AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #101 Skrevet 20. desember 2023 Folk har et overforbruk som er veldig stort, og det merker man på svarene her inne. Jeg klare å forsørge familien og vel så det på 24000kr i mnd. Men jeg kjøper selvsagt ikke ting på nille og sånne butikker, da hadde jeg vært blakk. Her kjøper man ting hvor det er billig, og kun ting man trenger. Har dog mer ting enn de aller fleste jeg kjenner, og er "rik" pga jeg bruker hode og kan spare ting ting jeg ønsker. Alt går hvis man bruker hodet litt. Men hvis man ser på hva folk gjør, så er det lite sjanse for at du klarer deg på det samme som meg 24000kr i mnd, tvilsomt med 40000kr også når man ikke har noe kunnskap. Så det kommer an på deg, om du klarer å se forbi alt du har tidligere lært, og begynne å leve på en smart måte. Spise smart, bo smart, bruker strøm smart, kjøpe smart, aktiviteter smart osv.. Og forstår du ikke hva jeg snakker om, så kan du bare glemme det, da er det dessverre ikke håp ✌️ Anonymkode: afef1...2c0 1
Carabilla Skrevet 20. desember 2023 #102 Skrevet 20. desember 2023 Kan klare seg på en inntekt om man er økonomisk. Du kan evt ta en deltidsjobb om du vil jobbe litt. Evt noe annet enn i barnehage som krever full fokus, mye støy og høy aktivitet hele dagen. Noen jobber kan også tilby hjemmekontor og fleksibel arbeidstid.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #103 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det varer jo ikke lenge. Barna skal jo på skolen. Anonymkode: 238c2...26b Skolen koster da heller ikke noe... Anonymkode: 1f00f...d9a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #104 Skrevet 20. desember 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Skolen koster da heller ikke noe... Anonymkode: 1f00f...d9a Men det gjør aktiviteter. Anonymkode: f4cf8...121
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #105 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det gjør aktiviteter. Anonymkode: f4cf8...121 Det er jo en helt annen sak. Anonymkode: 1f00f...d9a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #106 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Om du velger å ha barna hjemme sparer dere jo noen tusen i mnd. Da trenger dere kanskje også bare en bil. Det meste går om man er innstilt på det, man må bare være villig til å prioritere anderledes. Du kan jo eventuelt jobbe redusert. Anonymkode: 612bf...8e6 Barna er 5 og 6. Regner med at seksåringen går på skole, og femåringen begynner til neste år. Ikke akkurat mange penger å spare på å ikke ha dem i barnehage. Anonymkode: c8399...91a 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #107 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Folk har et overforbruk som er veldig stort, og det merker man på svarene her inne. Jeg klare å forsørge familien og vel så det på 24000kr i mnd. Men jeg kjøper selvsagt ikke ting på nille og sånne butikker, da hadde jeg vært blakk. Her kjøper man ting hvor det er billig, og kun ting man trenger. Har dog mer ting enn de aller fleste jeg kjenner, og er "rik" pga jeg bruker hode og kan spare ting ting jeg ønsker. Alt går hvis man bruker hodet litt. Men hvis man ser på hva folk gjør, så er det lite sjanse for at du klarer deg på det samme som meg 24000kr i mnd, tvilsomt med 40000kr også når man ikke har noe kunnskap. Så det kommer an på deg, om du klarer å se forbi alt du har tidligere lært, og begynne å leve på en smart måte. Spise smart, bo smart, bruker strøm smart, kjøpe smart, aktiviteter smart osv.. Og forstår du ikke hva jeg snakker om, så kan du bare glemme det, da er det dessverre ikke håp ✌️ Anonymkode: afef1...2c0 Hvis du kan forsørge en hel familie på 24 000 kroner i måneden, så har du verken husleie eller huslån, trenger ikke bil og så videre. Ikke alle kan "bo smart" eller "bruke strøm smart". De færreste gidder å sitte og fryse i 15 plussgrader inne for å spare noen tusen i året. Anonymkode: c8399...91a
Polyester Skrevet 20. desember 2023 #108 Skrevet 20. desember 2023 Jeg også vil være hjemmeværende. Bare uten barn. Vil ha gratis penger og nok av det til å leve godt, men ingen kommer til å gi meg det. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #109 Skrevet 20. desember 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo en helt annen sak. Anonymkode: 1f00f...d9a Ikke helt annen sak. Barn skal også i bursdager til barn de blir kjent med på skolen som koster penger. Man må jo ta i beregning når man setter opp regnestykket. Anonymkode: f4cf8...121 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #110 Skrevet 20. desember 2023 Det hadde ikke gått hos oss. Vi har til sammen rundt 80 000 i måneden og syns det et lite. 😅 Veldig svart/hvit tankegang da? Du prøve å jobbe redusert for eksempel. Anonymkode: aa988...77c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #111 Skrevet 20. desember 2023 Example skrev (10 timer siden): Et spørsmål man også kan stille seg et hvordan du hadde reagert om mannen din vurderte å si opp jobben for å være hjemmeværende far? Ville du tenkt at du skulle brukt din lønning på å forsørge han og de to barna, og at det hadde vært greit? Særlig om han gjorde dette, uten at dere var enige på forhånd. Likestillingen har heldigvis endret Norge, men det innebærer også et ansvar. Hvis dere ikke eier egen bolig, virker det spesielt å slutte i jobben. Enig. TS; Skal han forsørge deg når du går hjemme hele dagen når barna er i barnehage og skole? Hadde aldri min mann gått med på hvertfall. Løsningen hos oss hadde blitt en periode med redusert stilling. Anonymkode: e48fa...76a
Nowayback Skrevet 20. desember 2023 #112 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tja. Det er opp til enhver familie. Jeg støttet mannen min med min eneste faste inntekt når han ville prøve ut noe nytt. Null problem. Alle som «må brødfø en hel familie» er ikke bare menn. Vi lever i 2023. Anonymkode: f4cf8...121 Litt forskjell på en overgangsfase mellom to jobber og det å bli hjemmeværende. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #113 Skrevet 20. desember 2023 Vi har ca 40 000 utbetalt mellom oss. Klarer oss helt fint Lever ikke luksus men vi har det vi trenger. Jeg er hjemmeværende mens mannen jobber. Anonymkode: 65a90...b63
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #114 Skrevet 20. desember 2023 AdonisFFM skrev (8 timer siden): En yngre treningsvenn av meg kjører ambulanse og med ektratid og litt vakt på utesteder hadde han vel rundt 600000 i fjor. Kjæresten hans hadde et lignende ønske som deg. Hun var yngre sykepkeier (jobba 3 år og uten studielån) og de ville ha barn. Slik gjorde de, sier ikke at du skal kopiere ,men: Da hun ble gravid fikk hun endel lettelser på jobb ganske raskt, men holdt allikevel ut full stilling. Etter svangerskapspermidjon sykmeldte hun seg og gikk endel sånn, før hun sluttet og gikk på NAV. Det er nok ikke vanskelig å skaffe god langtidssykmelding og siden hun tidkigere hadde hatt en kort behandling for depresjon var det helt greit. Deretter ble det over på arbeidsavklaring og hun hadde da hatt endel "friår", før hun tok en ny jobb igjen. De levde billig (sokkel hos slekt); brukte lite penger på tull og tøys og hadde en masse tid med unga i tidlige år. Han sa det at dette fungerte bra for henne og at forholdet deres var mye bedre enn før. Hun hadde tid til alt hun ville, trene, leve sunt og oppdra barna. Inntekten ble mindre, men de betalte også mindre skatt. De hadde bare 1 bil i utgangspunktet og det fungerte. Jeg tror det viktigste dere gjør er å sitte sammen og kommunisere dette godt. Ta litt "tallknusing" og finn ut hva du VIRKERLIG vil, ikke bare at du ikke vil være med på kjøret. Jeg snakker om å utvikle deg i livet med hva du ønsker å gjøre. Den indre motivasjon er ikke lett å hente fram, men den er der Dette høres mer ut som å utnytte systemet. Anonymkode: e86b1...679 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #115 Skrevet 20. desember 2023 Tjoheiii skrev (11 timer siden): Må det være enten/eller da, kan du ikke heller redusere stillingen din litt?🥰 jeg jobber 80% (6 timer fordelt over 5 dager) og det gjorde all verdens forskjell fra å jobbe 100% med småbarn. Det er så deilig å slippe å stresse om morgenen! Og dagen er ikke lang nok til at jeg sliter meg helt ut slik at jeg har overskudd etter jobb aller helst skulle jeg jobbet 50-60% nå mens jeg har små barn men med rentene som herjer nå måtte vi ha flyttet og levd billigere🙈 Hva om både du og far går ned i stilling. 80% begge to i noen år. Det er 2 ekstra fridager i uken.. hjelper på tidsklemma.. bedre det enn at du skal fordufte fra yrkeslivet (kvinnefelle!) Anonymkode: 56af9...eb9 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #116 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Si du er utbrent. Langtidssykemeld deg i 1 år. Det er 1 år med barna dine- samfunnet tjener på det- at de får god oppfølging og omsorg. Full lønn Anonymkode: 62672...ae5 Enda en som syntes det er greit å utnytte systemet. Å folk lurer på hvorfor det dukker opp diskusjoner angående uføre. Anonymkode: e86b1...679 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #117 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette høres mer ut som å utnytte systemet. Anonymkode: e86b1...679 Det er det mange som gjør. Anonymkode: aadf5...42e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #118 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er det mange som gjør. Anonymkode: aadf5...42e Ja er klar over det. Anonymkode: e86b1...679
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #119 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette høres mer ut som å utnytte systemet. Anonymkode: e86b1...679 Helt sykt å oppfordre til trygdesvindel! Anonymkode: d0899...028 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #120 Skrevet 20. desember 2023 28 minutter siden, DelvisPresley said: Litt forskjell på en overgangsfase mellom to jobber og det å bli hjemmeværende. Begge ting kan være fast, eller for en periode men det passet ikke helt inn i virkelighetsbilde ditt at en kvinne kan forsørge en mann? Anonymkode: f4cf8...121
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå