Tiuren Skrevet 29. desember 2023 #21 Del Skrevet 29. desember 2023 4 minutter siden, Madame Butterfly said: IDF viser videoer fra sin funn, og rapporterer. Gissler har fortalt om hvem som passet på dem. Dette med FN skolene er også dokumentert. Donald Trump trekte støtten ril UNRWA med denne begrunnelsen. Har sett videoer hvor palestinere forteller om skolegangen. Tror tall jeg hørte gjengitt senest i dag var en FN ansatt per 80 innbygger i Gaza. Har ikke kontrollert tallene. Det er en overalt tilstedeværelse av FN ansatte i Gaza. Det er og en overalt tilstedeværelse av terror maskineriet i Gaza. Det er svært merkelig at dette ikke er oppfattet og videreformidlet av UNRWA på bakken til riktige myndigheter. Det følger implisitt at de må ha vært klar over. UNRWA sine ansatte kommer i hovedsak fra lokal befolkningen. Det er rapporter fra sivile fra Gaza om linjen mellom Hamas og UNRWA. Jeg har derimot ikke en link til en rapport å komme med. Det går sikkert an å google. Intuitivt så tror jeg på det du skriver, men IDF og Donald er ikke de kildene som gir mest applaus i dagens situasjon. Skulle ønske noen med allmenn respekt hadde baller til å titte litt på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 29. desember 2023 #22 Del Skrevet 29. desember 2023 19 minutter siden, Tiuren said: Intuitivt så tror jeg på det du skriver, men IDF og Donald er ikke de kildene som gir mest applaus i dagens situasjon. Skulle ønske noen med allmenn respekt hadde baller til å titte litt på det. Mente ikke det var Donald personlig 😊 Det er nærliggende å tro at når amerikanske styresmakter kutter støtte til UN organisasjoner hvor begrunnelsen bland annet er pensum, og for tette bånd til regimer ansatt som terrorregimer, vil det finnes dokumentasjon på dette. Tok et raskt lite google søk nå, fant ikke det jeg så etter, men det kom opp en del om palestinernes misnøye med de begrensningene Biden ville ha på pensum i UNRWA skolene. Det finnes nok mer offisielle kilder på dette om man leter. Jeg ser forresten på IDF som en offisiell kilde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 29. desember 2023 #23 Del Skrevet 29. desember 2023 Trubadur skrev (3 timer siden): Enormt høyt nivå her. Mener du det er feil at det var Dinosaurer der først? Er det sånn at jeg kan kaste ut folk fra boliger jeg tidligere har bodd i? Jeg bodde der først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 29. desember 2023 #24 Del Skrevet 29. desember 2023 16 minutter siden, Sirisiri10 said: Mener du det er feil at det var Dinosaurer der først? Er det sånn at jeg kan kaste ut folk fra boliger jeg tidligere har bodd i? Jeg bodde der først? Men av de menneskene som har blitt kastet ut fra området så var vel jødene de første (av Romerne)? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 29. desember 2023 #25 Del Skrevet 29. desember 2023 Madame Butterfly skrev (1 time siden): IDF viser videoer fra sin funn, og rapporterer. Gissler har fortalt om hvem som passet på dem. Dette med FN skolene er også dokumentert. Donald Trump trekte støtten ril UNRWA med denne begrunnelsen. Har sett videoer hvor palestinere forteller om skolegangen. Tror tall jeg hørte gjengitt senest i dag var en FN ansatt per 80 innbygger i Gaza. Har ikke kontrollert tallene. Det er en overalt tilstedeværelse av FN ansatte i Gaza. Det er og en overalt tilstedeværelse av terror maskineriet i Gaza. Det er svært merkelig at dette ikke er oppfattet og videreformidlet av UNRWA på bakken til riktige myndigheter. Det følger implisitt at de må ha vært klar over. UNRWA sine ansatte kommer i hovedsak fra lokal befolkningen. Det er rapporter fra sivile fra Gaza om linjen mellom Hamas og UNRWA. Jeg har derimot ikke en link til en rapport å komme med. Det går sikkert an å google. Man må være blind og døv for ikke å se samrøret mellom UNRWA og Hamas. Derfor har UN kompromittert seg selv i konflikten, og det er bare de som ser Palestinas side som tillegger organisasjonen noen som helst kredibilitet. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 29. desember 2023 #26 Del Skrevet 29. desember 2023 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Mener du det er feil at det var Dinosaurer der først? Er det sånn at jeg kan kaste ut folk fra boliger jeg tidligere har bodd i? Jeg bodde der først? Du får diskutere med deg selv om det er dette nivået du skal legge deg på. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 29. desember 2023 #27 Del Skrevet 29. desember 2023 Dette viser vel noe av hva Gaza har i vente, og hvor mye Israel og IDF respekterer Palestinerne. https://www.vg.no/nyheter/i/gEq8w9/israelske-tiktok-vidoer-fra-gaza-vekker-avsky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 29. desember 2023 #28 Del Skrevet 29. desember 2023 Jo det er ondskap! Uansett hvilken politisk side man tar er det ekstremt dårlig spøk å tulle med luksusboliger midt i en kirkegård av drepte unger…. Bare å svare med politiske argumenter forteller hvorfor det ikke er håp for mennesker, det kan ikke forsvares det noen av siden gjør uansett, vi er dårlige rett og slett…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 29. desember 2023 #29 Del Skrevet 29. desember 2023 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 29. desember 2023 #30 Del Skrevet 29. desember 2023 Sirisiri10 skrev (5 timer siden): Mener du det er feil at det var Dinosaurer der først? Er det sånn at jeg kan kaste ut folk fra boliger jeg tidligere har bodd i? Jeg bodde der først? Ja, det er bare å si at forfedrene dine eller enda bedre, noen du deler religion med bodde der for flere tusen år siden. Har du midler nok så brenner du ned blokka og bygger deg et nytt flott hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 29. desember 2023 #31 Del Skrevet 29. desember 2023 Atheena skrev (1 time siden): Ja, det er bare å si at forfedrene dine eller enda bedre, noen du deler religion med bodde der for flere tusen år siden. Har du midler nok så brenner du ned blokka og bygger deg et nytt flott hus. Om araberne ville kunne de jo ha bodd side om side med jødene etter at det osmanske riket gikk i oppløsning, men det ønsket de jo ikke, de ville heller gjøre et forsøk på å utrydde jødene i området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbluebird Skrevet 30. desember 2023 #32 Del Skrevet 30. desember 2023 13 hours ago, Lurven said: Om araberne ville kunne de jo ha bodd side om side med jødene etter at det osmanske riket gikk i oppløsning, men det ønsket de jo ikke, de ville heller gjøre et forsøk på å utrydde jødene i området. Utryddelsen går begge veier. De ønsker begge å ha full kontroll over området, og det går da på bekostningen av den andre part. Alt av kritikk og spørsmål i dag går jo plutselig under "anti-semetisme", så lenge 1 jøde er innvolvert men det er jo noen historiske trekk som stadig går igjen: https://en.wikipedia.org/wiki/Expulsions_and_exoduses_of_Jews Det er ikke noe tilsvarende ord hvis du gjør det samme ovenfor Palestinere, der brukes ofte globale ord som "terrorister" og at alle er det basert på noen få personers handlinger. Det er tydelig at begge sider har en lang og vond historie, men kanskje det er en grunn til det. Hvis to sider absolutt ikke kan leve på samme område, så bør kanskje områdene omdefineres. Hva er viktigs religion og tilhørighet, eller mennesker og liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 30. desember 2023 #33 Del Skrevet 30. desember 2023 missbluebird skrev (2 timer siden): Utryddelsen går begge veier. De ønsker begge å ha full kontroll over området, og det går da på bekostningen av den andre part. Alt av kritikk og spørsmål i dag går jo plutselig under "anti-semetisme", så lenge 1 jøde er innvolvert men det er jo noen historiske trekk som stadig går igjen: https://en.wikipedia.org/wiki/Expulsions_and_exoduses_of_Jews Det er ikke noe tilsvarende ord hvis du gjør det samme ovenfor Palestinere, der brukes ofte globale ord som "terrorister" og at alle er det basert på noen få personers handlinger. Det er tydelig at begge sider har en lang og vond historie, men kanskje det er en grunn til det. Hvis to sider absolutt ikke kan leve på samme område, så bør kanskje områdene omdefineres. Hva er viktigs religion og tilhørighet, eller mennesker og liv? Det er mange konflikter muslimer imellom i området også, bare at ingen skriker opp om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 31. desember 2023 #34 Del Skrevet 31. desember 2023 Lurven skrev (19 timer siden): Det er mange konflikter muslimer imellom i området også, bare at ingen skriker opp om det. Whataboutism Hvis du er så opptatt av andre konflikter hvorfor lager du ikke bare en egen tråd om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 31. desember 2023 #35 Del Skrevet 31. desember 2023 Ja, det er mye «whatsboutism» i denne diskusjonen. Nasjonalistiske islamister i Gaza, har angrepet sivile mennesker i Israel. Disse nasjonalistiske og islamistiske ideene har stor oppslutning i hele befolkningen (selvsagt ikke absolutt alle). Uttalt ønske og mål i både gammelt og nytt charter er islam, jihad, martyrer, knuse jødene, knuse den jødiske stat, innføre sharia, drepe sivile, generelt bare ødelegge. Fullstendig groteske handlinger utført ropende «Allahu Akbar!» Dette er helt totalt uakseptabelt. Må stanses Diskusjonen går på «whatabout» hva jøder gjorde før 1948, eller på 1800 tallet. «Whatabout» hva noen bosettere har gjort, eller tenker og gjør. «Whatabout» hvordan Israel organiserer sitt militære. «Whatabout» fengsling av palestinske ungdommer som kaster stein. «Whatabout» domstolreformen til Netanyahu? «Whatabout» korrupsjon i Knesset. Ingen av disse «Whatabout» er relevant. Jihadistidke terroristiske grusomheter, og trusselen av disse, må fjernes. Ingen med slike tanker og syn skal ha tilgang til en kalasjnikov så folk ikke kan sove trygt. Hele diskusjonen er «whataboutism». Det enkleste av alt burde være å 0 toleranse for voldelig jihad mot tilfeldige uskyldige mennesker. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 31. desember 2023 #36 Del Skrevet 31. desember 2023 Madame Butterfly skrev (5 minutter siden): Ja, det er mye «whatsboutism» i denne diskusjonen. Nasjonalistiske islamister i Gaza, har angrepet sivile mennesker i Israel. Disse nasjonalistiske og islamistiske ideene har stor oppslutning i hele befolkningen (selvsagt ikke absolutt alle). Uttalt ønske og mål i både gammelt og nytt charter er islam, jihad, martyrer, knuse jødene, knuse den jødiske stat, innføre sharia, drepe sivile, generelt bare ødelegge. Fullstendig groteske handlinger utført ropende «Allahu Akbar!» Dette er helt totalt uakseptabelt. Må stanses Diskusjonen går på «whatabout» hva jøder gjorde før 1948, eller på 1800 tallet. «Whatabout» hva noen bosettere har gjort, eller tenker og gjør. «Whatabout» hvordan Israel organiserer sitt militære. «Whatabout» fengsling av palestinske ungdommer som kaster stein. «Whatabout» domstolreformen til Netanyahu? «Whatabout» korrupsjon i Knesset. Ingen av disse «Whatabout» er relevant. Jihadistidke terroristiske grusomheter, og trusselen av disse, må fjernes. Ingen med slike tanker og syn skal ha tilgang til en kalasjnikov så folk ikke kan sove trygt. Hele diskusjonen er «whataboutism». Det enkleste av alt burde være å 0 toleranse for voldelig jihad mot tilfeldige uskyldige mennesker. Tenker det både burde være 0 toleranse for voldelig Jihad og 0 toleranse for statsterrorisme fra Israel. Vold avler bare vold, og når Israelske og Palestinske barn, lærer at noen mennesker er mer vært en andre, det skaper ikke et godt miljø for fred og forsoning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 31. desember 2023 #37 Del Skrevet 31. desember 2023 Atheena skrev (2 timer siden): Whataboutism Hvis du er så opptatt av andre konflikter hvorfor lager du ikke bare en egen tråd om det? Fordi ingen andre er opptatt av de konfliktene, og da blir det jo ikke noe å diskutere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 31. desember 2023 #38 Del Skrevet 31. desember 2023 3 hours ago, Atheena said: Whataboutism Hvis du er så opptatt av andre konflikter hvorfor lager du ikke bare en egen tråd om det? Så du er mest opptatt av å herse med Israel, ikke så mye å gjøre livet bedre for muslimer/palestinere? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 1. januar 2024 #39 Del Skrevet 1. januar 2024 Tiuren skrev (23 timer siden): Så du er mest opptatt av å herse med Israel, ikke så mye å gjøre livet bedre for muslimer/palestinere? Hvordan klarte du å lese dette ut fra hva jeg skrev? «Whataboutism Hvis du er så opptatt av andre konflikter hvorfor lager du ikke bare en egen tråd om det? « Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 1. januar 2024 #40 Del Skrevet 1. januar 2024 On 12/31/2023 at 2:05 PM, Apis said: 0 toleranse for statsterrorisme Det høres jo rimelig ut. Terrorisme er «bad», og statsterrorisme høres enda verre ut……., men hva er statsterrorisme, akkurat hva mener du vi skal ha 0 terrorisme mot? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå