Gå til innhold

Blåmerke på armen til venninnen til dattera mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dattera mi hadde med venninnen sin hjem fra skolen i dag. Jeg kjenner moren, men ikke sånn veldig mye. Vet hun er alene med to jenter. 

De ble varme og gikk i t skjorte. Da så jeg tre røde streker på overarmen til venninnen til dattera mi. Så litt ut som hun hadde klort seg, men jeg spurte like gjerne. 

Hun fortalte at mammaen hadde kjeftet på henne og holdt henne hardt i armen. Ved nærmere kikk så det ut som en type rødt merke som ikke var skrapemerke . 

Det gjorde visst ikke vondt, og hun virket ikke plaget av det, men jeg vurderer å ringe barnevernet å høre for dette er jo vold ? Eller om det er som hun gav utrykk for at det var en engangshendelse , men jeg vet jo ikke. Hva tenker dere ?

Anonymkode: 59c81...083

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prat heller med foreldrene. 

.

Anonymkode: 60f4d...470

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prat heller med foreldrene. 

.

Anonymkode: 60f4d...470

Har egentlig lyst å snakke med moren, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem uten å virke innvaderende..

Skrevet

Roe ned en smule...?

Anonymkode: 9f74a...30d

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Roe ned en smule...?

Anonymkode: 9f74a...30d

Hadde jo vært det beste ,men jeg har en tendens til å overtenke. Tenk om det skjer ofte, tenk om hun tror det er normalt etc..

Skrevet

Du kan ringe og diskutere anonymt med barnevernet. 

Anonymkode: 8f799...527

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ring og drøft anonymt med bv

Anonymkode: e0116...d0f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville snakket med moren først. Dersom du mener det er invaderende, hva tror du barnevernet er? Det kan ha en logisk forklaring, et uhell.  Dersom magefølelsen etter samtalen sier at du skal være obs, da kan du ringe. 

Anonymkode: 58981...794

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis det er en venninne av datteren din, så kjenner du henne vel litt og har en anelse om hvordan hun har det hjemme? 
Jeg hadde ikke ringt barnevernet for at et barn hadde ett blåmerke, én gang. I tillegg virket det jo som hun fortalte det uten å nøle, og ikke var redd for noen «konsekvenser». For alt du vet så var hun på vei rett ut foran en bil og moren tok henne hardt i armen og kjeftet i ren skrekk. 

Anonymkode: a2f51...bb6

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hei. Dattera mi hadde med venninnen sin hjem fra skolen i dag. Jeg kjenner moren, men ikke sånn veldig mye. Vet hun er alene med to jenter. 

De ble varme og gikk i t skjorte. Da så jeg tre røde streker på overarmen til venninnen til dattera mi. Så litt ut som hun hadde klort seg, men jeg spurte like gjerne. 

Hun fortalte at mammaen hadde kjeftet på henne og holdt henne hardt i armen. Ved nærmere kikk så det ut som en type rødt merke som ikke var skrapemerke . 

Det gjorde visst ikke vondt, og hun virket ikke plaget av det, men jeg vurderer å ringe barnevernet å høre for dette er jo vold ? Eller om det er som hun gav utrykk for at det var en engangshendelse , men jeg vet jo ikke. Hva tenker dere ?

Jada, rop ulv med en gang. sånn at de kan få ei herlig jul.🙄

Anonymkode: a7c3d...cd8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis det ellers er tegn til bekymring; forhør deg med barnevernet. Hvis dette er en helt isolert bekymring, snakk med moren, og vurder derfra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg ville pratet med mor... Barnevernet for 1 blåmerke 1 gang er mer invaderende enn en samtale..  hva hadde du foretrukket selv om det var noen som såg et blåmerke på ditt barn? 

Supert at du legger merke til og tenker over det, men tenk litt før en handler. 

Anonymkode: 89b2e...b5a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Snakk med helsesykepleier på skolen hvis du ikke vil ringe barnevernet. Du skal ABSOLUTT ikke konfrontere foreldre om slikt, og jeg skjønner ikke de her inne som råder deg til det. Det kan bli farlig for barnet. Du bør kontakte helsesykepleier nå mens merket fortsatt synes, da det må dokumenteres.

Anonymkode: ddac7...9ea

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville pratet med mor... Barnevernet for 1 blåmerke 1 gang er mer invaderende enn en samtale..  hva hadde du foretrukket selv om det var noen som såg et blåmerke på ditt barn? 

Supert at du legger merke til og tenker over det, men tenk litt før en handler. 

Anonymkode: 89b2e...b5a

Barnet sier selv at det har blitt holdt så hardt i armen av mor at det har fått blåmerke. Det er helt sykt hvor ufattelig naive folk er her inne.. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jasså så du er en av disse foreldrene som leter med lupe for å finne noe du kan sende en bekymringsmelding om?

Anonymkode: f3896...60b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke rart ungdom blir som de blir idag. Kan ikke snakke til de, har de merker så er det varsku(selv om det var lek feks)...

Bra du passer på, men en engangshendelse? du kunne spurt om det skjedde ofte? Sånn forsiktig forhørt deg litt. Om det var så kontakt bv, ikke mor!

Anonymkode: d45a5...8c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnet sier selv at det har blitt holdt så hardt i armen av mor at det har fått blåmerke. Det er helt sykt hvor ufattelig naive folk er her inne.. 

Eller hysteriske... det kommer an på øyet som ser.

Jeg har dratt skulderen til sønnen ut av ledd, det var det eller lastebilen. Jeg har også kloret med datter en gang i ansiktet. Det var en feil i kommunikasjonen, vi gikk hver vår vei og jeg hadde litt for lange negler. Ting skjer, uten at det nødvendigvis er vold. Barnet virker uanfektet, jeg ville ha snakket med mor først. 

Anonymkode: 58981...794

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hei takk for rådene deres, får heller prøve å snakke litt med moren. Jeg tror de har det fint, moren virker litt sliten bare men det er forståelig siden hun er alene og jobber etc. Datteren er utadvendt, skravlete og generelt blid og høflig . 

Jeg og moren snakker litt overfladisk og hun har nevnt at seksårsalderen er et mareritt , men sånn er det vel for alle.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er hun? Ville forsøkt å spørre litt mer, om det skjer ofte at moren er sint feks. 

Anonymkode: 5bab3...01a

Skrevet (endret)

Feil

Endret av Nevrosererroser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...