Gå til innhold

musikk til bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvor i alle dager er det man finner nettsider hvor man kan booke musikk til arrangement som ikke koster en formue?

altså 10 000 - 15 000 tusen for bare 3 sanger er litt vel mye

vi prøver og finne en solist som kan kan synge forskjellig musikk sjangere,i vielsen og første dansen

Anonymkode: e2c3f...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min tanke er at det er mange timer fra vielsen til første dansen - og det binder opp solisten hele dagen i veldig mange timer, gjerne en hel arbeidsdag, da må dere også regne med å betale deretter. Solisten skal også forberede seg, så det er mer arbeid enn bare å stå og synge den tiden det tar å fremføre to-tre sanger.

Antar dere kommer billigere unna om dere velger sang kun i kirken.

Må huske at mange har utdannelse og/eller har brukt årevis på å komme på det nivået de er, og de kan ikke ha normale arbeidstider, så at de tar nok for sine fremføringer er forståelig og nødvendig.

Anonymkode: 4b689...54f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Min tanke er at det er mange timer fra vielsen til første dansen - og det binder opp solisten hele dagen i veldig mange timer, gjerne en hel arbeidsdag, da må dere også regne med å betale deretter. Solisten skal også forberede seg, så det er mer arbeid enn bare å stå og synge den tiden det tar å fremføre to-tre sanger.

Antar dere kommer billigere unna om dere velger sang kun i kirken.

Må huske at mange har utdannelse og/eller har brukt årevis på å komme på det nivået de er, og de kan ikke ha normale arbeidstider, så at de tar nok for sine fremføringer er forståelig og nødvendig.

Vel vi velger jo selv når vielsen begynner og vi vil ha det nærmeste mulig når bryllupfesten/middag begynner sånn at det ikke er den lange tiden i mellom 

Og vi skal ikke ha det i noe kirke, vi skal ha borgerlig vielse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vel vi velger jo selv når vielsen begynner og vi vil ha det nærmeste mulig når bryllupfesten/middag begynner sånn at det ikke er den lange tiden i mellom 

Og vi skal ikke ha det i noe kirke, vi skal ha borgerlig vielse 

Uansett går det en viss tid fra vielsen til middagen er overstått og ev. taler er ferdige osv., så det er nok tiden som drar opp prisen, vil jeg tro.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Uansett går det en viss tid fra vielsen til middagen er overstått og ev. taler er ferdige osv., så det er nok tiden som drar opp prisen, vil jeg tro.

Omg alt det der er jo ting vi bestemmer selv på tider

Det er to taler på til sammen 6 min det tar lang tid .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mån får faktisk book musikk til bryllup i alle prisklasser er ikke bare di svin dyre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🎼er det noen her inne som vet om en nettside eller noen man kan booke til bryllup som ikke koster en formue?

bryllupe skal være i Moss ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre med kulturskolen om de har et ungt talent som vil være villig til å synge en sang eller to? Lokale facebooksider er også en mulighet.

Ellers sier jeg som de andre: det er en grunn til at det er dyrt. Min mann er musiker  og tar minst 30 000 for å spille i bryllup. Det skal øves på forhånd flere dager, man har utstyr som skal med, det koster å kjøpe inn instrument/utstyr, og det skal betales inn til TONO for bruk av musikken. Du betaler altså ikke bare for "et par sanger" og 15 minutters sang. 

10 000 kr skal altså dekke feks:

- 5 dager øving

- "leie" av sangerens gitar/piano, ledninger, forsterker, pedaler, mikrofon, div annet utstyr

- reise til/fra festlokalet 

- kunnskap/utdannelse sangeren har tatt for å oppnå sitt nivå

- hvis de er et band/flere musikere skal summen deles

Anonymkode: bb539...56a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjøper da ikke nye instrumenter for hver gang man spiller på et arrangement og det lokale vi har er det en del utstyr man kan bruke der

Facebook har jeg sett ganske lenge men finner ikke noen som har noe der

Kultur skolen kommer vi nok ikke til og spørre er ikke det vi har sett for oss

Og det dere sier om priser stemmer ikke i det hele tatt jeg har sett mange som er billig jeg men dem er for langt unna, spesielt i Bergen ser jeg det er mye billigere musikk og fotografere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Man kjøper da ikke nye instrumenter for hver gang man spiller på et arrangement og det lokale vi har er det en del utstyr man kan bruke der

🤦‍♀️

Anonymkode: 9311b...74f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🤦‍♀️

Anonymkode: 9311b...74f

trenger ikke legge til en slags komentare bare for man vil komme med noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er hyggelig at noen av dere prøver og hjelpe men jeg og min forlovede sparer ikke i 3-4 år for så ikke få det vi har sett for oss på den store dagen våres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 1.15):

Omg alt det der er jo ting vi bestemmer selv på tider

Det er to taler på til sammen 6 min det tar lang tid .

Men vedkommende låser seg da den dagen til å være tilgjengelig for dere i dette tidsrommet. Det er jo ikke slik at vedkommende som ikke kjenner dere har så veldig lyst å ha æren av å overvære deres bryllup..

Anonymkode: ab7d2...844

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 1.19):

Mån får faktisk book musikk til bryllup i alle prisklasser er ikke bare di svin dyre 😉

Men man betaler jo for det man får også da. Det er nok et bredt spekter av kvalitet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

jeg syns det er hyggelig at noen av dere prøver og hjelpe men jeg og min forlovede sparer ikke i 3-4 år for så ikke få det vi har sett for oss på den store dagen våres

Jeg skjønner det, samtidig har dere lagt lista høyt ved såpass omfattende bruk av levende musikk. Som flere påpeker er dette jobben til profesjonelle mennesker, da må man betale det det koster. Tjenester koster. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel som jeg skrev lenger opp her så har jeg sett at det er mange som har musikk i grei pris klasse men det er ikke der vi skal ha bryllupet vårt og hadde jeg ikke sett det opp til flere steder på bryllups grupper hadde jeg kanskje gitt opp for lenge siden, og finne noe musikk til bryllupet for det må da være noe tenker da jeg når jeg leser at det er andre setder men ikke der hvor vi skal ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 1.50):

Facebook har jeg sett ganske lenge men finner ikke noen som har noe der

Kultur skolen kommer vi nok ikke til og spørre er ikke det vi har sett for oss

Og det dere sier om priser stemmer ikke i det hele tatt jeg har sett mange som er billig jeg men dem er for langt unna, spesielt i Bergen ser jeg det er mye billigere musikk og fotografere 

Nei, du betaler da heller ikke for et nytt instrument, du betaler leie for et instrument. Et instrument kommer gjerne i prisklasser på flere titalls tusen, og noen ganger opp i 100.000-kronersklassen om musikeren har spesifikke krav. Disse instrumentene er (eller bør være!) forsikret, og det koster også penger. 

Utstyr som står i et lokale er ofte av tullete lav kvalitet. Billigste bluetooth-høyttalere som er å oppdrive, ledninger som er altfor korte, mikrofoner som spraker. Og ikke minst: musikerne aner jo ikke hvilket utstyr som tilfeldigvis er i lokalet. 

Du kan legge ut eget innlegg på facebook og etterspørre akkurat det du ber om. Jeg har bodd flere steder, både store og små byer, og det er alltid noen som svarer på sånne innlegg. Du kan også høre med musikklinjer på VGS, de har ofte flinke og engasjerte elever som gjerne tar på seg oppdrag, og som er billige. Da må dere kanskje stille med instrumenter/utstyr selv, da de ikke alltid kan låne sånt med seg fra skolen.

I byene kan det være billigere fordi det er mer rift om jobbene. Samtidig får du ofte det du betaler for. Fotografer er i samme sjanger som musikere, og også her betaler du for utstyr, erfaring og kunnskap. Storste forskjellen er vel at du ikke betaler for øvingen i forkant, men heller redigeringen av bildene etterpå.

Anonymkode: bb539...56a

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke laget dette inlegget for og diskutere

jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye snakk om di instrumentete, er ikke det jeg spør om er ikke noe vi vil ha

vi ønsker noe helt enkelt med solo artist og musikk fra lydanlegg som helt fint kan brukes det er proffe folk som bruker det og jeg har sett veldig mange som skriver at hvis man kan låne lydanlegg og annet blir det billigere så skjønner ikke hvor du har fått den fra

jeg har hatt menge innlegg på facebook

og som jeg har sagt flere ganger nå 🙄 så er det mange som har grei prisklasse men ikke der hvor vi skal ha bryllupet

begynner og bli lei av og måtte gjenta meg selv

det eneste jeg ønsker og vite om det er noen som vet om en solo artist man kan booke til bryllup i en grei pris klasse

det er helt greit hvis man ikke vet det man da trenger men ikke komme men masse ting jeg ikke spør om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

jeg har ikke laget dette inlegget for og diskutere

jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye snakk om di instrumentete, er ikke det jeg spør om er ikke noe vi vil ha

vi ønsker noe helt enkelt med solo artist og musikk fra lydanlegg som helt fint kan brukes det er proffe folk som bruker det og jeg har sett veldig mange som skriver at hvis man kan låne lydanlegg og annet blir det billigere så skjønner ikke hvor du har fått den fra

jeg har hatt menge innlegg på facebook

og som jeg har sagt flere ganger nå 🙄 så er det mange som har grei prisklasse men ikke der hvor vi skal ha bryllupet

begynner og bli lei av og måtte gjenta meg selv

det eneste jeg ønsker og vite om det er noen som vet om en solo artist man kan booke til bryllup i en grei pris klasse

det er helt greit hvis man ikke vet det man da trenger men ikke komme men masse ting jeg ikke spør om

Enten må dere betale den prisen de forlanger, eller klare dere uten solosang.

Anonymkode: 625f8...509

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...