AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Jeg er ikke "bestemoren", men en av fire søsken uten barn. Er ganske sikker på at ingen oss vil få barn noengang. Vi er alle menn, så det er ikke opp til oss. Har aldri prata med mor om temaet og vet ikke om hun ønsker seg barnebarn. Men kan hun forvente det med fire sønner, i dagens samfunn? Fire døtre hadde jo vært noe annet. Veldig uflaks om fire døtre ikke kan/vil ha barn. Det er jo opp til dem selv, mens vi menn er prisgitt å være heldige med gener etc for å nå opp. Da snakker jeg ikke bare om utseende mens også egenskapene som trengs for å tjene nok penger, ta god nok utdannelse osv. Anonymkode: 85227...0a0 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Nei. Det er 2023, ingen kan forvente barn av noen. I min familie er vi fire søsken, tre jenter og en gutt. Tre av fire er frivillig barnløse, den siste er ufrivillig barnløs. Anonymkode: 39094...3c2 9 2 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 I min familie er vi 4 søsken, to jenter og to gutter. Bare storesøster har barn, vi andre vil ikke ha barn. Anonymkode: 57398...fb4 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Det er 2023, ingen kan forvente barn av noen. I min familie er vi fire søsken, tre jenter og en gutt. Tre av fire er frivillig barnløse, den siste er ufrivillig barnløs. Anonymkode: 39094...3c2 Det er kanskje mer akseptert i byene. Jeg bor på sørlandet og vet knapt om frivillig barnløse. "ALLE" har barn. Anonymkode: 85227...0a0 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 Jeg har fire barn, og håper veldig å få barnebarn. Tre jenter og en gutt, da, og alle over snittet kapable iht intelligens og fysikk (sa moren!). Personlig tror jeg de fleste firebarnsmødre tror de skal få barnebarn. Men livet blir ikke alltid som man tror. Trodde ikke jeg skulle få fire barn selv, egentlig. Anonymkode: 92134...446 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Skrevet 19. desember 2023 Det er virkelig opp til dere. Men ikke moren deres. Hun forventer sikkert ikke barnebarn hvis dere alle fire er single eller homo. Men kanskje hun håper? Snakker dere ikke sammen? Anonymkode: 51def...f5e 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 Nei. Man får da ikke barn for å bli bestemor Anonymkode: 3901d...700 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 Kjenner en som hadde 3 døtre, og de var alle født på 60-tallet, så moren var jo helt sikker på at hun ville bli bestemor. Men ingen av de fikk barn, de var alle opptatt med karriere. Anonymkode: cc269...905 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #9 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er virkelig opp til dere. Men ikke moren deres. Hun forventer sikkert ikke barnebarn hvis dere alle fire er single eller homo. Men kanskje hun håper? Snakker dere ikke sammen? Anonymkode: 51def...f5e Nei, ikke om sånne ting. Aldri vært en åpen familie. Anonymkode: 85227...0a0
Trolltunge Skrevet 19. desember 2023 #10 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei. Man får da ikke barn for å bli bestemor Anonymkode: 3901d...700 Vet nå ikke jeg. Å bli også bestemor har alltid vært en av tankene mine vedrørende å bli mor. Altså ikke bare å ha barn, men også gleden over barnebarn med årene, og kanskje til og med være så heldig at jeg opplever å bli oldemor. Å få barn var en tankerekke for fremtiden jeg ønsker meg, utover å bare få barn. Jeg kan ikke bestemme det nei, men jeg håper virkelig at jeg får bli bestemor også. 10 4 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #11 Skrevet 19. desember 2023 Just now, Trolltunge said: Vet nå ikke jeg. Å bli også bestemor har alltid vært en av tankene mine vedrørende å bli mor. Altså ikke bare å ha barn, men også gleden over barnebarn med årene, og kanskje til og med være så heldig at jeg opplever å bli oldemor. Å få barn var en tankerekke for fremtiden jeg ønsker meg, utover å bare få barn. Jeg kan ikke bestemme det nei, men jeg håper virkelig at jeg får bli bestemor også. Du kan håpe, men jeg håper du ikke har satt barn til verden med håpet om at du en dag skal bli bestemor. Jeg antar du har fått dem for din skyld. Ikke for at de skal oppfylle drømmer i dine liv. Anonymkode: 3901d...700 4 1
hjärterdam Skrevet 19. desember 2023 #12 Skrevet 19. desember 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Vet nå ikke jeg. Å bli også bestemor har alltid vært en av tankene mine vedrørende å bli mor. Altså ikke bare å ha barn, men også gleden over barnebarn med årene, og kanskje til og med være så heldig at jeg opplever å bli oldemor. Å få barn var en tankerekke for fremtiden jeg ønsker meg, utover å bare få barn. Jeg kan ikke bestemme det nei, men jeg håper virkelig at jeg får bli bestemor også. Jeg er enig der, jeg har tre barn og jeg ser for meg, eller håper er vel rett ord, at jeg vil bli bestemor på et tidspunkt. Er vokst opp med bestemødre og en oldemor tett på gjennom oppveksten og ønsker gjerne å få oppleve den gleden de beskrev det var å ha oss nært som barn. 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #13 Skrevet 19. desember 2023 Man kan ikke forvente, men man kan jo håpe. Anonymkode: 21bb6...729
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #14 Skrevet 19. desember 2023 4 minutter siden, hjärterdam said: Jeg er enig der, jeg har tre barn og jeg ser for meg, eller håper er vel rett ord, at jeg vil bli bestemor på et tidspunkt. Er vokst opp med bestemødre og en oldemor tett på gjennom oppveksten og ønsker gjerne å få oppleve den gleden de beskrev det var å ha oss nært som barn. Jeg håper dere holder håpene for dere selv og ikke er de masete mødrene som skal prakke på egne tanker og ønsker på barna. Anonymkode: 3901d...700 6
Trolltunge Skrevet 19. desember 2023 #15 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan håpe, men jeg håper du ikke har satt barn til verden med håpet om at du en dag skal bli bestemor. Jeg antar du har fått dem for din skyld. Ikke for at de skal oppfylle drømmer i dine liv. Anonymkode: 3901d...700 Hadde jeg ikke hatt drømmer om et familieliv med barn, og så forhåpentligvis barnebarn også med tiden, fordi det ofte følger etter, så hadde jeg vel ikke ønsket å bli mor for min skyld? Ja jeg et klar over at livet skjer og at man ikke alltid får det man drømmer om, men å velge å få barn har for min del alltid innebåret å velge en livsstil hvor barnebarn også er en temmelig normal følge og noe man tar med i beregninger. Jeg hadde ikke en drøm om å bli mamma kun, og så slutter valget av valgt livsstil der i tankene. Jeg håpet og håper selvfølgelig på et helt liv fullt av barn, så barnebarn, kanskje oldebarn, og alt som følger med. Skulle det ikke skje ville jeg nok sørge litt over det. 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #16 Skrevet 19. desember 2023 Just now, Trolltunge said: Hadde jeg ikke hatt drømmer om et familieliv med barn, og så forhåpentligvis barnebarn også med tiden, fordi det ofte følger etter, så hadde jeg vel ikke ønsket å bli mor for min skyld? Ja jeg et klar over at livet skjer og at man ikke alltid får det man drømmer om, men å velge å få barn har for min del alltid innebåret å velge en livsstil hvor barnebarn også er en temmelig normal følge og noe man tar med i beregninger. Jeg hadde ikke en drøm om å bli mamma kun, og så slutter valget av valgt livsstil der i tankene. Jeg håpet og håper selvfølgelig på et helt liv fullt av barn, så barnebarn, kanskje oldebarn, og alt som følger med. Skulle det ikke skje ville jeg nok sørge litt over det. Du hadde ikke ønsket å bli mor om du ikke drømte om å bli bestemor? Har aldri tenkt på å bli bestemor, og jeg fikk barn fordi jeg ville bli mor. Ikke fordi jeg ønsket på barna mine at de skal få barn. Det er helt opp til dem. Anonymkode: 3901d...700 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #17 Skrevet 19. desember 2023 Fire søsken her, 3 jenter og en gutt. Yngste har nett rundet 39 år og ingen av oss har ønske om barn. Anonymkode: 47176...b79 3 1
Blondiemamma Skrevet 19. desember 2023 #18 Skrevet 19. desember 2023 Man skulle jo tro det. Men ingenting er en selvfølge. En venninne av min mor har voksne 3 barn, men ingen barnebarn. Hun blir nok ikke bestemor heller, da alle 3 er single (og yngste 37år). 1
Blondiemamma Skrevet 19. desember 2023 #19 Skrevet 19. desember 2023 Blondiemamma skrev (Akkurat nå): Man skulle jo tro det. Men ingenting er en selvfølge. En venninne av min mor har voksne 3 barn, men ingen barnebarn. Hun blir nok ikke bestemor heller, da alle 3 er single (og yngste 37år). *3 voksne barn
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #20 Skrevet 19. desember 2023 For en merkelig mentalitet, at menn er prisgitt å være vellykkede slik at noen gidder å få barn med dem, mens kvinner bare kan få barn uansett? Vel, ikke alle kvinner gidder å få barn med hvem som helst, for det er vi som tar alle fysiske belastninger og en ikke ubetydelig risiko knyttet til svangerskap og fødsel, og det er også vi som sitter med mesteparten av jobben etter at ungen er født. Kvinner krever ikke det umulige. Hvis man er normalt grei og snill, har normal hygiene, har kontroll på økonomien sin, er med på å dra lasset og ikke forventer at kjæresten er Mamma 2, ikke har angst for å binde seg, ikke bare gamer hele tiden slik at man ikke treffer kvinner og ikke er en drittsekk, så ordner det seg for de fleste. Anonymkode: 0f6bd...ac0 9 1 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå