AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #121 Skrevet 20. desember 2023 Dette er en avsporing, men jeg håper reglene på sykemelding og ufør strammes kraftig inn så folk slutter å utnytte det. Ts, vær hjemme, dere klarer å innrette dere økonomisk med planlegging. Har null respekt for folk som bevisst utnytter systemet og lar andre betale for gildet. Anonymkode: aadf5...42e 3
AdonisFFM Skrevet 20. desember 2023 #122 Skrevet 20. desember 2023 Ikke ha noen dårlig følelse over å "utnytte systemet". Våre politikere har vist veien her ved å ha vært involvert i innsidehandler uten konsekvenser og det på høyeste nivå. Likedan beviser de gang på gang at de prioriterer utland framfor det Norske folk. Livet er verdifullt, TID er den viktigste kapital vi har. IKKE jobb og slit når du ser at de som forventer dette selv ikke bryr seg. Med ledere som Erna, Anniken Huitfeldt og Tonje Brenna, hvorfor i all verden skal DU "gjøre din plikt"? Ta vare på deg selv og dine, for politikerne gjør det ikke.
AdonisFFM Skrevet 20. desember 2023 #123 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har null respekt for folk som bevisst utnytter systemet og lar andre betale for gildet. Anonymkode: aadf5...42e Bare fortsett å "betale" da. Det er mer enn nok penger i Norge. Vi hadde ikke trengt hverken skatt eller strømpriser over 10 øre per kilovatt. Når politikere selger ut landet og ikke bryr seg om oss, så er det bare tull og slite for dem.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #124 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Morsomt det der. Jeg lurer på hvor de finnes? Mannen min er sykt flink til å hjelpe til, men likevel kjenner jeg ingen parforhold der ikke kvinnen ender opp med hovedansvaret for det tredje skifte. Man ser det overalt der menn bidrar på kvinnefronten, de blir heiet frem og overrøst med komplimenter så fort de skifter en bleie, vasker gulvet og lager maten. Det er faktisk gjort en studie på at menn tror de gjør mer husarbeid enn de gjør. Mange kvinner lever i en fantasiverden, men av alle de jeg kjenner som mener far bidrar likt hjemme kommer det alltid frem at det ikke er helt sannheten. Omgangskretsen vår er høyt utdannet fra middelklassehjem med feministiske verdier. TS anbefaler deg å følge hjertet. Flere barn trenger å ha en forelder hjemmeværende i småbarnsfasen. Samfunnet vårt er ikke sunt for barna våre og de trenger mer tid med foreldrene sine og mindre tid i barnehage og institusjoner. Anonymkode: af1d6...d18 Hos oss er det ingen som har hovedansvar. Begge gjør like mye… Mannen har skiftet bleie siden ungen kom ut, matet og tok nattevåk, vasker hus, tar klesvask og lager middag.. Leverer og henter i barnehagen, lager matpakker, pakker sekken. Hvorfor skal man ikke dele på ansvaret? Man er gjerne 2 om å få barn. Anonymkode: d04d9...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #125 Skrevet 20. desember 2023 AdonisFFM skrev (27 minutter siden): Bare fortsett å "betale" da. Det er mer enn nok penger i Norge. Vi hadde ikke trengt hverken skatt eller strømpriser over 10 øre per kilovatt. Når politikere selger ut landet og ikke bryr seg om oss, så er det bare tull og slite for dem. Så i følge din teori så trenger egentlig ingen å jobbe? Anonymkode: aadf5...42e 1
Lorieen Skrevet 20. desember 2023 #126 Skrevet 20. desember 2023 Gå heller ned i stilling! Du kan f.eks jobbe 80 % eller 60 % en periode. Du har rett til permisjon uten lønn fra din 100 % stilling fram til barna dine fyller 12 år. Da får du en eller to fridager per uke og kan hente deg inn litt, uten å tape alt som heter lønnsinntekt og pensjonsrettigheter. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #127 Skrevet 20. desember 2023 Her var det mange som kun vinkler seg selv i et godt lys uten å virkelig se det store bildet. Faktum er at menn ikke bidrar like mye. Og «fiksing» av bil o.l. blir ikke like mange timer til slutt som det kvinner gjør i familien AS. Sjukt at så mange av de perfekte eksemplene på menn er i denne tråden, men ikke ute i samfunnet. Anonymkode: 01be2...98a 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #128 Skrevet 20. desember 2023 AdonisFFM skrev (29 minutter siden): Bare fortsett å "betale" da. Det er mer enn nok penger i Norge. Vi hadde ikke trengt hverken skatt eller strømpriser over 10 øre per kilovatt. Når politikere selger ut landet og ikke bryr seg om oss, så er det bare tull og slite for dem. Du skjønner ikke at noen jobber for å skaffe de pengene? Vært på Nav i flere generasjoner hos deg kanskje? Anonymkode: ce7b2...960 2
Irja Skrevet 20. desember 2023 #129 Skrevet 20. desember 2023 Prøv en annen jobb. Barnehage er krevende. Jeg prøvde i 8-9 måneder. Var helt kake hver dag. Hva med en annen jobb 3-4 dager i uka? 1 2
AdonisFFM Skrevet 20. desember 2023 #130 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så i følge din teori så trenger egentlig ingen å jobbe? Anonymkode: aadf5...42e Ifølge våre politikere sin "teori" er det liten vits i å yte noenting, siden de selv tydeligvis ikke gjør det. Det handler ikke om å "jobbe", men om at når folk gang på gang behandles som idioter av våre politikere, er det flott hvr gang folk også gjør hva som er best for dem.
Husmuse Skrevet 20. desember 2023 #131 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Her var det mange som kun vinkler seg selv i et godt lys uten å virkelig se det store bildet. Faktum er at menn ikke bidrar like mye. Og «fiksing» av bil o.l. blir ikke like mange timer til slutt som det kvinner gjør i familien AS. Sjukt at så mange av de perfekte eksemplene på menn er i denne tråden, men ikke ute i samfunnet. Anonymkode: 01be2...98a Enig. Igjen: skylapper!!! Jeg er veldig glad for jeg har en mann som både bidrar til husarbeidet og enda ser at kvinner generelt har flere usynlige oppgaver. Det hjelper ikke at vi fortsetter å leve i superduper bobla når flere av oss i tråden kommer til å ende på nav før fylte 67 år.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #132 Skrevet 20. desember 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Vi vil også investere i solcelle slik at vi får en del strømforbruk dekket. Anonymkode: 587bb...6cc Dere har råd til 2-300000 sånn uten videre? Anonymkode: d718c...1b4
AdonisFFM Skrevet 20. desember 2023 #133 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du skjønner ikke at noen jobber for å skaffe de pengene? Vært på Nav i flere generasjoner hos deg kanskje? Anonymkode: ce7b2...960 Jeg har det helt greit, men ja, jeg jobber så lite som jeg overhodet trenger. Er ikke interessert i å betale ei krone mer i skatt enn det jeg absolutt må. Våre politikere har satt standarden her, ikke meg. Norge har mer enn nok penger. Vi hadde ikke trengt å betale inntektskatt om vi forvaltet våre ressurser på en bedre måte. Strøm over 10 øre kilowatt er en hån imot vrt folk og det som er felles verdier. Dette tilhører oss og ikke Siemens, BASF eller spekulanter. Vi trenger abolutt ikke å selge olje og gass så billig som vi gjør, eller sende titall miliarder til våpen fordi USA sier det. Norden hadde klart seg helt flott på egen hånd med frihandelsavtaler. Vi hadde klart å være godt forsynt med det meste imellom våre 5 land. Så lenge våre politikere prioritrer resten av verden foran oss her hjemme, har jeg 100% sympati for enhver som ikke gidder å delta i dette. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #134 Skrevet 20. desember 2023 Synes du generelt høres sutrete og masete ut, du klager på at du får jobbe. Tenk hvor mange som ville gitt en arm for å kunne ha en jobb å gå til, i mine øyne er du bortskjemt og sikkert blitt preget av sånne insta mødre som er hjemme. Jeg hadde skammet meg av å bare gå hjemme og ikke bidra til økonomien når jeg var frisk nok til å jobbe. Skjerp deg!! Anonymkode: 7c310...07f 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #135 Skrevet 20. desember 2023 mammaemma skrev (13 timer siden): Jobber i bhg. Eneste jobben jeg har hatt og jobbet der i 2,5 år. Har to gutter på 5 og 6 år. Når jeg jobber så er jeg sykt trøtt når jeg kommer hjem. Når jeg jobber får jeg og orker ikke prioritere noe av det som er viktig for meg eller gir meg glede. Jeg rekker det ofte ikke heller. Når jeg er i jobb går det kun i «survival mode» føler jeg. Å få meg selv til å trene er en konstant kamp. Jeg er sur, mannen og jeg krangler, jeg venter bare på at barna skal legge seg, så jeg kan se på tv. Et sånt liv vil jeg virkelig ikke ha. Barna er umulige å få til å sovne før i 21:00 tiden og 1 time etter dette er da jeg egt bør legge meg. Med andre ord - 0 tid til noe som helst harmoni og ekte glede. Jeg klarer ikke å finne meg i det, eller akseptere det. Føler jeg har SÅ kort lunte som mor. Er det mulig å klare seg på en inntekt med ca 40000kr utbetalt i mnd for en familie på 4? Vet det er sinnssykt lite, men er det mulig? Noen som har erfaring, råd, tips eller vet noe om det? Det må jo være verdt det for et bedre liv?! Jeg får ca 35000 utbetalt i mnd med jobb, barnetrygd og alt. Er alene med barna mine, og det har gått veldig bra. Sinnsykt lite vil jeg ikke påstå det er, dere klarer dere! Noen luksus blir det ikke, men penger får dere jo mer av når barna er store. Det som aldri kommer tilbake er tida med barna når de er små! Så ja, absolutt verdt det! Anonymkode: 00a6d...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #136 Skrevet 20. desember 2023 mammaemma skrev (13 timer siden): Jobber i bhg. Eneste jobben jeg har hatt og jobbet der i 2,5 år. Har to gutter på 5 og 6 år. Når jeg jobber så er jeg sykt trøtt når jeg kommer hjem. Når jeg jobber får jeg og orker ikke prioritere noe av det som er viktig for meg eller gir meg glede. Jeg rekker det ofte ikke heller. Når jeg er i jobb går det kun i «survival mode» føler jeg. Å få meg selv til å trene er en konstant kamp. Jeg er sur, mannen og jeg krangler, jeg venter bare på at barna skal legge seg, så jeg kan se på tv. Et sånt liv vil jeg virkelig ikke ha. Barna er umulige å få til å sovne før i 21:00 tiden og 1 time etter dette er da jeg egt bør legge meg. Med andre ord - 0 tid til noe som helst harmoni og ekte glede. Jeg klarer ikke å finne meg i det, eller akseptere det. Føler jeg har SÅ kort lunte som mor. Er det mulig å klare seg på en inntekt med ca 40000kr utbetalt i mnd for en familie på 4? Vet det er sinnssykt lite, men er det mulig? Noen som har erfaring, råd, tips eller vet noe om det? Det må jo være verdt det for et bedre liv?! Synes det høres som du er nær ved å gå på en smell. Du har en viktig jobb både i barnehagen og hjemme og de trenger en oppegående og uthvilt deg. ❤ Ta en tur til lege, så vurderer dere om du kan sykemeldes en periode. En skal ikke gå å ha det sånn. Kanskje kan du gå litt ned i stilling en periode eller, være delvis sykmeldt om det er grunnlag for det. ( Skjønner at du bare har lyst å slutte helt) Du får sikkert mange "bit tenna sammen og hold ut" svar ... men jeg synes du skal gjøre det du trenger. Ta på egen maske først, osv. Anonymkode: 5cf63...86f 1
AdonisFFM Skrevet 20. desember 2023 #137 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): *******Tenk hvor mange som ville gitt en arm for å kunne ha en jobb å gå til******* HAHAHAHA, ******Jeg hadde skammet meg av å bare gå hjemme og ikke bidra til økonomien når jeg var frisk nok til å jobbe. Skjerp deg!! Anonymkode: 7c310...07f "Frisk til å jobbe" blir jo et definisjonsspørsmål. Det er klart at å en ser våre politikere som dag etter dag ikke bryr seg om eget folk, hvofor i all verden skal en yte et fnugg mer enn en må? Jeg er vel heldig som føler jeg har en jobb med mening, selv om det er grusomt irriterende å kaste så mye penger ut av vinduet slik at våre korupte ledere kan fortsette å selge ut landet.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #138 Skrevet 20. desember 2023 Tenker det går fint om ts sier opp og blir hjemmeværende en stund. Du får garantert jobb igjen senere i en bhg. Anonymkode: aadf5...42e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #139 Skrevet 20. desember 2023 AdonisFFM skrev (4 minutter siden): "Frisk til å jobbe" blir jo et definisjonsspørsmål. Det er klart at å en ser våre politikere som dag etter dag ikke bryr seg om eget folk, hvofor i all verden skal en yte et fnugg mer enn en må? Jeg er vel heldig som føler jeg har en jobb med mening, selv om det er grusomt irriterende å kaste så mye penger ut av vinduet slik at våre korupte ledere kan fortsette å selge ut landet. Er ikke helt uenig, men mener det beste er at folk tar ansvar selv og heller klarer seg på mindre penger. Hadde flere gjort det så hadde økonomien endret seg. Så lenge folk tilsynelatende er i full jobb aka 100% sykemeldt så bare fortsetter hele sirkuset og de som står igjen på jobb med minus en personal, er de som må ta støyten, og det er IKKE greit! Anonymkode: aadf5...42e 1
AdonisFFM Skrevet 20. desember 2023 #140 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke helt uenig, men mener det beste er at folk tar ansvar selv og heller klarer seg på mindre penger. Hadde flere gjort det så hadde økonomien endret seg. Så lenge folk tilsynelatende er i full jobb aka 100% sykemeldt så bare fortsetter hele sirkuset og de som står igjen på jobb med minus en personal, er de som må ta støyten, og det er IKKE greit! Anonymkode: aadf5...42e Er enig i at vi alle må kutte forbruk til så lite som mulig. Selv "gjør jeg mitt" ved å ikke drikke alkohol, ikke spise på restauranter, ikke ha bil, bo billig på så lite som mulig (når jeg er i Norge), bruke samme klær mer enn en gang osv osv. De "som står igjen" trenger jo ikke å være offer om de ikke vil. Er det for lite folk, må de enten klage til sjefen (som jo er betalt for å løse problemer) eller også forlate stedet. Ikke tro at systemet verdsetter deg for at du yter noe. Det eneste det gjør er å spytte deg i ansiktet. Ikke tro at du er verdsatt. Det beviser våre politikere hver eneste dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå