Gå til innhold

Beste jobben du har hatt og kan anbefale - uten utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det muligheter for å jobbe redusert? Trenger tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Café/bakeri, veldig koselig. Mulighet for å jobbe redusert

Anonymkode: 6f8a0...bd2

• Liker 1
Skrevet

Bokhandel🥰

Anonymkode: 878f9...566

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bokhandel🥰

Skulle akkurat til å skrive det samme! Så kosleig jobb, og veldig fint å kunne komme med forsaøg til bøker, og finne noe som passer kunden perfekt 🙌

Anonymkode: ae1b2...746

• Liker 2
Skrevet

Jobbet innen forsikring igjen studietiden og elsket det. Arbeidstider etter min plan, høy lønn hvis man ønsker, kjempe godt miljø og gode kolleger, mye faglig utvikling i form av kurs/sminarer i andre byer samt muligheten til å få autorisasjon og videreutdanning.

Anonymkode: 3f94f...d59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bokhandel🥰

Å jobbe i bokhandel er BEINTØFT, mye fysisk arbeid og salg-salg-salg. 

Og litt litteratur.

Men mest selger du kort og har kunder som spør etter "en helt vanlig konvolutt" og "en helt vanlig penn" og ingen mener de samme tingene 😂 

Jeg ELSKET å jobbe i bokhandel, misforstå meg rett. Men en koooooselig jobb var det ikke… 

Anonymkode: 59950...3b6

• Liker 5
Skrevet

Har tidligere jobbet som softwareutvikler, en jobb jeg trivdes veldig godt i.

Jobber i dag med ledelse innen IT og må ærlig innrømme at jeg ikke trives like godt, men det er bedre betalt.

Anonymkode: 31417...703

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobber i dag med ledelse innen IT og må ærlig innrømme at jeg ikke trives like godt, men det er bedre betalt.

Softwareutvikler uten utdanning er nok ikke noe for hvermannsen😂

Anonymkode: 1d7e3...aa7

• Liker 13
Skrevet

Dementavdeling! Jeg elsker eldre, og selv om det er en tung jobb, både fysisk og psykisk så har jeg en helt egen plass i hjertet for særlig mennesker med demens. Det er noe vakkert og givende å kunne trygge og møte dem, og få dem til å blomstre på sitt vis. Selvsagt travle vakter, med altfor få folk og liten tid, men jeg har så mange gode minner med møter med disse menneskene  🤍

Jeg var ufaglært, men ordentlig glad i jobben min og gikk på kurs hos Demensforeningen på fritiden. Jeg hadde en drøm om å bli sykepleier, men hadde ikke kropp til det, men kunne jobbe redusert ved siden av skole og studier, og fortsatte også litt etter jeg var ferdig med studiene. 

En må ha interesse da for å jobbe med eldre, og ikke alle passer på dementavdeling, men det finnes også andre typer avdelinger på sykehjem. Jeg endte med 13 år på deltid, og husker det som en helt fantastisk jobb, tross det var travelt og en kjente godt på hvor lite kapasitet det var til å gi den eldre omsorgen en så gjerne skulle gitt de eldre, enten de hadde demens, eller det var på langtidsavdeling. 

(Jeg sluttet for en del år siden, og aner ikke hvilke navn en nå bruker på ulike avdelinger, så beklager eventuelle feil termologier.) 

Anonymkode: 0d880...f68

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Avløser på besøksgård 😊

Jeg har hatt mange ulike jobber som ikke krever utdanning, men det var den fineste. Krever dog litt interesse og erfaring, som de fleste andre jobber uten utdanningskrav. Uten erfaring stiller du bak de med erfaring i køen. 

Anonymkode: 16290...aca

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor trives du ikke like godt?

Anonymkode: fd3b1...476

Skrevet

Jeg trivdes godt i hjemmesykepleien. Friskere brukere enn på sykehjem (selv om mange er veldig syke hjemme også), hyggelig å møte folk hjemme, og man får en mental pause i bilen mellom hver bruker.  

Anonymkode: 51632...9a6

• Liker 1
Skrevet

T-banefører 👍🏻

Anonymkode: a0e0c...63f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg jobber som assistent i bolig for psykisk utviklingshemmede, har gjort det i tolv år, har egentlig en helt annen utdannelse, men så fikk jeg denne jobben da, og trives så godt at jeg ikke vil slutte der! :) Passer i hvert fall veldig godt for meg som introvert å kunne jobbe en til en med beboerne, hjelpe dem hjemme i leiligheten, og ha god tid til å finne på hyggelige ting sammen med dem, som konserter, kjøreturer, kafebesøk og kos i hagen på fine sommerdager. Selv om det er klart at det er utfordrende dager også, så er de aller fleste dagene veldig fine! 

Jobber også i åpen barnehage, også veldig trivelig! :) 

Endret av princeofithilien
  • Liker 1
Skrevet

Jobbe som veileder på vgs, veldig trivelig🥰

Anonymkode: 49e0a...ef5

• Liker 1
Skrevet

Trikkefører og T-banefører, sikkert også bybanen i Bergen.

Anonymkode: 9c967...70e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

T-banefører 👍🏻

Anonymkode: a0e0c...63f

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trikkefører og T-banefører, sikkert også bybanen i Bergen.

Det er vell et løp man må gjennom for å bli dette?

Håper i hvertfall ikke det er uten utdanning 🫠

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er vell et løp man må gjennom for å bli dette?

Håper i hvertfall ikke det er uten utdanning 🫠

De krever bestått vgs, førerkort for bil og et opplæringsløp på ca. 10 uker fulltid med både teori og praksis og flere prøver man må avlegge underveis. Opplæringen er god og tar sikte på at alle skal forstå og kunne alt. Det er også nok tid til å lære ting godt.

Krever også bestått helsesjekk.

Det er et kjempeflott sted å jobbe, og man får mange flotte og spennende kollegaer med variert bakgrunn. Anbefales virkelig! 

Skrevet

Posten! Mye av dagen ute, fysisk aktivitet, er sin egen sjef stort sett, lærer seg punktlighet og gode rutiner. 

Anonymkode: 977f2...53f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De krever bestått vgs, førerkort for bil og et opplæringsløp på ca. 10 uker fulltid med både teori og praksis og flere prøver man må avlegge underveis. Opplæringen er god og tar sikte på at alle skal forstå og kunne alt. Det er også nok tid til å lære ting godt.

Krever også bestått helsesjekk.

Det er et kjempeflott sted å jobbe, og man får mange flotte og spennende kollegaer med variert bakgrunn. Anbefales virkelig! 

Det er jo da altså ikke hva som etterspørres iht overskriften "Beste jobben du har hatt og kan anbefale - uten utdanning"

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...