AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Dere som har, eller nylig har hatt covid, hvordan føler/følte du deg? Hvor lenge varte det? Anonymkode: 44a12...2d5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Første 5 dagene var crap. Skikkelig høy feber i tre av disse dagene. Mye slim i halsen, litt piggtrådhals, veldig sterk hodepine. Fra dag 6 begynte jeg å føle meg mye bedre. Når jeg tenker meg om slapp jeg billig unna. Lungene ikke påvirket i det hele tatt, og ingen hosting eller nysing. Og smaks- og luktesans var grei hele tiden. Nå har det gått 14 dager, og det eneste som gjør meg forbanna nå er at jeg fortsatt tester svakt positivt. Ærlig talt, jeg er jo frisk som en fisk 😅 Anonymkode: 8f82c...f9b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 Ble dårlig for en uke siden. Første dagen hadde jeg bare ubehag i halsen. Dag 2-6 kroppsverk og lett feber. Følte meg dårlig, så lå stort sett på sofaen. Fra dag 6 ble jeg veldig tett, lite snørr, men potte tett. Bedre på dag 7, men fortsatt tett. Idag er dag 8, fortsatt tett, av og til ubehag i halsen og sliten. Smak- og luktesansen har vært som vanlig hele tida. Testet ikke positivt før på dag 4. Anonymkode: 96994...3a8
Mezzosoprena Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Første 5 dagene var crap. Skikkelig høy feber i tre av disse dagene. Mye slim i halsen, litt piggtrådhals, veldig sterk hodepine. Fra dag 6 begynte jeg å føle meg mye bedre. Når jeg tenker meg om slapp jeg billig unna. Lungene ikke påvirket i det hele tatt, og ingen hosting eller nysing. Og smaks- og luktesans var grei hele tiden. Nå har det gått 14 dager, og det eneste som gjør meg forbanna nå er at jeg fortsatt tester svakt positivt. Ærlig talt, jeg er jo frisk som en fisk 😅 Anonymkode: 8f82c...f9b Du tester fortsatt fordi?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 Mezzosoprena skrev (10 minutter siden): Du tester fortsatt fordi? Det er ikke poenget med tråden Dere andre: Høres kjipt ut. God bedring! Nettopp blitt syk selv, gleder meg ikke til de neste dagene... Anonymkode: 44a12...2d5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke poenget med tråden Dere andre: Høres kjipt ut. God bedring! Nettopp blitt syk selv, gleder meg ikke til de neste dagene... Anonymkode: 44a12...2d5 Det har du helt rett i 😊 Riktig god bedring til deg også! Anonymkode: 8f82c...f9b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 Ble syk sist mandag. Sengeliggende med manflu på tirsdag. Feberfri på onsdag. Symptomfri på torsdag. Jeg har hatt covid tre ganger siden 2020 og alle har oppført seg likt. For meg tar covid tre dager (bank i bordet). Anonymkode: de732...404
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 Drit dårlig de første 5/6 dagene, utrolig vondt i øyne og ansikt også. Merker det fortsatt, pust og hoste, snart 3 uker siden. ps: mistet smak og lukt, men det kom tilbake ca 2 uker etter jeg ble syk. God bedring, dette går jo over Anonymkode: fe23c...8d1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 Ble syk på søndag. Lav kortvarig feber, generell sykdomsfølelse, litt skrapete hoste. Sliten og slapp på mandag og halve tirsdag, snørrete onsdag. Litt hodepine av og på. Ikke så ille, er som er kraftig forkjølelse. Både barn og voksne har hatt et lignende forløp denne gangen, spesielt de voksne var mye mer syke forrige gang vi fikk det i hus. Anonymkode: 00b2e...3ea
MarianneE Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Hadde det for tredje gang for en måned siden. Varte en uke med lett feber, følte meg syk og sliten, hodepine. Måtte reise fra jobb mandag og var tilbake på lørdag. Hostet som et helvete og den sitter litt i enda. Hadde covid i april 22 og påske i år, da var jeg skikkelig syk og lurte til slutt på om jeg trengte hjelp. Hostet til jeg tissa på meg og den satt i måneder.
cassio Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 Var som en lett forkjølelse et par dager, og hostet noen dager i etterkant. Ingen feber eller hodepine.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 Jeg har nettopp hatt det. Jeg hadde veldig lite plager fra halsen, men noen få anfall med tørrhoste hvor jeg hostet og hostet til jeg brakk meg. Og jeg var tett i nesa. Feber hadde jeg ikke som jeg merket, og allmenntilstanden var god. Jeg var småforkjølet i nesten to uker før jeg tok en test, og vet ikke om jeg hadde korona hele tiden eller om det var to ulike virus som overlappet. Det mest påfallende var at jeg mistet luktesansen helt. Jeg jobber i småbarnsavdeling, hadde ingen sjans til å lukte at noen trengte ny bleie og kommenterte til kollegaen min at det var så vrient og merkelig for alle hadde helt luktfri bæsj. Det var hun helt uenig med meg i at de hadde, så da tok jeg en covid-test da jeg kom hjem, som ble positiv. Luktesansen kom tilbake etter 2-3 dager. Anonymkode: 2f8f2...3a3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #13 Skrevet 20. desember 2023 Ektefelle har korona, han testet seg på søndag (vet ikke hvorfor han synes det var så viktig å teste seg 🤔🤷♀️) Han fikk symptomer på torsdag. For gøy tok jeg en test i går som viste positiv. Ektefelle har hatt symptomer på forkjølelse hvor det hostes, harkes og snytes. Hadde feber i 2-3 dager. Han er på dag 7. Begynner å bli bedre nå. Jeg fikk diare og var veldig kvalm fra natt til torsdag og fikk dundrende hodepine som varte ut fredag. Merket ikke noe på lørdag/ søndag. Jeg har vært snufsete og litt tett i nesa på mandag og tirsdag og vondt i hodet på tirsdag og nå. Ellers går det da fint, er på jobb alle dagene 👍 begge barna var hjemme fra skolen. Mistenker korona på de og, men de ble ikke testet. Den ene med feber og verk i kroppen i 3 dager. Den andre med intens hodepine. Han var borte i 3 dager fra skolen. Anonymkode: d7504...62d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #14 Skrevet 20. desember 2023 Hadde for tre uker siden. Det var min andre runde med covid. Den var mye værre enn første runde. Den gang føltes det som en forkjølelse, runde to var jeg helt utslått, orket ingenting de to ukene. Først nå formen er mer på plass. Anonymkode: 37a28...bc7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #15 Skrevet 20. desember 2023 Som en forkjølelse. Hostet mye så jeg fikk Cosylan, var borte fra jobb to dager. Men i ettertid har jeg vært veldig plaget med magesmerter som kjennes som luft. Kan være tilfeldig selvsagt, og ser ut som det gir seg nå. Anonymkode: 076b6...567
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #16 Skrevet 20. desember 2023 Ble syk fredag som var. Positiv test lørdag. Begynte med feber og sår hals. Vekslende feber de neste dagene, hodepine, muskelverk, energiløs, brennende lunger. Vondt å hoste. Vondt å snakke. Når feberen gikk ned begynte nesa å tette seg, og nå går jeg rundt og nyser og hoster, med noe forhøyet kroppstemperatur. Orker fortsatt lite. Mannen fikk også positiv test samme dag, men har hatt et mye mildere forløp. Han var på jobb igjen mandag. Sønnen vår har kjent seg småsyk men negativ test. Hjemme fra skolen en dag. Datteren vår testet vi ikke, men hun hadde det som virket som en forkjølelse for to uker siden, da var hun hjemme fra skolen i tre dager. Anonymkode: d953a...b15
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #17 Skrevet 20. desember 2023 Fikk covid (for tredje gang) i begynnelsen av desember. Lå helt utslått i senga i to dager, mens jeg resten av uka hadde energi nå og da til å bevege meg rundt i huset. Mann og barn fikk kun litt sår hals, og så var det over. For meg har covid aldri "bare vært en forkjølelse". De to første rundene var så ille at jeg hadde skutt meg selv dersom jeg hadde hatt muligheten til det. Runde nr tre var heldigvis fort over, men var drittsyk de to dagene jeg ikke kom meg på beina. Og btw, jeg testet meg for å bekrefte for meg selv at dette faktisk var covid. Jeg kjente igjen symptomene, og ville bare sjekke at jeg faktisk kjenner sykdommen så godt at jeg kan skille den fra f eks influensa. Ikke at det betyr noe for noen andre enn meg. Anonymkode: d767e...118
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå