AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #21 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo da altså ikke hva som etterspørres iht overskriften "Beste jobben du har hatt og kan anbefale - uten utdanning" Anonymkode: 3f94f...d59 Jeg tenker ikke på førekort som utdanning. Fullført vgs, hva som helst, trenger ikke være relevant, handler vel mer om hva slags mennesker de ønsker. Jeg tipper de kan fravike det dersom man har erfaring fra arbeidslivet og gode referanser. Og det er gode muligheter til å jobbe deltid. Anonymkode: 9c967...70e 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #22 Skrevet 21. desember 2023 Elkjøp var ganske greit Anonymkode: d51c1...e57
Myrmica Skrevet 21. desember 2023 #23 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo da altså ikke hva som etterspørres iht overskriften "Beste jobben du har hatt og kan anbefale - uten utdanning" Anonymkode: 3f94f...d59 De aller, aller fleste vil ikke karakterisere bestått vgs som utdanning, så jo, dette er jobber man kan få uten utdanning. At man må gjennom et langvarig kurs i arbeidstiden før man kan jobbe selvstendig regnes heller ikke som utdanning - det er jo en del av jobben, og gjøres i arbeidstida. 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #24 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 6.50): Å jobbe i bokhandel er BEINTØFT, mye fysisk arbeid og salg-salg-salg. Og litt litteratur. Men mest selger du kort og har kunder som spør etter "en helt vanlig konvolutt" og "en helt vanlig penn" og ingen mener de samme tingene 😂 Jeg ELSKET å jobbe i bokhandel, misforstå meg rett. Men en koooooselig jobb var det ikke… Anonymkode: 59950...3b6 Beintøft i bokhandel 😂😂😂 Anonymkode: c3ed0...201 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #25 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg tenker ikke på førekort som utdanning. Fullført vgs, hva som helst, trenger ikke være relevant, handler vel mer om hva slags mennesker de ønsker. Jeg tipper de kan fravike det dersom man har erfaring fra arbeidslivet og gode referanser. Og det er gode muligheter til å jobbe deltid. Anonymkode: 9c967...70e Myrmica skrev (29 minutter siden): De aller, aller fleste vil ikke karakterisere bestått vgs som utdanning, så jo, dette er jobber man kan få uten utdanning. At man må gjennom et langvarig kurs i arbeidstiden før man kan jobbe selvstendig regnes heller ikke som utdanning - det er jo en del av jobben, og gjøres i arbeidstida. Det er fortsatt ikke i tråd med hi/overskriften. At dere personlig definerer utdanning som noe annet enn hva som er det offisielle definisjon får så vær. " Utdanning er en fellesbetegnelse for all læring av ferdigheter og kunnskaper. I dagligtale refererer utdanning i hovedsak til læring i grunnskole, videregående skole, fagskole, høgskole og universitet." Anonymkode: 3f94f...d59 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #26 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er fortsatt ikke i tråd med hi/overskriften. At dere personlig definerer utdanning som noe annet enn hva som er det offisielle definisjon får så vær. " Utdanning er en fellesbetegnelse for all læring av ferdigheter og kunnskaper. I dagligtale refererer utdanning i hovedsak til læring i grunnskole, videregående skole, fagskole, høgskole og universitet." Anonymkode: 3f94f...d59 Siden absolutt alle jobber krever noen ferdigheter og kunnskaper, tenker jeg at den jobben ikke finnes. Selv jobber i vernet bedrift krever jo noe, et eller annet. Kanskje TS kan si hvor mye formell utdanning han/hun har? Har hen fullført grunnskolen? Har hen vitnemål fra vgs (men mangler lærlingetid om det er YF)? Har hen kompetansebevis? Har hen arbeidserfaring? Har hen førerkort? Noen kurs? Ja, jeg er enig i at fullført vgs er utdanning, men det er samtidig såpass vanlig å ha fullført noe på vgs, at jeg tenker man kan foreslå yrker som ikke krever at man har fullført et bestemt vgs.-løp. Anonymkode: 9c967...70e 2
Traktor Skrevet 21. desember 2023 #27 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo da altså ikke hva som etterspørres iht overskriften "Beste jobben du har hatt og kan anbefale - uten utdanning" Anonymkode: 3f94f...d59 De aller fleste jobber vil uansett kreve en del internopplæring. Og det er jo nettopp det som kreves i de overnevnte jobbene. 1
Traktor Skrevet 21. desember 2023 #28 Skrevet 21. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fortsatt ikke i tråd med hi/overskriften. At dere personlig definerer utdanning som noe annet enn hva som er det offisielle definisjon får så vær. " Utdanning er en fellesbetegnelse for all læring av ferdigheter og kunnskaper. I dagligtale refererer utdanning i hovedsak til læring i grunnskole, videregående skole, fagskole, høgskole og universitet." Anonymkode: 3f94f...d59 Her motsier du bokstavelig talt deg selv. Absolutt alle jobber krever læring av ferdigheter og kunnskaper. Endret 21. desember 2023 av Traktor 7 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #29 Skrevet 21. desember 2023 Renholdsyrket syns jeg er flott. Det ble bom noen ganger før jeg traff på riktig arbeidsplass, men jeg har alltid trivdes med dette yrket. Jeg begynte som renholder i 2012. Den gang var det veldig mye stress, masse nytt å lære seg, lære seg tempo. Den gang begynte jeg kl 5 på morgenen og var ferdig kl 13. Jeg begynte på 156,- i timen og ligger nå på 251 i timen. Noen utdanning har jeg ennå ikke fått, men i løpet av 2024 tenker jeg at fagbrevet er ordnet. Anonymkode: 334b0...26d 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #30 Skrevet 21. desember 2023 Traktor skrev (38 minutter siden): Her motsier du bokstavelig talt deg selv. Jepp, linken inkluderer jo også grunnskole som utdanning, og det har jo absolutt alle som har vokst opp i Norge. Anonymkode: 51632...9a6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #31 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beintøft i bokhandel 😂😂😂 Anonymkode: c3ed0...201 Ikke bare det, men BEINTØFT😂😂😂 Anonymkode: 3a214...cd5 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #32 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke bare det, men BEINTØFT😂😂😂 Anonymkode: 3a214...cd5 Ja ikke sant 😅 alle yrker har fordeler og ulemper. Men beintøft, ta tenker jeg type Nordsjøen (manuelt arbeid), evt lege som jobber 19 timers nattevakter eller lignende. Ikke en bokhandel.. Anonymkode: c3ed0...201 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #33 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ikke bare det, men BEINTØFT😂😂😂 Anonymkode: 3a214...cd5 Noen bøker kan faktisk være veldig tunge og krever fysisk tungt arbeid. Har du sett Bibelen, feks? Anonymkode: 977f2...53f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #34 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen bøker kan faktisk være veldig tunge og krever fysisk tungt arbeid. Har du sett Bibelen, feks? Anonymkode: 977f2...53f Fryktelig tung, den altså. Sikkert 10 kg. Anonymkode: 3a214...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #35 Skrevet 21. desember 2023 Traktor skrev (1 time siden): Her motsier du bokstavelig talt deg selv. Absolutt alle jobber krever læring av ferdigheter og kunnskaper. Motsier meg selv? Jeg har bare gjort dere oppmerksom på hva som står i overskriften. Ikke akkurat så mye å motsi? Lol Anonymkode: 3f94f...d59
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #36 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, linken inkluderer jo også grunnskole som utdanning, og det har jo absolutt alle som har vokst opp i Norge. Anonymkode: 51632...9a6 Det er ikke slik at vi tvinger folk som er oppvokst i Norge til å fullføre grunnskole nei. Anonymkode: 3f94f...d59
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #37 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Renholdsyrket syns jeg er flott. Det ble bom noen ganger før jeg traff på riktig arbeidsplass, men jeg har alltid trivdes med dette yrket. Jeg begynte som renholder i 2012. Den gang var det veldig mye stress, masse nytt å lære seg, lære seg tempo. Den gang begynte jeg kl 5 på morgenen og var ferdig kl 13. Jeg begynte på 156,- i timen og ligger nå på 251 i timen. Noen utdanning har jeg ennå ikke fått, men i løpet av 2024 tenker jeg at fagbrevet er ordnet. Anonymkode: 334b0...26d Fagbrev er 2 årig. Anonymkode: b7907...2dc
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #38 Skrevet 21. desember 2023 Hva med sterilsentral? Anonymkode: b7907...2dc
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #39 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fagbrev er 2 årig. Anonymkode: b7907...2dc Man kan ta fagprøven som privatist om man bl.a. har jobbet lenge i et relevant yrke + noe mer. Les bl.a. her https://okviken.no/blogg/disse-kan-ta-fagproeve-som-privatist/ Anonymkode: 9c967...70e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #40 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fryktelig tung, den altså. Sikkert 10 kg. Anonymkode: 3a214...cd5 Men om bøkene er tunge så får man vel bare være færre bøker av gangen? Altså.... Anonymkode: c3ed0...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå