AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Vi bor i et nyere rekkehus bebyggelse, det er bygget veldig tett. Vi har gjennomgangstrafikk både foran huset og bak, folk går frem og tilbake til jobb, triller turer, går med hunder. Våre vinduer er nesten fra gulv til tak og vi bor på bakkenivå. Jeg har hatt plisse gardiner igjen ganske lenge, men nå i vinter er jeg så lei av at det er helt mørkt inne hele tiden. Vi har masse nysgjerrige naboer og folk som ikke bor i området som helt tydelig går på tur for å stirre i vinduer så jeg orker ikke å ha det helt åpent. Hos dem få som velger å ikke ha noe på vindu ser det ut det som de bor i et utstillingsvindu. Så jeg vurderer sånn matt folie på vinduer. Er det egentlig skikkelig kleint? Anonymkode: 652a4...2b5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Det kan fungere det, eventuelt folie som gjør at dere kan se ut men at de ikke kan se inn. Anonymkode: 9d662...09e
Ulla Ullsokk Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 Hvorfor skulle det være kleint?🤔 Når jeg ser store vinduer med fullt innsyn lurer jeg alltid på hvorfor de ikke har folie, for det ville jeg hatt hvis jeg bodde sånn. Eller i det minste supertynne plisségardiner som slipper inn lys. Folie er sikkert best. Det går an å ta en som hun over nevner, en som er mer speil på utsiden. Da ser man nok igjennom om kvelden, men da har du jo gardiner. Mange muligheter😊 2 1
Daisy-love Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Helt innenfor med folie. Det handler om at dere skal kunne leve, og føle dere vel hjemme. Jeg synes ikke det ser kleint ut, og jeg hadde nok tenkt at det var nødvendig om jeg så det et sånt sted. Jeg gikk fordi en sånn plass med nytt hus i fjor over kanskje par måneder i fjor. Klin umulig å ikke se rett inn da fortauet gikk parallelt med siden av huset og baksiden som da var stue osv kom rett i mot. Jeg tenkte for meg selv at sånn hadde jeg aldri orket å bo. Etter en stund kom der noe foran. Fullt forståelig, og jeg hadde gjort det samme. Samme skjedde med annen nabo, der kom det persienner midt på etter kort tid. Med de mørke dagene så føles det jo lett at en bor i en fiskebolle også når en ikke har noe foran. Jeg selv har tynne gardiner, men en ser ting ganske godt likevel når det er mørkt ute og lyst inne. For meg går det fint for jeg har ikke fullt innsyn, men jeg kjenner likevel på det, og løper ikke rundt i undertøyet f.eks. Finnes folie hvor du ser ut, men ikke inn. Går også an å ha høye planter som tar litt. Noen har persienner «midt på» som nevnt over, da får en lys over og under, men ingen kan se hva dere spiser til middag eller at dere sitter i sofaen.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Enten folie eller de liknende liftgardiner en kan plassere hvor en vil i høyde i vinduet. Fx nedenfra og halvveis opp Anonymkode: 85843...b47
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 De som bor sånn i gata vår(vi har våre vinduer bort fra veien, men rekka bak oss har samme utfordringer) har enten ingenting, gardiner, tynne plissegardiner som er åpne øverst og nederst for å slippe inn lys, eller folie. Jeg tror jeg ville hatt plissegardiner, men valgt noen som slipper inn mye lys. Eve tuelt som noen nevner : folie der man kan se ut og ikke inn, for jeg tror det hadde føltes klaustrofobisk å ikke kunne se ut. Å ikke hatt noe, hadde jeg ikke orket. Blir litt utstillingsvindu. Anonymkode: 71ec9...f11
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 Kan du ikke bare ha plissegardinene åpne øverst? Det er det jeg gjør. Slipper inn lys øverst og sperrer for innsyn nederst. Anonymkode: 645ef...a37
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 Er det mindre kleint om alle ser inn til dere? Og hvem er det du tenker at det er kleint for? De nysgjerrige naboene som ikke får sett inn lengre? Det er mange rekkehus med vindu fra gulv til tak i områdene jeg ferdes, og de fleste har folie eller plissegardin som dekker nedre del. Anonymkode: 4a4ce...f06 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 Skjønner ikke hva som skulle være kleint med det. Folie er praktisk. For mye innsyn er noe herk. Anonymkode: f79cc...e6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå