Gå til innhold

Mor! Hvorfor gjør du ikke mer for at barna skal se pappa oftere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vet du syns han er en idiot og burde ta seg sammen. Men tenk på ungene. 
hvorfor presser du ikke litt på? Hvorfor melder du han ikke og sier ungene savner han, spør om du kan kjøre de til han etter skolen på fredag, eller oppmuntrer han mer til samvær? 
vet du ikke har ansvar for far, men tror du gjør barna dine en stor tjeneste ved å jobbe mer for samvær.

Anonymkode: 0f7df...f99

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Far! Hvorfor kom du ikke på julefrokosten. Tenk på ungene, hvorfor gadd du ikke stå opp? 

Anonymkode: 2d13d...1fb

Men det hjelper jo ikke ungene at mor og far er like «dumme». Å spille det tilbake sånn gagner jo ikke ungene. Vi får ikke gjort noe med at far ikke fikser samvær som han burde. Så hva kan mor gjøre for å være den større her? 

• Nyttig 1
Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Fordi det er fars ansvar. Mor kan ikke oppdra en voksen mann. 

Men hvordan klarer mor å bare gi fra seg alt ansvar? Legge det på far når han åpenbart ikke får det til? Og mor kan utrette magi om hun bare vil?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvordan klarer mor å bare gi fra seg alt ansvar? Legge det på far når han åpenbart ikke får det til? Og mor kan utrette magi om hun bare vil?

Alt ansvaret? Far kan utrette magi om han bare vil. Slutt å gi fars ansvar over til mor. Han er en voksen mann.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Far? Hvorfor tekster du ikke mor å sier du savner barna? Hvorfor ønsker du ikke mer samvær? Hvorfor kommer du ikke på foreldremøter eller oppvisninger? Hvorfor følger du ikke med på barnas liv? Hvorfor er det mors jobb å passe på at du er der for barna dine?

Anonymkode: cbbf5...6d5

• Liker 27
  • Nyttig 11
Skrevet

Far en er voksen mann. Han får bære sin del av foreldreansvaret uten at jeg må gjete han. Jeg har mer enn nok med å oppdra barna. 

Anonymkode: 80d38...8b2

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet

Mor kan ikke utrette magi, og det er hun fullt klar over. For en del menn vil press (eller mas) få dem til å gå helt i vranglås og stille opp mindre enn før. 

Anonymkode: 0ab9b...242

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Mor! Far! Hvorfor bor dere ikke sammen? Hvorfor kan jeg ikke få være sammen med dere hver dag? Hvorfor tvinger dere meg til å flytte hver uke? 

Jeg har ikke lyst til "hjem til pappa" eller "hjem til mamma", jeg vil bare hjem! Til meg! Og jeg vil at dere alltid skal være der! Nå er det alltid en jeg savner! Hele tiden! Det er slitsomt og det gjør meg trist! 

Anonymkode: cf1af...73a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Alt ansvaret? Far kan utrette magi om han bare vil. Slutt å gi fars ansvar over til mor. Han er en voksen mann.

Jammen i dette tilfellet hvor far av en eller annen grunn ikke får det til. Om det er stolthet, vilje eller annet. Uviss grunn. 

Hvorfor kommer ikke mor på banen og sier at her må i allfall en av oss være den voksne. Kom igjen nå, ungene trenger jeg. Jeg leverer dem til helgen. Eller kom og hent dem i kveld, så kan dere gå på kino. Et eller annet. Så hun slipper å dekke over for far til ungene blir 20. men heller kan si at pappa trengte litt hjelp, han elsker dere men trenger litt drahjelp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mor kan ikke utrette magi, og det er hun fullt klar over. For en del menn vil press (eller mas) få dem til å gå helt i vranglås og stille opp mindre enn før. 

Anonymkode: 0ab9b...242

Skjønner… er det virkelig sånn? Er det stolthet som får dem til å låse seg da?

Skrevet

Til far: Hvorfor kommer du aldri når jeg spør om du kan komme og se barnet ditt? Hvorfor er rus viktigere? Far, hvorfor involverer du deg ikke? Far, hvorfor dukker du ikke opp når vi har avtaler? Far, hvorfor bryr du deg ikke om barnet ditt? 
Og til slutt, til far: Egentlig glad du ikke er mer der selvom jeg har prøvd veldig hardt. Barnet vil ikke se deg lenger. 

dummeste innlegget jeg noengang har lest tror jeg. 

Anonymkode: 01343...ff9

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Far en er voksen mann. Han får bære sin del av foreldreansvaret uten at jeg må gjete han. Jeg har mer enn nok med å oppdra barna. 

Anonymkode: 80d38...8b2

Er det sånn du kjenner det? Altså, uten at det er sinne eller bitterhet blandet inn? Rett og slett bare at du har nok med å være alene om omsorgen?

Skrevet

Til far: Hvorfor kommer du aldri når jeg spør om du kan komme og se barnet ditt? Hvorfor er rus viktigere? Far, hvorfor involverer du deg ikke? Far, hvorfor dukker du ikke opp når vi har avtaler? Far, hvorfor bryr du deg ikke om barnet ditt? 
Og til slutt, til far: Egentlig glad du ikke er mer der selvom jeg har prøvd veldig hardt. Barnet vil ikke se deg lenger. 

dummeste innlegget jeg noengang har lest tror jeg. 

Hvorfor er det dumt? Bare fordi det ikke er skreddersydd etter DIN erfaring? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jammen i dette tilfellet hvor far av en eller annen grunn ikke får det til. Om det er stolthet, vilje eller annet. Uviss grunn. 

Hvorfor kommer ikke mor på banen og sier at her må i allfall en av oss være den voksne. Kom igjen nå, ungene trenger jeg. Jeg leverer dem til helgen. Eller kom og hent dem i kveld, så kan dere gå på kino. Et eller annet. Så hun slipper å dekke over for far til ungene blir 20. men heller kan si at pappa trengte litt hjelp, han elsker dere men trenger litt drahjelp. 

En far som ikke vil eller bryr seg er ikke en god omsorgsperson for barna så det er like greit at de holder seg unna, de har det bedre uten. Du har åpenbart ikke vokst opp med en far som følte seg tvunget, og jeg er helt ødelagt av det. Jeg valgte selv å slutte å dra dit da jeg hadde et valg. Han ville virkelig ikke og det merket jeg. Følte meg så avvist og lite viktig

• Liker 3
  • Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En far som ikke vil eller bryr seg er ikke en god omsorgsperson for barna så det er like greit at de holder seg unna, de har det bedre uten. Du har åpenbart ikke vokst opp med en far som følte seg tvunget, og jeg er helt ødelagt av det. Jeg valgte selv å slutte å dra dit da jeg hadde et valg. Han ville virkelig ikke og det merket jeg. Følte meg så avvist og lite viktig

Jeg har ikke det. Du må gjerne dele mer av dette. Når sluttet du?

Skrevet

Far, hvorfor har du ikke mer kontakt med barna dine? Bryr du deg ikke? Du burde ta deg sammen, tenk på ungene! Hvorfor presser du ikke litt på? Hvorfor melder du ikke og sier at du savner dem og spør om de kan komme på besøk etter skolen fredag eller ber om mer samvær? Du har ansvar for kontakten med dine egne barn og du gjør barna dine en stor tjeneste om du jobber mer for samvær. 

Anonymkode: 95d86...8eb

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, vet du syns han er en idiot og burde ta seg sammen. Men tenk på ungene. 
hvorfor presser du ikke litt på? Hvorfor melder du han ikke og sier ungene savner han, spør om du kan kjøre de til han etter skolen på fredag, eller oppmuntrer han mer til samvær? 
vet du ikke har ansvar for far, men tror du gjør barna dine en stor tjeneste ved å jobbe mer for samvær.

Som jeg svarte i en annen tråd i dag ang samværs sabotasje; Jeg oppmuntrert dessverre for mye…

Anonymkode: 1079a...d91

Skrevet

Ingen har godt av å bli presset på noen som ikke prioriterer dem.

Anonymkode: aa311...580

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...