Gå til innhold

Nå testes p-pillene for menn - Dagbladet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge avisen er pillene hormonfrie og har få bivirkninger. En seiersdag for alle kvinner som ikke tåler hormonell prevensjon. 

Anonymkode: e182d...b4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå testes de? De har vært testet de siste 20 årene men menn gidder ikke å ta dem! 🤬

Anonymkode: 231e8...566

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

På tide at de får ta litt ansvar og👏👏👏

Anonymkode: b85a1...cb1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror ikke jeg tør å putte det i kroppen :laugh: men interessant at den har få bivirkninger

• Liker 1
Skrevet

Menn tør sikkert ikke ta den;) Bare kvinnene som har dyttet i seg piller, satt inn spiral og gått med masse bivirkninger og risiko for bla blodpropp og kreft.

Anonymkode: 8b4a3...001

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Menn tør sikkert ikke ta den;) Bare kvinnene som har dyttet i seg piller, satt inn spiral og gått med masse bivirkninger og risiko for bla blodpropp og kreft.

Vi kan skylde oss litt selv og. Disse hormon greiene er ikke 100% sikre uansett. Og hadde vi kuttet de og vært flinkere til å kreve at menn bør bruke kondom istedet hadde damer spart seg mye dritt. Men vi gjør det vi kan for å tekkes menn stort sett. Shaver musa fordi mannen liker det osv…

kvinne

• Liker 9
Skrevet

Veldig bra om menn omsider tar over ansvaret for reproduktive beslutninger.

Nå ser vi bare frem til å høre feministene fortelle kvinner som ble lurt av en mann som løy om å ta p-piller at hun bare har seg selv å takke som ikke "tok ansvaret sitt".

… bare tuller, alt kommer selvsagt plutselig til å være den som ikke tok p-pillen sin skyld. 😄

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi kan skylde oss litt selv og. Disse hormon greiene er ikke 100% sikre uansett. Og hadde vi kuttet de og vært flinkere til å kreve at menn bør bruke kondom istedet hadde damer spart seg mye dritt. Men vi gjør det vi kan for å tekkes menn stort sett. Shaver musa fordi mannen liker det osv…

kvinne

Helt enig.

Mann

Anonymkode: 35005...aed

• Liker 1
Skrevet
KallePils skrev (1 time siden):

Veldig bra om menn omsider tar over ansvaret for reproduktive beslutninger.

Nå ser vi bare frem til å høre feministene fortelle kvinner som ble lurt av en mann som løy om å ta p-piller at hun bare har seg selv å takke som ikke "tok ansvaret sitt".

… bare tuller, alt kommer selvsagt plutselig til å være den som ikke tok p-pillen sin skyld. 😄

Kvinner kan da bruke prevensjon på sin side i tillegg. Men du lot ikke sjansen for å slenge dritt om de onde, bitchete, horete og idiotiske kvinnene gå fra deg i dag heller. God morgen.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå må du roe generaliseringen litt her. Jeg har sagt meg villig til å sterilisere meg i 15 år, siden vi fikk vårt siste barn. Men kona insisterer på at hun uansett kommer til å bruke hormonspiral.

Anonymkode: e2162...5ec

Skrevet

pft, menn generelt sett kommer ikke til å ta ansvar for dette selv om de kan.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå må du roe generaliseringen litt her. Jeg har sagt meg villig til å sterilisere meg i 15 år, siden vi fikk vårt siste barn. Men kona insisterer på at hun uansett kommer til å bruke hormonspiral.

Du kan da fortsatt gå og sterilisere deg, det er mye mer sikkert enn spiral statistisk sett. Kona di bestemmer da ikke over kroppen DIN.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

kvinne

Og vi menn friserer jo også nedentil hovedsaklig fordi kvinner liker det.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du kan da fortsatt gå og sterilisere deg, det er mye mer sikkert enn spiral statistisk sett. Kona di bestemmer da ikke over kroppen DIN.

Ja det kan jeg selvsagt og det var egentlig ikke poenget. Mer generaliseringen at kvinnen tar offerrollen som må bruke prevensjon og menn ikke tar ansvar. Min kone kunne sluppet om hun ville, men vil helst ha spiralen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det kan jeg selvsagt og det var egentlig ikke poenget. Mer generaliseringen at kvinnen tar offerrollen som må bruke prevensjon og menn ikke tar ansvar. Min kone kunne sluppet om hun ville, men vil helst ha spiralen. 

Dette har da ingenting med offerrolle å gjøre, heller at mange menn forventer at kvinnen ødelegger kroppen sin for at de skal ha det deilig. Det kan hende at din kone får POSITIVE virkninger av spiralen i form av mindre vond mens/fravær av mens og lignende. Likevel er det fakta at mange kvinner opplever plagsomme, noen ganger farlige, bivirkninger av hormoner. De tilfører kroppen noe som kroppen ikke burde ha. Du ser jo at p-piller for menn ikke kom for ordentlig testing før de ble gjort hormonfrie, fordi menn nektet å akseptere de samme bivirkningene som kvinner har opplevd i flere tiår.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette har da ingenting med offerrolle å gjøre, heller at mange menn forventer at kvinnen ødelegger kroppen sin for at de skal ha det deilig. Det kan hende at din kone får POSITIVE virkninger av spiralen i form av mindre vond mens/fravær av mens og lignende. Likevel er det fakta at mange kvinner opplever plagsomme, noen ganger farlige, bivirkninger av hormoner. De tilfører kroppen noe som kroppen ikke burde ha. Du ser jo at p-piller for menn ikke kom for ordentlig testing før de ble gjort hormonfrie, fordi menn nektet å akseptere de samme bivirkningene som kvinner har opplevd i flere tiår.

Nå var det kommentaren øverst her jeg svarte til da. Jeg syns den var i overkant generaliserende. Det er ikke sånn at alle kvinner bruker prevensjon mot sin vilje og at ingen menn tør å gjøre noe for å ta ansvar i forhold til uønsket graviditet. Jeg kjenner flere menn som har klippet strengen og jeg kjenner en del kvinner som bruker hormonprevensjon for å lette menssmerter.

Skrevet
Atragon skrev (2 timer siden):

Tror ikke jeg tør å putte det i kroppen :laugh: men interessant at den har få bivirkninger

Håper ikke du forventer at kvinner tar p-piller heller da.

Anonymkode: 7905d...961

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå var det kommentaren øverst her jeg svarte til da. Jeg syns den var i overkant generaliserende. Det er ikke sånn at alle kvinner bruker prevensjon mot sin vilje og at ingen menn tør å gjøre noe for å ta ansvar i forhold til uønsket graviditet. Jeg kjenner flere menn som har klippet strengen og jeg kjenner en del kvinner som bruker hormonprevensjon for å lette menssmerter.

Jeg har selv en mann som har klippet strengen, men kjenner også flere menn som forventer at dama tar p-piller, og ønsker verken å sterilisere seg eller bruke kondom. 

• Liker 3
Skrevet

Problemet er nødvendigvis ikke at menn ikke er villige til å ta prevensjon (jeg selv er veldig positiv til det), men heller at produsentene tror det vil direkte konkurrere mot kvinnelig prevensjon og dermed ikke ønsker å investere. 

Så har vi denne da: 
https://www.nrk.no/trondelag/mannlig-prevensjon_-ny-prevensjon-for-menn_-p-gele_-kommer-snart_-sier-professor-1.16279856 der noen av bivirkningene var større muskelvekst og høyere sexlyst. 

Anonymkode: edeea...1ad

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har selv en mann som har klippet strengen, men kjenner også flere menn som forventer at dama tar p-piller, og ønsker verken å sterilisere seg eller bruke kondom. 

Greit nok det og jeg sier ikke at det ikke skjer. Men jeg tror diskusjonen bør holdes noe mer nyansert.  Jeg tror ikke det er sånn at flertallet av kvinner bruker prevensjon sterkt i mot sin egen vilje. Mange kvinner ønsker å bruke prevensjon, og jeg tror at selv om p piller for menn skulle bli vanlig så vil mange kvinner foretrekke å bruke prevensjon selv uansett, for å selv kunne ha kontroll på uønsket graviditet. 

Så det blir litt sånn voldsomt å si at kvinner dytter i seg hormoner bare fordi menn ikke tør å ta de selv og presser kvinner til å ta det. Så sort/hvitt er ikke dette. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...