Gå til innhold

Selge brukt kjøkken - ta depositum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Mulig jeg overtenker dette, men liker å ha ting helt på stell så trenger litt tips. 

Har kjøpt meg leilighet og skal bytte ut kjøkkenet som er der med et nytt. La ut det gamle kjøkkenet til salgs på finn igår og fikk en del interesserte og en som kunne tenkt seg å kjøpe og hente det. Jeg tar ikke over leiligheten før i februar og de som vil kjøpe har sagt at det ikke er noe problem å hente da. Men det er jo en stund til februar så jeg har vært litt inne på tanken om å kanskje be dem om et depositum si på 3000kr (kjøkkenet selges til 10000,-).

Vi har også blitt enige om at de betaler litt mer, men da slipper de budrunde og jeg sletter annonsen. Og siden det har vært en del interesserte allerede etter en dag ser jeg ikke på det som umulig at det kunne ha blitt en budrunde. Har heller ikke lagt ut på Marketsplace enda. 

Det er vel ingen bindende avtale på finn så langt jeg vet, så si de ombestemmer seg eller finner et annet de vil ha i slutten av januar starten av februar og da står jo jeg der med et kjøkken som jeg ikke blir kvitt. 

Hva tenker dere? Innafor å be om det eller må man bare satse på at de er skikkelige folk og holder seg til avtalen?

Anonymkode: b85e9...445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke betalt depositum, da hadde jeg heller lett etter et annet kjøkken. Men jeg skjønner hvordan du tenker, største problemet med finn er at det er så mange snåle både kjøpere og selgere. Som trekker seg, ombestemmer seg, slutter å svare osv. 

Anonymkode: ec4d7...a34

• Liker 2
Skrevet

Som kjøper hadde jeg ikke betalt depositum. At kjøper trekker seg er en risiko du tar når du legger ut kjøkkenet for salg så lenge før riving.

Anonymkode: bd0af...fac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du allerede har hatt flere interessenter, så er det jo bare å legge det ut på nytt igjen hvis dette salget går i vasken. Du får sikkert solgt det uansett.

Anonymkode: 5d1cb...b0c

• Liker 2
Skrevet

Det heter håndpenger, ikke depositum og det er ingenting galt i å avtale at kjøper må betale en del av summen på forhånd som ikke er refunderbar i tilfelle kjøperen bryter avtalen.

Anonymkode: b64c4...b98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...