Gå til innhold

Hvilke forventninger har du til svigerfamilie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har vært sammen i 6 år, vi giftet oss i 2020 og venter nå vårt første barn om få mnd. 

Familien til mannen min bor ca 5 timer unna oss og vi møter dem sjeldent. Skulle veldig gjerne møtt dem oftere da dem skal bli besteforeldre til vårt barn, men jeg har ikke sett interesse fra deres side. 

Jeg og mannnen legger alltid feriene våre til å reise å besøke dem og det er veldig koselig når vi møter dem. Men det stopper liksom der. Dem ringer aldri og viser svært liten interesse til å møte oss 

Det jeg egentlig lurer på her er.. hvilke forventninger har dere til svigerfamilie når dere har barn? Jeg håper så inderlig at vi får ett mye bedre forhold og mer kontakt når barnet har kommet. 

Mine foreldre er døde så dette blir eneste besteforeldre barnet vårt får. Og det er første barnebarnet deres.

Skal også sies at jeg fikk aldri høre ett "gratulerer" når mannen min fortalte dem om graviditeten og dem har ikke spurt hvordan det har gått i graviditeten. 

Er jeg for kravstor?

Anonymkode: 2efc1...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventer ingenting av svigers. De er som de er - på godt og vondt. De bor 40 min unna - de besøker oss til bursdager og jul og ellers ses vi når vi reiser bort til dem, som er kanskje ett par ganger i mnd. 

Dere har vært sammen i 6 år. Per nå burde du i grunn ikke forvente mer fremover enn hva de har vist så langt. Lite endres nok "bare" pga barnebarn. 

Anonymkode: f2afd...0ff

Skrevet

Ringer sønnen dem? Eller er det bare i ferier dere møtes?

Anonymkode: 2ce9c...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...