Gå til innhold

Dessert til kalkun?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha kalkun en av juledagene og lurer derfor på om noen har tips til dessert som passer til det?

Anonymkode: 0ab00...3fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det jeg har tenkt på av desserter til kalkun er karamellpudding, panna cotta med bærsaus, creme brullee og julepavlova 😍

Anonymkode: 278ee...04f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Dronning Maud. 

• Liker 2
Skrevet

Pai, selvfølgelig!🤩

Anonymkode: d561f...ded

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skal ha kalkun en av juledagene og lurer derfor på om noen har tips til dessert som passer til det?

Pannacotta

Skrevet

Vi har hjemmelaget fruktsalat. Litt forskjellig fra år til år hva vI har i, men typisk appelsiner, epler, pærer, banan, melon granateple, ananas, blåbær. Dressing av litt vann, sukker og sitronsaft med en dæsj Grand Marnier i om vi er kun voksne. Pisket krem eller vaniljeis til. 

Anonymkode: 18279...b61

• Liker 4
Skrevet

Tusen takk for flotte tips :) 

Skrevet

Crème brulèe 🤤

Anonymkode: a5ff4...5ed

• Nyttig 1
Skrevet

Gele med vaniljesaus

Anonymkode: 1d350...dcb

Skrevet

Sviskekomplott. 

Anonymkode: 8db60...eee

Skrevet

Noe friskt og godt, eventuelt en mørk sjokoladekake tenker jeg kan passe fint som dessert til kalkun. Noe med lemon curd, sachertorte med aprikossyltetøy og vaniljeis etc. 

Tror ikke jeg ville anbefalt pudding eller gelé, sistnevnte spiser jeg ikke – det er forbeholdt barnebursdag. Tenker at kalkun ofte serveres med fløtesaus, waldorfsalat eller annet «kremete» tilbehør og desserten derfor kan dra fordel av å ha en mer crunchy/fresh/ikke-kremete tekstur.

Anonymkode: 99bce...f7c

• Liker 2
Skrevet

Kalkunen er død, tror ikke den trenger dessert

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...