AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Jeg skal om ett par dager gjøre nerveblokade og er så redd for gjennomføringen. Det står at det tar 1,5 time. Har jeg noen grunn til å være så redd og bekymret som jeg er? Er det vondt? Hvordan blir jeg etterpå? Det står at jeg ikke kan kjøre bil på 1 døgn pga behandlingen. Er sikkert bare dumt av meg å være så redd, så håper noen har gode råd og erfaringer å gi meg. Sitter bare å gråter for meg selv nå, men jeg er så bekymret og det er sikkert helt unødvendig? Anonymkode: 7c86b...34b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Godt mulig det er store forskjeller på hvor nerveblokaden settes. Men jeg har fått nerveblokade i magen før en operasjon og det var svært lite vondt. Hadde lett gjort det igjen. Anonymkode: e9a87...ae6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 Dette går helt fint 🥰 Anonymkode: 7aed0...722
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 Har gjort det to ganger og er absolutt ikke noe å grue seg til🙂 Anonymkode: 61ba4...bd1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 Nå vet jeg ikke hvor du skal sitte den. Men jeg har fått satt to ganger i nervene i bakhodet (pga migrene). Det var ubehagelig, men ikke direkte vondt. Det var definitivt myyyye verre å grue seg på forhånd, enn å faktisk få den satt. Og så ufattelig deilig med en gang man kunne kjenne virkningen. Litt merkelig følelse å ikke kjenne bakhodet ordentlig første tiden etterpå, men absolutt verdt det for å slippe smertene. Legen brukte vel 30-45 på å sette de. Første gang måtte jeg vente 30 min før jeg kjørte hjem, men andre gang kjørte jeg med en gang siden jeg ikke opplevde noen reaksjon første gangen. Anonymkode: 68232...9aa
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Skrevet 19. desember 2023 Tusen hjertelig takk for svar alle sammen. Jeg forstår nå at det ikke er noe å grue seg til. Blokadene skal settes i ryggen. Anonymkode: 7c86b...34b
Sugerøret Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 Har hatt mange blokader. Noen er ømme, andre helt greie. Nerverot blokade fikk jeg litt bedøvelse først
FantasDick Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 Har fått i skulderen, var ikke vondt, og ikke noe å grue seg til! 🙂
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #9 Skrevet 22. desember 2023 TS her. Da var det gjort. 3 nerver I ryggen ble bedøvet i første omgang for å se om det hadde effekt. Og det hadde det. Jeg føler jeg har fått en ny rygg, hurra. Så nå krysser jeg fingrene for at jeg kan få permanent blokade med radiofrekvens og kan bli ferdig med bruken av morfin medisiner i fremtiden. Det var absolutt ikke vondt og som anestesilegen sa at de fleste gruer seg mer I forkant. Og der hadde dere rett. Ikke vondt, men litt ubehagelig bare. Og litt uvel når jeg satte meg opp, men fikk ligge ett par minutter og hvile på ryggen så var det over. Jeg hadde med meg krykkene fordi jeg bruker de daglige pga rygg og ett slitt kne og de var gode å ha etter behandlingen. Jeg fikk taxi til togstasjonen og tok toget hjem i 1,5 time uten noen problemer. Altså ingen smerter men en del øm i muskulaturen bare, noe som ga seg etter ett par timer. Anonymkode: 7c86b...34b 1
Nuttery Skrevet 22. desember 2023 #10 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Da var det gjort. 3 nerver I ryggen ble bedøvet i første omgang for å se om det hadde effekt. Og det hadde det. Jeg føler jeg har fått en ny rygg, hurra. Så nå krysser jeg fingrene for at jeg kan få permanent blokade med radiofrekvens og kan bli ferdig med bruken av morfin medisiner i fremtiden. Det var absolutt ikke vondt og som anestesilegen sa at de fleste gruer seg mer I forkant. Og der hadde dere rett. Ikke vondt, men litt ubehagelig bare. Og litt uvel når jeg satte meg opp, men fikk ligge ett par minutter og hvile på ryggen så var det over. Jeg hadde med meg krykkene fordi jeg bruker de daglige pga rygg og ett slitt kne og de var gode å ha etter behandlingen. Jeg fikk taxi til togstasjonen og tok toget hjem i 1,5 time uten noen problemer. Altså ingen smerter men en del øm i muskulaturen bare, noe som ga seg etter ett par timer. Anonymkode: 7c86b...34b Så bra!!! Dette var veldig fin lesning gratulerer med ny rygg og mindre smerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå