AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Hei, dere som har klart å senke blodtrykket etter at det har blitt forhøyet - hva gjorde dere? Bare hvile eller litt mosjon? Spiste dere noe annet enn vanlig? Alle tips tas i mot med takk! Anonymkode: 7e65e...77e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Medisiner. Kom ikke av dem etter svangerskap heller. Anonymkode: 891ec...d81
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 Jeg har i grunn bare fått beskjed om å ta det med ro, og ringe dem så fort jeg skulle bli dårlig. Ikke fått noe bestemt jeg skal/ikke skal gjøre. Jeg går nå oftere til sjekk. Jeg er i uke 35. Anonymkode: 40fb4...d09
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 Sluttet å spise lakris og jobbet med å få ned stressnivået. Anonymkode: b6c3b...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sluttet å spise lakris og jobbet med å få ned stressnivået. Anonymkode: b6c3b...2ca Skal nevnes at de tror det var fordi jeg var så bekymret og stresset i trimester 1. Målingene senere har faktisk vært lavere enn før graviditeten ☺️ ellers var jeg en stor lakrisspiser før graviditeten og det er jo ikke så gunstig. Anonymkode: b6c3b...2ca
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har i grunn bare fått beskjed om å ta det med ro, og ringe dem så fort jeg skulle bli dårlig. Ikke fått noe bestemt jeg skal/ikke skal gjøre. Jeg går nå oftere til sjekk. Jeg er i uke 35. Anonymkode: 40fb4...d09 Det er litt det samme jeg har fått beskjed om, men jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye ro som er nok. Går du turer/trener? Er du fortsatt i jobb? Anonymkode: 7e65e...77e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skal nevnes at de tror det var fordi jeg var så bekymret og stresset i trimester 1. Målingene senere har faktisk vært lavere enn før graviditeten ☺️ ellers var jeg en stor lakrisspiser før graviditeten og det er jo ikke så gunstig. Anonymkode: b6c3b...2ca Så bra! Hehe, nei - jeg spiser ikke mye lakris men får holde meg helt unna den siste tiden. Anonymkode: 7e65e...77e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei, dere som har klart å senke blodtrykket etter at det har blitt forhøyet - hva gjorde dere? Bare hvile eller litt mosjon? Spiste dere noe annet enn vanlig? Alle tips tas i mot med takk! Anonymkode: 7e65e...77e La om kosthold og begynte med regelmessig trening. Jobbet også med å øke/bedre søvn. Anonymkode: 5890f...47e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): La om kosthold og begynte med regelmessig trening. Jobbet også med å øke/bedre søvn. Anonymkode: 5890f...47e Var dette etter du ble gravid? Anonymkode: 7e65e...77e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Fikk det ikke til. Måtte begynne på medisiner. Anonymkode: b0b68...665
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er litt det samme jeg har fått beskjed om, men jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye ro som er nok. Går du turer/trener? Er du fortsatt i jobb? Anonymkode: 7e65e...77e Jeg går små turer da jeg har hund. Jeg klarte ikke gå langt, pga så mye press i magen, som gjør at det fort føles som jeg må på do. Tror du må kjenne etter på egen kropp hvor mye du selv orker. Jeg tenker at orker du gå, så er det fint å gå. Bevegelse er jo sjeldent farlig, og kroppen sier i fra. Men hvile godt når man kjenner seg trøtt, er viktig. Opp med bena gjerne. Jeg vil tro du er noe trøttere enn vanlig du å? Så benytt deg av å hvile. Jeg er fullt sykemeldt nå. Var i halv jobb i et par måneder frem til forrige uke. Da sa legen at der var på tide å kun fokusere på seg selv. Vi har jo høyere trykk for en grunn antageligvis. Men jeg vet ikke om jeg er lenger på vei enn deg? Jeg er jo høy gravid. Lett høyere undertrykk, og en del ødem. Anonymkode: 40fb4...d09
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg går små turer da jeg har hund. Jeg klarte ikke gå langt, pga så mye press i magen, som gjør at det fort føles som jeg må på do. Tror du må kjenne etter på egen kropp hvor mye du selv orker. Jeg tenker at orker du gå, så er det fint å gå. Bevegelse er jo sjeldent farlig, og kroppen sier i fra. Men hvile godt når man kjenner seg trøtt, er viktig. Opp med bena gjerne. Jeg vil tro du er noe trøttere enn vanlig du å? Så benytt deg av å hvile. Jeg er fullt sykemeldt nå. Var i halv jobb i et par måneder frem til forrige uke. Da sa legen at der var på tide å kun fokusere på seg selv. Vi har jo høyere trykk for en grunn antageligvis. Men jeg vet ikke om jeg er lenger på vei enn deg? Jeg er jo høy gravid. Lett høyere undertrykk, og en del ødem. Anonymkode: 40fb4...d09 Jeg kjenner til følelsen av å måtte raskt på do på tur. Det er det jeg har tenkt og - at lett bevegelse må være innafor, men så er jeg redd for å gjøre det verre. Ja, trøttheten kjenner jeg veldig fort på og at det å være sosial tar veldig mye mer krefter enn vanlig. Jeg er i uke 34, så du er nok litt lenger på vei. Jeg ble også 100% sykmeldt forrige uke da jordmor ikke likte stigningen. Anonymkode: 7e65e...77e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kjenner til følelsen av å måtte raskt på do på tur. Det er det jeg har tenkt og - at lett bevegelse må være innafor, men så er jeg redd for å gjøre det verre. Ja, trøttheten kjenner jeg veldig fort på og at det å være sosial tar veldig mye mer krefter enn vanlig. Jeg er i uke 34, så du er nok litt lenger på vei. Jeg ble også 100% sykmeldt forrige uke da jordmor ikke likte stigningen. Anonymkode: 7e65e...77e Da er vi nok litt på samme sted sånn sett. Du skal vel inn oftere til kontroll som meg å. Jeg var på sykehuset tideligere i uken for ekstra sjekk. De ville ikke gjøre noe annet enn å se ting an/følge med. Anonymkode: 40fb4...d09
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 Min mor klarte dette ved å spise sunt (mindre kjøtt mer grønt), turer hver dag og kutte alkohol helt. Anonymkode: 21644...cd2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Jeg går ca 15-40min ca hver dag merker jeg at jeg er sikkelig sliten droper jeg det den dagen. Går rolig og så langt jeg føler for. Ikke endret noe spesielt på maten. Men jeg har begynt og ta det mer med ro, da blodtrykket var høyere pushet jeg meg til og gå hver dag uansett og selv om jeg merket jeg var sliten så følte jeg at aktivitet var viktig og burde jo gå. Nå tar jeg heler en dag eller tre pause om jeg merker jeg er mer sliten eller mer trøtt en dagen før. Prøver også og han en liten ettermiddags lur men ikke alltid jeg får til det. 163/90 var det høyeste nå på ny måling for noen dager siden 124/84 Anonymkode: cd13b...2ad
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg går ca 15-40min ca hver dag merker jeg at jeg er sikkelig sliten droper jeg det den dagen. Går rolig og så langt jeg føler for. Ikke endret noe spesielt på maten. Men jeg har begynt og ta det mer med ro, da blodtrykket var høyere pushet jeg meg til og gå hver dag uansett og selv om jeg merket jeg var sliten så følte jeg at aktivitet var viktig og burde jo gå. Nå tar jeg heler en dag eller tre pause om jeg merker jeg er mer sliten eller mer trøtt en dagen før. Prøver også og han en liten ettermiddags lur men ikke alltid jeg får til det. 163/90 var det høyeste nå på ny måling for noen dager siden 124/84 Anonymkode: cd13b...2ad Oi, så bra du har klart å få det såpass ned! Virker som nok hvile kan være nøkkelen. Anonymkode: 7e65e...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå