Gå til innhold

MENN! Er det lite akseptert å si at man liker større, mykere kropper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en av de som svarte på innlegget mitt om mager mus.

Opplever menn at det ikke er helt innafor å si at man liker myk og rund kropp? Nettopp på grunn av det sanselige og kroppslige? At man ikke er så opptatt av det visuelle?

Anonymkode: 4c764...4f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo trend å si man liker runde pappakropper. Menn digger det, for det er det menn flest har. For meg personlig er ikke det attraktivt.

Anonymkode: 7b000...c5c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo trend å si man liker runde pappakropper. Menn digger det, for det er det menn flest har. For meg personlig er ikke det attraktivt.

Kvinne her: kjæresten min er kraftig og stor og litt overvektig. Jeg liker så godt at det er nok masse å ta tak i, kose på, klemme på, osv. Hadde han vært slank, hadde jeg nok elsket det også, og fokusert på andre sanselige ting ved kroppen hans.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pappakropp er bare attraktivt når det er så viiiidt overvektig, men fortsatt mye muskler. Menn med ølmage liker de færreste

Anonymkode: 3798e...e4c

• Liker 7
Skrevet

Jeg føler det er mer akseptert enn det motsatte.

Anonymkode: 6ab7b...f6d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig i det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har vel først og fremst med at kvinner er ekstremt utseendefokuserte. Da på eget, og andre kvinners utseende. I valget av mann kommer utseende, og dermed kropp, et godt stykke ned på lista, hos flertallet

• Hjerte 1
Skrevet

Kjæresten min har hatt tre lubne og overvektige damer før meg. Jeg var slank da han traff meg, nå har jeg et glasurlag som gir meg litt mer former og en mykere kropp. Og han ELSKER å kose med kroppen min, mer enn noensinne. 

Da det gikk opp for meg at han kun har hatt store kvinner før meg, og ble så sabla raus med komplimentene etter at jeg fikk mer former, spurte jeg han om det var sånn at han tente ekstra på at kvinnen har mye å ta i og kose med.

Det pratet han vekk og sa det var tilfeldig at eksene var litt store osv. er det vanskelig for en mann å si at han liker større kvinner?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Inspirert av en av de som svarte på innlegget mitt om mager mus.

Opplever menn at det ikke er helt innafor å si at man liker myk og rund kropp? Nettopp på grunn av det sanselige og kroppslige? At man ikke er så opptatt av det visuelle?

Det var mitt innlegg... Her på KG har jeg opplevd mye hets og spydigheter for min preferanse, men nesten utelukkende fra en viss type menn. De som hevder å vite hva alle menn foretrekker, at menn bare går etter utseende osv.

Dette handler jo mest om generalisering, hvor man setter likhetstegn mellom "de fleste" og "alle". Likevel er (noen!) menn påviselig fælt opptatt av at menn må være enstemmige mht. hvilke kvinner de tiltrekkes av. 

Så langt jeg har erfart av de undersøkelsene som er blitt gjort, er andelen av menn som liker (mer eller mindre) store damer et sted mellom 5-10%.

Egentlig lærer man (som mann) at det ikke er noen vits i å snakke om at man liker større damer i selskap med andre menn. Jeg vil si at det er forholdsvis lite akseptert. Man blir oppfattet som en avviker av enkelte, og der kan man nok bli overrasket. 

Det er dessuten de samme som hetser overvektige som også hetser de som er kroppspositive eller bare slett ikke har de samme fordommene som de selv har. 

Her på KG er det absurd mye av at mennesker skal rangeres og tildeles poengsummer utfra kropp og utseende, hvor det blir viktig i dette systemet at det hersker enighet om hva som er såkalt "attraktivt". Hvilket er et begrep som egentlig mest betyr "likt av mange". Sånn sett er det logisk at de som færre (kan) tiltrekkes av defineres som "uattraktive".

Men for menn som liker de større damene ser verden helt opp-ned ut samnenliknet med for flertallet av menn. Jeg kan forstå at det kan virke ubegripelig for en del, men samtidig synes jeg det er noe veldig naivt ved å ikke forstå at (også) menn kan ha ulike preferanser.

Anonymkode: a5b38...b26

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var mitt innlegg... Her på KG har jeg opplevd mye hets og spydigheter for min preferanse, men nesten utelukkende fra en viss type menn. De som hevder å vite hva alle menn foretrekker, at menn bare går etter utseende osv.

Dette handler jo mest om generalisering, hvor man setter likhetstegn mellom "de fleste" og "alle". Likevel er (noen!) menn påviselig fælt opptatt av at menn må være enstemmige mht. hvilke kvinner de tiltrekkes av. 

Så langt jeg har erfart av de undersøkelsene som er blitt gjort, er andelen av menn som liker (mer eller mindre) store damer et sted mellom 5-10%.

Egentlig lærer man (som mann) at det ikke er noen vits i å snakke om at man liker større damer i selskap med andre menn. Jeg vil si at det er forholdsvis lite akseptert. Man blir oppfattet som en avviker av enkelte, og der kan man nok bli overrasket. 

Det er dessuten de samme som hetser overvektige som også hetser de som er kroppspositive eller bare slett ikke har de samme fordommene som de selv har. 

Her på KG er det absurd mye av at mennesker skal rangeres og tildeles poengsummer utfra kropp og utseende, hvor det blir viktig i dette systemet at det hersker enighet om hva som er såkalt "attraktivt". Hvilket er et begrep som egentlig mest betyr "likt av mange". Sånn sett er det logisk at de som færre (kan) tiltrekkes av defineres som "uattraktive".

Men for menn som liker de større damene ser verden helt opp-ned ut samnenliknet med for flertallet av menn. Jeg kan forstå at det kan virke ubegripelig for en del, men samtidig synes jeg det er noe veldig naivt ved å ikke forstå at (også) menn kan ha ulike preferanser.

Jeg likte svaret ditt på det andre innlegget mitt så godt. Jeg vet jo at menn har ulike preferanser, men jeg blir allikevel farget av både egen og samfunnets bilde av hvordan en attraktiv kropp skal se ut.

og ikke minst ser jeg nedover egen kropp, og ser vektoppgangen som noe utelukkende negativt. Mens jeg hører mannen lovprise de ekstra kiloene og forteller meg hvor deilig han syns jeg er.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjæresten min har hatt tre lubne og overvektige damer før meg. Jeg var slank da han traff meg, nå har jeg et glasurlag som gir meg litt mer former og en mykere kropp. Og han ELSKER å kose med kroppen min, mer enn noensinne. 

Da det gikk opp for meg at han kun har hatt store kvinner før meg, og ble så sabla raus med komplimentene etter at jeg fikk mer former, spurte jeg han om det var sånn at han tente ekstra på at kvinnen har mye å ta i og kose med.

Det pratet han vekk og sa det var tilfeldig at eksene var litt store osv. er det vanskelig for en mann å si at han liker større kvinner?

Det er neppe det som er greia. Det er jo etterhvert mange overvektige kvinner og menn, og om han selv ikke er en gresk gud, kan det jo tenkes at de eksene var de han hadde sjans på underveis. Frem til han møtte deg.

• Liker 1
Skrevet
Resignert skrev (Akkurat nå):

Det er neppe det som er greia. Det er jo etterhvert mange overvektige kvinner og menn, og om han selv ikke er en gresk gud, kan det jo tenkes at de eksene var de han hadde sjans på underveis. Frem til han møtte deg.

🤣

ååå du min sjelevenn🤣 

nå bare trakk du opp av lomma noe jeg har tenkt noen ganger i mitt stille sinn🤣 Han er IKKE en gresk Gud, men har det nydeligste hjertet.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Resignert said:

Å, klapp igjen du nå da.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mye akkurat det samme her, bortsett fra at det er lenge siden jeg har fortalt om "de store eksene". Hun var bare ørlite smålubben (etter mine begreper) da vi møttes, men har lagt på seg en god del siden da. Hun merker nok at jeg er enda mer vill etter henne nå enn før, men det er det virkelig ikke vanskelig for meg å innrømme. Det ville vært helt umulig å skjule uansett. Hun får mye positiv oppmerksomhet fra meg.

Jeg knytter ingen slags skam til det at jeg liker større kvinner, men fordi så mye rundt oss i samfunnet marginaliserer en slik preferanse, og så mye negativt kommuniseres om større kropper, blir det lett til at jeg reflekterer en god del over det. Og prøver å forstå hvorfor det er så mye "krav" til konformitet og å ikke skille seg ut. Jeg er altfor gammel til å bry meg om sånt, men prøver å forstå hvorfor så mange blir så sterkt påvirket av flertallets meninger. Det har vært kalt "mimetisk begjær", tendensen mange har til å ville ha det "alle andre" vil ha.

For meg blir det litt viljeløst og rart å måtte spørre seg hva andre syns om det man liker. Det er ingen naturlig impuls for meg å ha, og det viser seg på flere områder i livet. Jeg går mine egne veier, og hvorfor skulle jeg ikke det?

Som sagt, "vår verden" er jo opp-ned og stikk motsatt av mange andres, når damer som mange menn unngår og kanskje ikke liker å se engang, er akkurat de som får oss til å kikke litt ekstra og er som vekker positive assosiasjoner. 

For øvrig er det jo tilfelle at skjønnhetsidealer og hva menn finner attraktivt varierer en hel del fra kultur til kultur, og det har også variert gjennom tidene.

For menn som har egne meninger og ikke er opptatt av å være "en av gutta" spiller det jo ingen rolle heller, da. Man liker hva man liker, liksom, hva så?

Men for all del, en del menn som kan like store damer skammer seg kanskje litt over det. Kulturelt er det jo nesten litt tabu, mye rare reaksjoner kan forventes. Så det er mest behagelig å si minst mulig om det.  Jeg sier litt om det likevel, jeg da.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er dame med en del ekstra på kroppen, så jeg vet jo ikke hva menn føler, men jeg opplever vel ofte at de mennene som liker kvinner som meg blir litt beskyldt for å "ta til takke med det de får", "høl er høl", "hun er sikkert bra til å suge" (ja, det er jeg;), "hun er sikkert villig" og det synes jeg jo er synd.. 

Anonymkode: 66441...193

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kanskje han hadde såpass livserfaring at å snakke om eksene sine kropper ikke alltid treffer like bra hos nye dama? 

Anonymkode: 57868...a38

• Liker 1
Skrevet

Det er vel mer problematisk å påpeke at noen ER myke, lubne, store, enn å påpeke at man liker det. 

Anonymkode: 26a20...ad1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kanskje han hadde såpass livserfaring at å snakke om eksene sine kropper ikke alltid treffer like bra hos nye dama? 

Anonymkode: 57868...a38

Ser den, det hadde definitivt ikke falt i god jord om han sa at han elsket eksenes kropper😅

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er dame med en del ekstra på kroppen, så jeg vet jo ikke hva menn føler, men jeg opplever vel ofte at de mennene som liker kvinner som meg blir litt beskyldt for å "ta til takke med det de får", "høl er høl", "hun er sikkert bra til å suge" (ja, det er jeg;), "hun er sikkert villig" og det synes jeg jo er synd.. 

Anonymkode: 66441...193

Jeg vet...

Men det er jo bare så feilslått med sånne kommentarer. De kommer bare fra folk (menn) som ikke kan forstå at ikke alle menn liker det samme. Jeg har jo ikke "tatt til takke" hvis jeg fikk akkurat det jeg så etter, falt for ei som var "min type". Det gir absolutt ingen mening. 

Disse folka kunne fint bare ha holdt kjeft, men det er vel sorten folk som syns det er greit å tråkke på folk som ikke er som dem selv. Jeg forstår dem ikke.

Skrevet

Jeg , k38, er ‘’naturlig’’ tynn.. Eller jeg spiser og drikker akkuratt hva jeg vil og når, er ganske aktiv da, har 3 barn som aktiviserer meg🤣

Men jobber med regnskap, så stillesittende jobb, prøver legge på meg, men har gitt opp💁‍♀️

Jeg er som jeg er😂

Og jeg har så mange ganger da jeg var yngre, blitt fortalt av menn at ‘’jeg er for tynn’’ og har for lite former🙄 Eller jeg er fra naturens side ‘’begavet’’ med pupper, men thats it.. 

Så min erfaring er at menn (ikke umodne menn) har ingen problemer med å si hva de liker med stolthet🥰

Personlig liker jeg at menn er litt bamsete😄🤌💋

At de har mage er null problem for meg, det er bare sexy i mine øyne😘 

Men; Det alle viktigste er at de bærer det de har med ‘’selvtillit’’, eller at de er helt upåvirket av kroppen sin, på den måten at de ikke latt seg begrense på noen måte 😍

Drømmemannen er uten tvil en mann som VET hva han har å tilby emosjonellt🤤🤤 Uansett kroppstype!! 
Jeg tenner vannvittig på god og autentisk energi , utseende er ganske urelevant😁

Hjelper ikke med se bra ut OG tro det er nok🤦‍♀️

Gi meg en mann som utstråler ‘’ Don’t worry, I got you’’ 🤤🤤❤️‍🔥❤️‍🔥

Anonymkode: 2a69f...496

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...