelen. Om de ansatte skal holde seg hjemme til de er helt symptomfrie, blir det ikke nok folk på jobb til å holde barnehagen åpen.

Hadde ungene blitt holdt hjemme lenge nok, så hadde mest sannsynlig ikke ALLE de ansatte blitt smittet. Probleme løst.

Hold ungen din hjemme.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage og hos oss har vi en sjef som er veldig streng på hvor "lite" syk man skal være for å holde seg hjemme og hadde vi ansatte holdt oss hjemme med feks. forskjølelse, hadde vi måtte stengt barnehagen store deler av året da det ikke er bare bare å få inn vikarer. 

Anonymkode: 31809...5a1

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Husker i ene barnehagen til min datter hadde de 3 mnd med omgangssyke...fordi foreldre ikke hadde barna hjemme lenge nok...de ansatte vasket alt på avdelingen...hender og holdt på..men det hjelper ikke når foreldre skylder på at Ola bare hoster så.mye at han kastet opp...de holdt på måtte stenge avdelingen...jeg blir oppgitt

Stakkars de syke barna 💔. Alt et barn trenger når de er syke, er å være hjemme med mamma eller pappa. Forstår ikke foreldre som har hjerte til å sende de små av gårde mens de ennå er syke. De neglisjerer barnas basiske behov. Burde være straffbart. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stakkars de syke barna 💔. Alt et barn trenger når de er syke, er å være hjemme med mamma eller pappa. Forstår ikke foreldre som har hjerte til å sende de små av gårde mens de ennå er syke. De neglisjerer barnas basiske behov. Burde være straffbart. 

Ofte kan barna virke helt friske når dem blir sendt i barnehage men utover dagen blir den dårlige. Det har jeg som jobber i barnehage sett ofte, så man skal ikke dømme foreldre av den grunn. 

Anonymkode: 31809...5a1

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...