Gå til innhold

Hva har du kjøpt til barna dine i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede kjøpt småting til ca.1500,- per barn, men synes det er for lite og sliter med flere ideer. De ønsker seg ikke noe spesifikt heller. Trenger tips 😬

Barna er 10, 6 og 4 år. 

Anonymkode: 8e13f...938

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det de ønsker seg. Ønsker de seg en bamse til 200,- får de det, ønsker de seg switch får de det. Ønsker de seg ikke noe, får de ingenting.

Hvis barna dine ikke har ønsker til jul, ville jeg sett litt på hva de får ellers året rundt…

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Jente_1991 skrev (Akkurat nå):

Det de ønsker seg. Ønsker de seg en bamse til 200,- får de det, ønsker de seg switch får de det. Ønsker de seg ikke noe, får de ingenting.

Hvis barna dine ikke har ønsker til jul, ville jeg sett litt på hva de får ellers året rundt…

Det er akkurat det..de får det de trenger ellers iløpet av året 🙄

Skrevet

Eldste på 3 år får maling og maling utstyr til 400kr.

Yngste på 5mnd får sengetøy.

Anonymkode: e9903...da3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje du skal slutte å kjøpe nå da.

Anonymkode: 95d66...4c3

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slutt å gi dem ting hele året, gaver kun til jul og bursdag. Så blir det nok fart på ønskelistene.

Endret av Jente_1991
*kun
  • Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har allerede kjøpt småting til ca.1500,- per barn, men synes det er for lite og sliter med flere ideer. De ønsker seg ikke noe spesifikt heller. Trenger tips 😬

Barna er 10, 6 og 4 år. 

Kjøpte ikke for så mye mer i den alderen!

Anonymkode: 05274...3da

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skal du kjøpe for mer enn det, hvis du syns gavene du har kjøpt er fine?

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Vera Vinge skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du kjøpe for mer enn det, hvis du syns gavene du har kjøpt er fine?

Fordi de to fedrene til barna er bedre økonomisk stilt og kjøper langt dyrere gaver..mens jeg kanskje blir opplevd som kjedelig eller fattig fordi de får så lite av meg 😧

Skrevet

Hvorfor synes du det er for lite med 1500 pr barn når ikke det er noe spesielt de ønsker seg? Jeg prøver å kjøpe noe barna mine ønsker seg innen rimelighetens grenser og om det blir under 1000 kr synes jeg det er helt topp. Synes ikke noe om å kjøpe bare for å kjøpe. 

Anonymkode: c56c9...6f6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tok med ungene i lekebutikken og spurte dem hva de likte. Tok bilder og fikk ideer i samtale med barna. I tillegg til ting kan barn også få penger som vi sparer for dem.

Hva de får går på interesser. Hos oss er alle f.eks interessert i Lego.

Anonymkode: 64c56...d6b

• Nyttig 1
Skrevet

Det er vanskelig å få lyst til å svare seriøst på spørsmålet når du sier at du har brukt 1500 kr per barn på gaver, når de ikke en gang ønsker seg noe som helst, og fremdeles føler at du har brukt for lite og vil gi dem mer. 

Anonymkode: 1dced...eef

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Mine (4 og 1,5 år) får julepysj, en bok hver, plusplus (til eldste) og duplo (til yngste). Samt en stor eske briotog- og skinner fra Finn på deling fra nissen. Har brukt langt mindre enn 1500 og syns det er mer enn nok. 

Anonymkode: 9a94d...f6f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er vanskelig å få lyst til å svare seriøst på spørsmålet når du sier at du har brukt 1500 kr per barn på gaver, når de ikke en gang ønsker seg noe som helst, og fremdeles føler at du har brukt for lite og vil gi dem mer. 

Anonymkode: 1dced...eef

Så gå ut sv tråden da

Anonymkode: 5b366...fbf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fordi de to fedrene til barna er bedre økonomisk stilt og kjøper langt dyrere gaver..mens jeg kanskje blir opplevd som kjedelig eller fattig fordi de får så lite av meg 😧

Oj, ja, skjønner saken bedre da. Har du råd til å kjøpe dyrere gaver? Hvis ja, blir det jo er valg her, om du skal tillate deg å bli påvirket av dette eller ikke. Og er det barna som gir uttrykk for at du gir for lite, eller er det din egen frykt for å ikke være bra nok? Kan godt være jeg hadde tenkt som deg i din situasjon, jeg vet jo heller ikke noe om omstendighetene ellers. Men jeg syns ikke det er gitt at du absolutt må henge deg på disse fedrene. Barn kan ofte lære seg at det er forskjeller, uten at se klager eller føler at det er er problem.

Jeg kan legge til at jeg har barn på samme alder, og vi gir for mindre enn deg per barn. De får ikke masse ting ellers i året, for øvrig. Jeg syns voldsomt dyre gaver til særlig små barn er helt unødvendig, og noe som kan være egnet til å skape utakknemlige barn på sikt. Prøver å lære barna måtehold i en tid hvor mange har mye, selv om vi har råd til dyre gaver. Men som sagt, skjønner at det er andre hensyn her mtp skilte foreldre som begge parter sikkert har dårlig samvittighet for div osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Største- pannebånd til 500, polo genser til 2000 og headset til 2000

minste- stort paw patrol tårn, diverse Lego , hot wheels bane 

Anonymkode: 5b366...fbf

Skrevet

Begge får et sett med ullundertøy og nye skisko. Så får minste paw patrol leker, kosedyr og en bok. Eldste får lego, actionfigur og 2 bøker. 

Anonymkode: 6f3a3...072

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøpte ikke for så mye mer i den alderen!

Anonymkode: 05274...3da

Jeg kjøper ikke så mye i uansett alder. Jeg har holdt meg til 1000. De er no voksen. I år så har jeg ikke kjøpt noe spesielt. Jeg har kjøpt julekuler i glass. Siden begge har flyttet. Tenkte jeg skulle kjøpe pysj for begge ønsker seg. Men har ikke hatt tid til det. Så dem får bare penger tenker jeg. Dem vet at det har vært kaos på jobb. Så dem er glad for å få være sammen i jula som en familie. Og jeg er glad for at dem ser verdien i det og ikke gavene. Noe rett har jeg vel gjort med dem. 

Anonymkode: 62313...087

• Nyttig 1
Skrevet

Barn på 3 år. Har brukt 800 kr 

Anonymkode: f81c9...2d2

Skrevet

Min x kjøper også dyrere gaver til barna våre enn det jeg gjør. Jeg har bestemt meg for at det ikke er en konkurranse om å gi mest mulig…

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...