AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Da jeg var 20 år fikk jeg et problematisk forhold til alkohol og slet med høyt inntak i ca 7 mnd og gikk på Dps. Er nå 24 og ferdig utdannet sykepleier i fast stilling. Får nå ikke bestille hverken uføre- eller kritisk sykdom forsikring som stresser meg veldig. Krysset av på «Har du oppsøkt legehjelp for alkohol- eller rusproblemer de siste 10 år?» fordi jeg har jo det.. Syns det er helt på tryne. Venner av meg som røyker som skorsteiner får forsikring (til en høyere pris, men de blir ikke blankt avvist..). Kunne gladelig betalt trippel pris for å være forsikret Anonymkode: 1fb4d...39f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Jeg fikk heller ikke uføreforsikring. Fordi jeg gikk til fysioterapeut 10 ganger, var muskulært, grunnet overtrening. Var jo helt idiotisk. Jeg er ufør i dag, men har aldri hatt plager med ryggen, eller trengt fysioterapi etter den ene gangen. Så de er utrolig strenge på det. Anonymkode: eb84d...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk heller ikke uføreforsikring. Fordi jeg gikk til fysioterapeut 10 ganger, var muskulært, grunnet overtrening. Var jo helt idiotisk. Jeg er ufør i dag, men har aldri hatt plager med ryggen, eller trengt fysioterapi etter den ene gangen. Så de er utrolig strenge på det. Anonymkode: eb84d...6b0 Ja veldig. Kunne godt skjønt hvis jeg hadde måtte betale dobbel pris eller at forsikringen feks ikke dekket ting vedrørende rus/alkohol men er liksom bare blankt nei. De begrunnet det med at det korte alkoholmisbruket kunne føre til sykdommer som dukket opp senere (kreft feks) men dette går tydeligvis fint når det gjelder å røyke Anonymkode: 1fb4d...39f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Jeg fikk diagnose angst og depresjon av BUP i min ungdom. Får idag ikke helse forsikring. Så ja, de er kaos strenge på det, urettferdig som faen, men Thats life. Spar heller opp en sparekonto for deg selv i tilfellet det skjer noe med deg. Anonymkode: 760ee...04c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Man kan klage på avslag... Anonymkode: dac30...7e8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man kan klage på avslag... Anonymkode: dac30...7e8 Klagde på det.. Fikk da som svar at jeg var velkommen til å søke igjen i 2029 Anonymkode: 1fb4d...39f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man kan klage på avslag... Anonymkode: dac30...7e8 Hjelper det? Anonymkode: a0e91...814
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk diagnose angst og depresjon av BUP i min ungdom. Får idag ikke helse forsikring. Så ja, de er kaos strenge på det, urettferdig som faen, men Thats life. Spar heller opp en sparekonto for deg selv i tilfellet det skjer noe med deg. Anonymkode: 760ee...04c Er ikke det litt rart? Vanlig er jo at man får forsikring med noen "reservasjoner" Anonymkode: a0e91...814
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 Jeg fikk hellere ikke forsikring etter alvorlig sykdom. Men da jeg meldte meg inn i et fagforbund fikk jeg tilbud om uføre/helseforsikring tross tidligere avslag. Eneste klausul var at jeg ikke kunne kreve forsikringpenger de første 10 år på bakgrunn av min tidligere sykdom. Kanskje det også kan være en løsning for deg... Anonymkode: 5f19f...09f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk hellere ikke forsikring etter alvorlig sykdom. Men da jeg meldte meg inn i et fagforbund fikk jeg tilbud om uføre/helseforsikring tross tidligere avslag. Eneste klausul var at jeg ikke kunne kreve forsikringpenger de første 10 år på bakgrunn av min tidligere sykdom. Kanskje det også kan være en løsning for deg... Anonymkode: 5f19f...09f Enig. Føler at det er mye lettere å få forsikring gjennom fagforening o.l. Anonymkode: a0e91...814
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå