Gå til innhold

Føler samboers kompis bare bruker han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på dette en lang stund og det plager meg.. mannen har en kompis han regner som sin beste kompis og har kjent hverandre siden ungdomstiden. Kompisen ringer han daglig og ofte flere ganger om dagen..Spør om alt mellom himmel og jord og de møtes ofte for å gå tur / trene eller ta en øl. Han bruker også mannen som psykolog for alle problemene sine og de har MYE kontakt.. Snakker sammen mer enn meg og mannen til tider 🤣

Kompisen jobber innen finans og veldig som skal pynte på ting på sosiale medier, bilder av hummer og champagne. Mannen er rørlegger og ikke opptatt av sånt mildt sagt. Jeg har lenge følt at kompisen ikke vil vise at han kjenner han fordi han feks aldri liker ting på face / insta selvom han er online 24/7 og liker alle andre sine greier.. Ikke at det er viktig men det er totalen. Vi bor samme sted og på fredag møtte jeg en bekjent som sa at vi møtes vel i bryllup i sommer vi? Da har kompisen invitert til bryllup uten å invitere mannen / oss. Hun jeg møtte er en gammel kollega som nå er gift med en som også jobber i finans så det er et nytt vennskap. Syns så synd på mannen min for det virker ikke som han er klar over dette men det er så tydelig utenfra.. Syns så synd på han når han finner ut at han ikke er bedt i bryllup til «sin beste kompis» :(  Han har flere ganger snakket om hva vi kan gi de i gave, de har vært forlovet noen år.. Han er liksom god nok til å omgåes og prate om de innerste ting med «i skjul» men ikke vises fram offentlig… 

Hva hadde dere gjort? Og ja, jeg vet vi ikke er bedt, det er ikke en forglemmelse for kompisen har vært helt stille helt siden jeg fikk mannen min til å spørre om bryllupet :( Vi er alle 38-42 år.. 

Anonymkode: 8f19c...ef6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig merkelig ut. Siden denne mannen også bruker mannen din som "psykolog" har han kanskje litt å risikere ved å bare kaste mannen din under bussen.

Jeg synes det er rart at et så tett vennskap plutselig ikke er noe verdt. Er du helt sikker på at det ikke er noe du har misforstått? 

Om det er slik du tror, så er det et ufattelig svik. Jeg håper og vil ikke at verden skal være sånn ...

• Liker 3
Skrevet
Lofilteret skrev (32 minutter siden):

Det høres veldig merkelig ut. Siden denne mannen også bruker mannen din som "psykolog" har han kanskje litt å risikere ved å bare kaste mannen din under bussen.

Jeg synes det er rart at et så tett vennskap plutselig ikke er noe verdt. Er du helt sikker på at det ikke er noe du har misforstått? 

Om det er slik du tror, så er det et ufattelig svik. Jeg håper og vil ikke at verden skal være sånn ...

Tror ikke jeg har misforstått men håper så klart det.. Jeg fortalte mannen min om at de har invitert til bryllup og at vi ikke har hørt noe eller fått invitasjon. Mannen min sendte han en melding på fredag og skrev hører rykter om forestående bryllup eller noe sånt på en hyggelig måte tilfelle de av en eller annen grunn har glemt å invitere.. Den meldingen svarte han ikke på og har «gått under jorda» siden fredag som er veldig rart når de prater daglig og gjerne flere ganger… Mannen min tror nok fortsatt det er misforståelse selvom jeg tenker mitt :( 

Skrevet

Noen mennesker er dessverre sånn. Virker som denne «vennen» vil spille stor og viktig, og at en rørlegger ikke er bra nok i den nye omgangskretsen han vil lage seg. Dette er nok ikke en ekte venn. Jeg håper mannen din har eller kan få seg andre venner..

Anonymkode: 90135...01a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tror ikke jeg har misforstått men håper så klart det.. Jeg fortalte mannen min om at de har invitert til bryllup og at vi ikke har hørt noe eller fått invitasjon. Mannen min sendte han en melding på fredag og skrev hører rykter om forestående bryllup eller noe sånt på en hyggelig måte tilfelle de av en eller annen grunn har glemt å invitere.. Den meldingen svarte han ikke på og har «gått under jorda» siden fredag som er veldig rart når de prater daglig og gjerne flere ganger… Mannen min tror nok fortsatt det er misforståelse selvom jeg tenker mitt :( 

Det er helt for jæ..ig!! Man blir jo så lei seg når en opplever sånne ting. Og ikke er det lett å legge bak seg når vennskapet har vært så tett. Dette er bare trist, prøv å heve dere over de med tanken om at dere ikke ville gjort noe så råttent!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...