Gå til innhold

Sjef som forventer at vi "unge" skal inkludere ny kollega som ikke passer inn med oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Ok, da skjønner jeg hva du ikke skjønner. Nei, arbeidsgiver kan ikke bestemme hva du gjør på din fritid men kan gi deg sparken eller gi deg andre reaksjoner på grunn av det. Som er de maktmidler de fleste arbeidsgivere har, bruk av andre maktmidler er nok så begrensede for de fleste arbeidsgivere.

Et råd er ikke å bestemme. Det å fortelle at noe vil ha negative konsekvenser er ikke å bestemme. 

Har du stilling som krever sikkerhetsklarering så kan du spille bort alle dine penger på pengaspill og gifte deg med datteren til Putin. Men det vil ha konsekvenser for din stilling.

Tilbake til tråden. Når sjefen til TS ga TS råd om at gjengen også skulle inkludere den nyansatte, så var det et råd, som det kan virke at denne gjengen bør følge. 

PS. Ser at folk skriver om venner. En slik gjeng består av folk som er i hovedsak bekjente med felles interesse i å være med i gjengen. Er ikke sånn at en jobbgjeng med ti personer består av 45 ulike gode og nære vennskapsrelasjoner mellom personer som tilfeldig jobber sammen. Det er medlemskap i gjengen og ikke personlig vennskap som binder sammen et så stort gjeng. 

En arbeidsgiver kan gi deg sparken om du bryter arbeidskontrakten din. Har du en jobb som krever sikkerhetsklarering så står disse vilkårene i kontrakten. En arbeidsgiver trenger ganske gyldig grunn til å sparke deg, og det å ikke invitere noen  på fritiden når man fortsatt er inkluderende i arbeidstiden er IKKE en gydlig grunn. Så nei sjefen kan fortsatt ikke bestemme hva man gjør på fritiden som du ikke allerede har avtalt i kontrakten. Jeg har for eksempel en «non-compete»-klasul i min kontrakt, da kan jeg ikke jobbe freelance på fritiden, men dette har vi blitt enig om. Arbeidgiver har ingen rett utover avtale. Hvis det står at man 24/7 må henge med alle kollegaer ja da kan du få sparken. Men det gjør det selvfølgelig ikke.

igjen på slutten her så finner du på ting, ts sier at disse 10 er gode venner. Selvfølgelig kan 10stk være gode venner, jeg vet om en fyr som er i en sammesveiset gjeng på mer enn 10stk og de har vært venner i over 15år. du vet ingenting om det kun er bekjentskap. Og hvis ts sier de er gode venner så må du ta utgangspunkt i dette i diskusjonen.

Anonymkode: ecfc3...c13

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Disse 10 er ikke venner, dem er en subgruppe. Hvis alle disse ti skal være venner, så vil gruppen bestå av 45 ulike unike vennskapsrelasjoner. 

Ganske sikker på at ts har skrevet de 10 er venner. Hvordan du kommer til konklusjonen om at det er mulig kommer alltid til å være ett mysterium. Hvor tallet 45 kommer fra og hvordan antall unike vennskapsrelsjoner er relevant klarer jeg heller ikke å fatte. Jeg er i en vennegruppe på 5stk, er det umulig? Kan jeg ikke klare å kjenne så mange på engang? What?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 16.47):

Vi har vært på fester med vedkommende, men da felles for hele arbeidsplassen. Forskjellen mellom oss er enda større på fest, vil jeg si. Vedkommende vil helst sitte stille og snakke om jobb, mens vi danser og tøyser og ler. På slike fester er det også en del av "de eldre" som blir inkludert i samtaler og tøys, selv om vi ikke henger med dem på fritiden. Vil igjen poengtere at vedkommende kommer godt overens med våre litt eldre kollegaer og ser ut til å ha mest til felles med dem. Dette inkluderer hobbyer. Det virker allikevel som om vedkommende ønsker å være venn med oss, uten at hen selv ser at hen ikke passer inn. 

Ts

Anonymkode: 621e5...8a4

Jeg har vært den unge som ikke passa helt inn med dere andre unge på en arbeidsplass og jeg ble eksludert på samme måten dere gjør. Jeg også er stille og sjernet, i begynnelsen vel og merke hvis jeg merker at jeg ikke blir inkludert. Jeg heller ville ikke dansa og tulla med de andre om jeg ikke følte meg velkommen, da hadde jeg heller sittet med de eldre som ville prate med meg. Med de jeg ser på som venner tuller jeg gjerne med.  

Voks opp og skjerp dere, dere er ferdig med ungdomsskole/videregående. Vet dere hvor ensomt det er å sitte utenfor å ikke føle at man blir akseptert for den en er?

Vil legge til mitt tips som jeg hadde likt i denne situasjonen: inviter personen en del ganger, hvis dere fortsatt merker motstand eller avslag. Greit da er kanskje ikke personen interessert, men ikke avfei han/henne uten å ha prøvd.

Endret av terna
Tilleggskommentar
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ganske sikker på at ts har skrevet de 10 er venner. Hvordan du kommer til konklusjonen om at det er mulig kommer alltid til å være ett mysterium. Hvor tallet 45 kommer fra og hvordan antall unike vennskapsrelsjoner er relevant klarer jeg heller ikke å fatte. Jeg er i en vennegruppe på 5stk, er det umulig? Kan jeg ikke klare å kjenne så mange på engang? What?

Talet 45 kommer du raskest til ved å bruke Gauss teorem. Eller så kan du tegne opp et nettverkskort og telle forbindelsene for hånd. Men tar starten:

Lise og Stine er venner. Her har du en vennskapsrelasjon. 

Så kommer Astrid til, som da må bli venn med Lise OG Stine for at alle skal være venner. Det vil si at det blir tre vennskapsrelasjon. Som mange vet fra erfaring begynner det gjerne her å bli litt komplisert, da disse tre ulike relasjonene over tid ikke er symetriske. 

Så kommer Stian til gjengen. Han må bli venn med Lise, Stine og Astrid for at alle skal være venner. Det vil si 6 ulike relasjoner i gjengen. Husk at vi alltid har relasjoner til individer, eksisterer ikke noen kollektiv vennskap.

Gjør deg tjenesten å ta med ditt eksempel med en gjeng på fem, tror du nå har skjønt tegninga, her må det til 10 ulike unike relasjoner for at alle 5 skal være venner. Er hvis du tenker deg om lite sannsynlig at alle disse 10 relasjonene er like sterke og gode. Kanskje faktisk noen av dem er direkte dårlige. 

Som sagt når talet blir 45 så er det helt urimelig at alle disse faktisk går an å beskrive som noe annet en kun at dem er med i samme gjeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sørgelig og kjipe dere er, det koster dere ingenting å inkludere den nye kollegaen deres. Glad jeg ikke omgås med ekskluderende drittfolk på jobben! 

Anonymkode: ab7da...846

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talet 45 kommer du raskest til ved å bruke Gauss teorem. Eller så kan du tegne opp et nettverkskort og telle forbindelsene for hånd. Men tar starten:

Så kommer Astrid til, som da må bli venn med Lise OG Stine for at alle skal være venner. Det vil si at det blir tre vennskapsrelasjon. Som mange vet fra erfaring begynner det gjerne her å bli litt komplisert, da disse tre ulike relasjonene over tid ikke er symetriske. 

Så kommer Stian til gjengen. Han må bli venn med Lise, Stine og Astrid for at alle skal være venner. Det vil si 6 ulike relasjoner i gjengen. Husk at vi alltid har relasjoner til individer, eksisterer ikke noen kollektiv vennskap.

Gjør deg tjenesten å ta med ditt eksempel med en gjeng på fem, tror du nå har skjønt tegninga, her må det til 10 ulike unike relasjoner for at alle 5 skal være venner. Er hvis du tenker deg om lite sannsynlig at alle disse 10 relasjonene er like sterke og gode. Kanskje faktisk noen av dem er direkte dårlige. 

Som sagt når talet blir 45 så er det helt urimelig at alle disse faktisk går an å beskrive som noe annet en kun at dem er med i samme gjeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En arbeidsgiver kan gi deg sparken om du bryter arbeidskontrakten din. Har du en jobb som krever sikkerhetsklarering så står disse vilkårene i kontrakten. En arbeidsgiver trenger ganske gyldig grunn til å sparke deg, og det å ikke invitere noen  på fritiden når man fortsatt er inkluderende i arbeidstiden er IKKE en gydlig grunn. Så nei sjefen kan fortsatt ikke bestemme hva man gjør på fritiden som du ikke allerede har avtalt i kontrakten. Jeg har for eksempel en «non-compete»-klasul i min kontrakt, da kan jeg ikke jobbe freelance på fritiden, men dette har vi blitt enig om. Arbeidgiver har ingen rett utover avtale. Hvis det står at man 24/7 må henge med alle kollegaer ja da kan du få sparken. Men det gjør det selvfølgelig ikke.

igjen på slutten her så finner du på ting, ts sier at disse 10 er gode venner. Selvfølgelig kan 10stk være gode venner, jeg vet om en fyr som er i en sammesveiset gjeng på mer enn 10stk og de har vært venner i over 15år. du vet ingenting om det kun er bekjentskap. Og hvis ts sier de er gode venner så må du ta utgangspunkt i dette i diskusjonen.

Tenk, så tenker du igjen, så tar du frem ditt ansettelse avtale. Så ser du etter de mange sidene med detaljerte beskrivelser av hva du ikke har lov å gjøre... Nei du finner ikke dem. Du kan få sparken eller få refs for mye som ikke eksplisitt er nevnt i ditt arbeidsavtale. Men les din avtale og tenk. 

Så tar du å tenker om det faktisk er rimelig at 10 personer som jobber sammen har utviklet tilsammen 45 gode vennskap med hverandre. Jeg tror at det er mer sannsynlig at noen av de i gjengen er direkte fiendtlige til hverandre enn at alle 45 relasjoner er gode vennskap. Det er i hvert fall min erfaring fra å ha observert mange ulike litt større slkke gjenger opp gjennom årene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med TS, og synes ikke dette er noe de må gjøre.

Jeg jobber på en arbeidsplass med lignende ansattgruppe som TS, og ulike "grupperinger" (eller kall det vennegjenger, noen som er mer like hverandre og finner på ting etc). Det er f.eks de "veldig unge" (tidlig 20-årene, kan gjerne navngi dem med navn hvis det er fornærmende å kalle dem det), de unge (slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene), de på 45+ og mot pensjonsalder. Også er det noen som ikke helt "passer inn" (identifiserer seg med, har naturlig trukket seg mot) med noen av disse.

De veldig unge er sammen (er vel en nærmere 10 stk), drar på festivaler, byen (heisa-steder, hæla i taket, shots og dansing) osv. Flere av "de unge" driver mer med friluftsliv, kanskje går på quiz sammen, vinkvelder hjemme. Noen har barn og henger sammen. Flere av de på 45+ reiser på ferier til New York og andre storbyer sammen, på hverandres hytter, barna er venner osv.

Selvfølgelig er noen av disse interessene overlappende, og noen ganger finner vi på ting på tvers av "gruppene". Men ofte blir det en naturlig inndeling etter interesser (som ofte også sammenfaller med alder og livsstil). 

Også har du de som er litt "utenfor". I den form av at de ikke tar initiativ til å prate om noe særlig mer enn jobb, vær og vind med andre. Som ikke møter opp på lønningspils (selv om de har blitt spurt om de skal), som ikke deltar noe særlig i samtale om andre temaer enn beskrevet ovenfor, som ikke tuller og tøyser med de andre, som ikke tar initiativ utover arbeidsrelaterte ting. De er hyggelige, sitter med oss i lunsjen, vi har et hyggelig arbeidsforhold, prater om smått og godt på kontoret.. Men det er rett og slett ikke naturlig å be de med på "private" sammenkomster. De viser ingen interesse av det, gjør ingen innsats for å inkludere seg selv, viser ikke at de har lyst til å bli inkludert.. 

I blant starter det noen nye som etter kort tid er med på "leken", og da er det naturlig at de blir invitert med etter hvert.

Det er jo sånn at man finner seg venner på arbeidsplassen, men det å skaffe seg venner som voksen krever litt jobb og initiativ fra den det gjelder. Hvis man ønsker å bli en del av noe må man vise interesse og initiativ for det.

Hvis jeg ønsker å henge med de "veldig unge" så kan ikke jeg uffe og okke meg over at festival - ja DET er jeg ferdig med, noe så jævlig å sove i telt, drikke alkohol. Byen? Nei fysj, mannfolk på dansegulvet, høy musikk. Kunne ikke tenke meg det en gang. Vorsspill med drikkeleker? BARNSLIG. Da er det jo ikke rart de ikke inviterer meg med? Skal jeg ha en sjult agenda med å bli venner med de, men gråte over at de ikke inkluderer meg? Skal de vite at jeg vil være med, at min uffing og okking er bare en forsvarsmekanisme?

Jeg skjønner faktisk ikke tankegangen til mange i tråden her.

Det er utestenging hvis personen gir uttrykk for å ville være med, men blir avvist. Hvis han spør om å bli med på fest, men får nei. Hvis andre går og spiser lunsj uten ham, ikke snakker til ham på kontoret/er avvisende og frekk.

At han ikke blir invitert med (som 1 av 40 andre kolleger) i en privat sammenheng, når han ikke uttrykker hverken likhet til de andre, lignende interesser eller noen annen grunn til at de skal invitere ham med.. Jeg skjønner ikke.

Man er voksne, og bruker tid til å henge med de man ønsker å henge med. Det er ikke sånn at man har ansvar for gud og hver mann. 

Endret av Nuttery
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det lyser ut at dere misliker denne personen. Dere ser ned på han, på livet han lever og hobbiene han har. Dere latterliggjør han ved å kalle han særing. 

Stygt, meget stygt. 

Jeg tipper at ‘inkluderingen’ dere har forsøkt, ikke akkurat er blitt forsøkt særlig hardt. Jeg tipper dere ikke vil, av ovennevnte grunner. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, når dere har vevd jobb og privatliv så tett sammen, så påvirker det arbeidsmiljøet på godt og vondt. Det er også deres ansvar. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (6 timer siden):

Jeg er enig med TS, og synes ikke dette er noe de må gjøre.

Jeg jobber på en arbeidsplass med lignende ansattgruppe som TS, og ulike "grupperinger" (eller kall det vennegjenger, noen som er mer like hverandre og finner på ting etc). Det er f.eks de "veldig unge" (tidlig 20-årene, kan gjerne navngi dem med navn hvis det er fornærmende å kalle dem det), de unge (slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene), de på 45+ og mot pensjonsalder. Også er det noen som ikke helt "passer inn" (identifiserer seg med, har naturlig trukket seg mot) med noen av disse.

De veldig unge er sammen (er vel en nærmere 10 stk), drar på festivaler, byen (heisa-steder, hæla i taket, shots og dansing) osv. Flere av "de unge" driver mer med friluftsliv, kanskje går på quiz sammen, vinkvelder hjemme. Noen har barn og henger sammen. Flere av de på 45+ reiser på ferier til New York og andre storbyer sammen, på hverandres hytter, barna er venner osv.

Selvfølgelig er noen av disse interessene overlappende, og noen ganger finner vi på ting på tvers av "gruppene". Men ofte blir det en naturlig inndeling etter interesser (som ofte også sammenfaller med alder og livsstil). 

Også har du de som er litt "utenfor". I den form av at de ikke tar initiativ til å prate om noe særlig mer enn jobb, vær og vind med andre. Som ikke møter opp på lønningspils (selv om de har blitt spurt om de skal), som ikke deltar noe særlig i samtale om andre temaer enn beskrevet ovenfor, som ikke tuller og tøyser med de andre, som ikke tar initiativ utover arbeidsrelaterte ting. De er hyggelige, sitter med oss i lunsjen, vi har et hyggelig arbeidsforhold, prater om smått og godt på kontoret.. Men det er rett og slett ikke naturlig å be de med på "private" sammenkomster. De viser ingen interesse av det, gjør ingen innsats for å inkludere seg selv, viser ikke at de har lyst til å bli inkludert.. 

I blant starter det noen nye som etter kort tid er med på "leken", og da er det naturlig at de blir invitert med etter hvert.

Det er jo sånn at man finner seg venner på arbeidsplassen, men det å skaffe seg venner som voksen krever litt jobb og initiativ fra den det gjelder. Hvis man ønsker å bli en del av noe må man vise interesse og initiativ for det.

Hvis jeg ønsker å henge med de "veldig unge" så kan ikke jeg uffe og okke meg over at festival - ja DET er jeg ferdig med, noe så jævlig å sove i telt, drikke alkohol. Byen? Nei fysj, mannfolk på dansegulvet, høy musikk. Kunne ikke tenke meg det en gang. Vorsspill med drikkeleker? BARNSLIG. Da er det jo ikke rart de ikke inviterer meg med? Skal jeg ha en sjult agenda med å bli venner med de, men gråte over at de ikke inkluderer meg? Skal de vite at jeg vil være med, at min uffing og okking er bare en forsvarsmekanisme?

Jeg skjønner faktisk ikke tankegangen til mange i tråden her.

Det er utestenging hvis personen gir uttrykk for å ville være med, men blir avvist. Hvis han spør om å bli med på fest, men får nei. Hvis andre går og spiser lunsj uten ham, ikke snakker til ham på kontoret/er avvisende og frekk.

At han ikke blir invitert med (som 1 av 40 andre kolleger) i en privat sammenheng, når han ikke uttrykker hverken likhet til de andre, lignende interesser eller noen annen grunn til at de skal invitere ham med.. Jeg skjønner ikke.

Man er voksne, og bruker tid til å henge med de man ønsker å henge med. Det er ikke sånn at man har ansvar for gud og hver mann. 

når jeg leser dette kjenner jeg at jeg er enig, dersom situasjonen med ts er slik du beskriver.

siste avsnitt liker jeg ikke. Syns det er så typisk nordmenn å bare det er ikke mitt ansvar så hvorfor skal jeg. man må ikke alltid gjøre ting man føler ansvar for å måtte gjøre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Skal ta det til meg at vi kanskje bør inkludere han selv om kjemien ikke er der. Personlig hadde jeg ikke likt at noen inkluderte meg bare for å være snill, da hadde jeg heller søkt venner på andre arenaer. Nå snakker jeg ikke om på jobb, men på fritiden. Uansett, vi hadde siste arbeidsdag før ferien i går og en gjeng dro på byen på kvelden for å "feire" at det var juleferie. Det var noen av oss yngre som tok initiativ, men alle fikk beskjed. Det var for det meste mine venner som dro, men også et par av de eldre. Han nye ble med, og vi kan sikkert fortsette å inkludere han for å være grei, men inntrykket i går var fortsatt det samme. Han ønsker kun å prate om seg og sitt, stiller ikke spørsmål tilbake og er ikke med på dans eller andre utfordringer/leker. "De eldre" var med på det vi andre drev med. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts her.

Skal ta det til meg at vi kanskje bør inkludere han selv om kjemien ikke er der. Personlig hadde jeg ikke likt at noen inkluderte meg bare for å være snill, da hadde jeg heller søkt venner på andre arenaer. Nå snakker jeg ikke om på jobb, men på fritiden. Uansett, vi hadde siste arbeidsdag før ferien i går og en gjeng dro på byen på kvelden for å "feire" at det var juleferie. Det var noen av oss yngre som tok initiativ, men alle fikk beskjed. Det var for det meste mine venner som dro, men også et par av de eldre. Han nye ble med, og vi kan sikkert fortsette å inkludere han for å være grei, men inntrykket i går var fortsatt det samme. Han ønsker kun å prate om seg og sitt, stiller ikke spørsmål tilbake og er ikke med på dans eller andre utfordringer/leker. "De eldre" var med på det vi andre drev med. 

men han er mann da. menn er jo ikke så gira på å danse ofte og de kan og ofte være belærende. Si det til han på en spøkefull måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du plikter ikke å inkludere andre utenfor arbeidstid, men du plikter å behandle dem med respekt som likeverdig menneske. Uten empati er du en pill råtten dått, alltid husk det!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 timer siden):

når jeg leser dette kjenner jeg at jeg er enig, dersom situasjonen med ts er slik du beskriver.

siste avsnitt liker jeg ikke. Syns det er så typisk nordmenn å bare det er ikke mitt ansvar så hvorfor skal jeg. man må ikke alltid gjøre ting man føler ansvar for å måtte gjøre

Jeg mener ikke at man ikke skal ta ansvar for andre. F.eks hvis denne mannen prøvde, men ikke fikk det helt til, synes jeg absolutt man skal prøve å inkludere ham og se hvordan det går.

Hvis det eneste som indikerer at han vil være med er at han har sagt til sjefen at han føler seg utestengt så vet jeg ikke. Hvis han ikke liker interessene til disse jentene, ikke liker humoren, ikke stiller spørsmål tilbake når de spør, snakker utelukkende om seg og sitt, gjør liten innsats for å bli mer kjent..

Da tenker jeg ikke disse jentene har noe særskilt ansvar for å få han inn i gjengen heller.

Endret av Nuttery
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 17.03):

Har ts sagt at den nye unge sier at aktivitetene er kjedelige?

Anonymkode: ad3f6...d63

Sitat

Ikke glad i å bevege seg. Hvis du ønskerinnpass i en gjeng hvor mange enten er glad i friluftsliv eller trening, så er det rart å si ting som "Jeg skjønner ikke poenget med det, det er så kjedelig", i fullt alvor og uten at noen har spurt deg, for så å dra samtalen over på moren sin eller lignende. Han er negativ til våre interesser, men vil allikevel gjerne ha innpass, UTOVER DET PROFESJONELLE, hos oss.

Fra tidligere i tråden.

Anonymkode: ddd54...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her.

Bra!

Da prøver dere skikkelig, og det er det viktigste. Husk, du skal jobbe med han framover. Han er ansatt, og sånn er det bare. Å motarbeide en bedre relasjon med han, vil ikke bare ha negative konsekvenser for arbeidsmiljøet men også for jobben. Det vil også sette dere i et ekstremt dårlig lys. 

Og legg fra dere holdinger om ‘han og hun er ikke som oss’ og ‘unge og gamle’. Slutt å skap splid på jobb. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/22/2023 at 10:31 AM, Fremmed fugl said:

Kansje du ikke klarer å fungere i en større vennegruppe, men mange klarer det med å være hyggelig og snille mot alle selv alle vennskapsbåndene er like tette. Menneskelige relasjoner kan ikke regnes ut matematisk. Men du må ha vært uheldige i dine vennskapsforhold eller i dine relasjoner hvis du seriøst tror at at ti mennesker ikke kan være venner.

Anonymkode: d7715...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ts her.

Han ønsker tydeligvis å bli invitert med , selv om det virker som han ikke liker å være der. Høres ut som han er i autisme spekteret uten å skulle synse om diagnoser. Det betyr kanskje mye for ham, og koster dere lite så er bra hvis dere inviterer han med. 

Anonymkode: 50b0f...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje du ikke klarer å fungere i en større vennegruppe, men mange klarer det med å være hyggelig og snille mot alle selv alle vennskapsbåndene er like tette. Menneskelige relasjoner kan ikke regnes ut matematisk. Men du må ha vært uheldige i dine vennskapsforhold eller i dine relasjoner hvis du seriøst tror at at ti mennesker ikke kan være venner.

Anonymkode: d7715...745

Tror ikke du vil skjønne dette. 

Det som er fint med matte og logikk, det er ikke noe du eller jeg skjønsmessig tror. Det er hva som er sant. Det er sant at en gjeng på 10 består av 45 unike sosiale relasjoner. Det kan du ikke fantasere bort. I en så stor gruppe vil det være ekstremt usannsynlig at det ikke er betydelig asymentri mellom disse 45 ulike relasjonene. 

Endret av Fremmed fugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...