Gå til innhold

Dere som gikk opp lite i vekt under graviditet, hvor stor var babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk opp endel første halve del av graviditeten, men av diverse årsaker (ikke ønsket eller bevisst), har jeg mistet mye igjen. 2 måneder til termin, og jeg har kun gått opp 2kg fra startvekt. Redd for at babyen ikke skal vokse tilstrekkelig, selv om ingenting tyder på det ennå. 

Hva veide deres baby ved fødsel, hvis dere også slet med vektoppgang under graviditeten? 

Anonymkode: 3f41f...676

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk opp 7 kilo. Baby var 2700 g. Var 1 kilo lettere enn før jeg ble gravid etter 5 mnd. 

Anonymkode: ac5b7...058

• Hjerte 1
Skrevet

Gikk opp 8 kg, normalvektig, baby 3,6 kg.

Anonymkode: 9b139...13e

• Hjerte 1
Skrevet

Gikk opp 5 kg, ungen veide 4kg. Trenger ikke å ha sammenheng :)

Anonymkode: 056fc...7b5

• Hjerte 2
Skrevet

Gikk ned 1-2 kg med begge, så var lavere i vekt ved fødsel. Men hadde høy BMI. 

Begge veide 3,3 kg fødsel. Første var født i uke 38 og andre i uke 36. Så de var sånn sett over snitt. 

Anonymkode: 5f88d...472

• Hjerte 1
Skrevet

Når jeg har gått opp 4-7 kg har babyene vært rundt 3.8-3.9. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg gikk opp på slutten, men litt under 1 mnd før termin så var jeg på startvekt (gikk først ned i vekt, ikke med vilje)

Barnet veide rundt3500g såvidt jeg husker. Lå iallfall på grafen i midten (50 percentil?) så var helt gjennomsnittlig. 

Anonymkode: 62964...9e1

• Hjerte 1
Skrevet

Gikk opp to kg helt på tampen, men jeg har høy BMI. Babyen veide 2,7 kg.

Anonymkode: 1be1f...991

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde hyperemesis og slet VELDIG med å få i meg mat til siste slutt. Lege på sykehuset trygget meg med at man tærer på egne (mors) lager og reserver lenge før det påvirker ungen. Jeg la på meg totalt 2 kg. Ungen var 3400g - og jeg var 10 kg lettere da jeg ble utskrevet fra barsel enn hva jeg har vært hele mitt voksne liv😅😅 

At du legger på deg lite betyr som regel bare at DU mister vekt, samtidig som baby (med mer, morkake, vann etc) legger på seg :) hvis ingen andre er bekymret, ville ikke jeg vært det heller.

Anonymkode: 76ecf...284

• Hjerte 4
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde hyperemesis og slet VELDIG med å få i meg mat til siste slutt. Lege på sykehuset trygget meg med at man tærer på egne (mors) lager og reserver lenge før det påvirker ungen. Jeg la på meg totalt 2 kg. Ungen var 3400g - og jeg var 10 kg lettere da jeg ble utskrevet fra barsel enn hva jeg har vært hele mitt voksne liv😅😅 

At du legger på deg lite betyr som regel bare at DU mister vekt, samtidig som baby (med mer, morkake, vann etc) legger på seg :) hvis ingen andre er bekymret, ville ikke jeg vært det heller.

Dette. Her har jeg denne gangen gått opp totalt 2 kg helt i slutten av svangerskapet, men ingen helsepersonell virker å bry seg om det. Sist svangerskap gikk jeg opp 10 kg, og babyen kom ut 3.7kg prematur. Nå anslår de fremdeles på vekstmål at babyen i magen er noe over gjennomsnittet selv om jeg ikke har gått opp nesten noe. Barnet tar det de trenger med mindre man er underernært og svært lav vekt til å begynne med :) 

Anonymkode: c0f07...e9b

• Hjerte 1
Skrevet

Gikk opp noen kilo,som jeg utover i graviditeten gikk ned igjen,og endte opp med å bare veie en kilo eller 2 mer rett før fødsel,enn før graviditet. Babyen veide 2970g.

• Hjerte 1
Skrevet

Gikk opp 5 kilo totalt, baby veide 3,8.

Anonymkode: cf457...9c2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan også bety at mor sitter igjen med for lite vitaminer og mineraler til å dekke eget behov. 

Anonymkode: 5c688...a57

Skrevet

Jeg gikk opp 5 kilo i begge graviditeter. Barna var 3,9 og 3,8 kilo. En uke etter graviditeten var jeg går ned 15 kilo, altså 10 kilo mindre enn hva jeg veide før graviditetene. De ble født sunne og friske. 

Anonymkode: 9d756...54c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk opp 5 kilo i begge graviditeter. Barna var 3,9 og 3,8 kilo. En uke etter graviditeten var jeg går ned 15 kilo, altså 10 kilo mindre enn hva jeg veide før graviditetene. De ble født sunne og friske. 

Siterer meg selv. Jeg slet dog med jernmangel etterpå. Men ellers helt fin. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg strevde med lav vektoppgang i svangerskapene pga. kvalme og oppkast. Babyene veide henholdsvis 3,2 og 3,7 kg. ved fødsel, og legene var aldri bekymret for dem underveis. 

Anonymkode: 12352...b4a

• Hjerte 1
Skrevet

Første : 25 kg og baby 4,8. 

andre: 10 kg og baby 4,8

Anonymkode: 1b94c...096

Skrevet

Mister mye matlyst som gravid.

Gikk ikke opp med første. Baby veide 3,9 kilo.

Gikk opp 3 kilo med andre. Baby veide 4,2 kilo.

Anonymkode: 473f9...fff

• Hjerte 1
Skrevet

Gikk opp 7 kg, baby på 3 kg. Hadde normal BMI og ikke mye kvalme. Det bare ble sånn. 

Anonymkode: 6ddf8...d4c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Gikk opp endel første halve del av graviditeten, men av diverse årsaker (ikke ønsket eller bevisst), har jeg mistet mye igjen. 2 måneder til termin, og jeg har kun gått opp 2kg fra startvekt. Redd for at babyen ikke skal vokse tilstrekkelig, selv om ingenting tyder på det ennå. 

Hva veide deres baby ved fødsel, hvis dere også slet med vektoppgang under graviditeten? 

Anonymkode: 3f41f...676

Gikk faktisk ned 4 kg. Baby var likevel 4.3 kg

Anonymkode: bd21a...c53

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...