AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #101 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt enkelt fordi han foretrekker de samme samtaleemnene som noen av de eldre, som 2.verdenskrig (som tidligere nevnt), været, strømprisene etc. Dette er ting jeg selvsagt også kan snakke om, men jeg har behov for å variere med litt andre temaer også. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Joda, kan skjønne at dere ikke klikker liksom, men.. hva med å invitere han med på en skogstur eller noe annet dere gjør sammen da? Mest sannsynlig vil han ikke bli med, siden dette er utenfor interesseområdet hans, men da er han iaf invitert. og gjerne en fest også. Gjør det noe om han sitter der da? Det koster så lite å være litt raus med folk, han har det sikkert ikke så lett.. Anonymkode: 5658f...211 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #102 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den eneste antakelsen her er at han ikke har noe særlig nettverk, det andre har han jo fortalt eller så har jeg observert det. Det er vanlig å small talke på jobb om hva man har gjort i helgen og han har også tatt initiativ til å fortelle selv hva han har gjort både i helger eller på ettermiddager. Ikke én eneste gang har det vært aktiviteter som har involverte fysiske møter med andre mennesker, foruten foreldre og søsken. Det er det vi har blitt kalt i denne sammenhengen. Forøvrig er det denne kollegaen som har definert oss slik og han føler seg ekskludert fordi han er den eneste i vår aldersgruppe som ikke henger med de andre på fritiden. Ja, og derfor snakker vi relativt ofte med han på jobb. Problemet er at han føler seg ekskludert fordi vi andre er venner på fritiden. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Jeg synes det er litt rart at dere ikke ser at denne personen er veldig ensom, og ønsker seg ett nettverk, og har et håp om at dere kollegaene kan bli dette, siden dere har et så bra miljø dere i mellom. I stedet for å ekskludere han, så burde dere tatt han med, og prøvd å bli kjent med han. Siden han ikke har noe særlig nettverk, så er det kanskje vanskelig å bli med på en sjargong han ikke forstår. Om dere hadde inkludert han i gjengen deres, og bedt han med på ting, så kanskje han hadde fått det bedre. Anonymkode: 20fd4...ad1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #103 Del Skrevet 19. desember 2023 Forstår ikke voksne folk (eller kolleger som kaller seg «de unge»), som bruker store deler av fritiden sammen. Har dere ikke et liv utenom jobb? Hva om noen melder seg ut/slutter? Hva deler dere/deler dere ikke med hverandre av personlige forhold? Oppskrift på dårlig arb.miljø spør du meg. Forøvrig har jeg opplevd noe lignende. Hos oss ble det opprettet en teamsgruppe for «de unge». Imidlertid ble ikke alle de «unge» invitert inn, kun de «kule». Inkluder kollegaen. Anonymkode: 91274...c83 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #104 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Helt enkelt fordi han foretrekker de samme samtaleemnene som noen av de eldre, som 2.verdenskrig (som tidligere nevnt), været, strømprisene etc. Dette er ting jeg selvsagt også kan snakke om, men jeg har behov for å variere med litt andre temaer også. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Jeg gleder meg til du vokser opp og innser at «de eldre» ikke bare liker å snakke om 2. verdenskrig, været og strømpriser. Det har jeg ingen tro på overhodet. I en bedrift med 50 stk, hvor 10 er «unge og kule», så sitter ikke resten å «foretrekker» å snakke om været. Anonymkode: 9a479...31e 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #105 Del Skrevet 19. desember 2023 Appropos det med andre verdenskrig og været så kan det handle om at hvis han har lite nettverk så er dette tema som er trygge for han å snakke om siden det er noe han fikser. Antakelig er det fryktelig sårt for han at dere ikke inkluderer han og han merker nok at som du sier ts at han ikke passer inn. Ofte er det slik at folk som virker harde eller litt lite ømfindtelige faktisk er svært gode på å fange opp nyanser og steminger. Anonymkode: 8020c...c08 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 19. desember 2023 #106 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har vært på fester med vedkommende, men da felles for hele arbeidsplassen. Forskjellen mellom oss er enda større på fest, vil jeg si. Vedkommende vil helst sitte stille og snakke om jobb, mens vi danser og tøyser og ler. På slike fester er det også en del av "de eldre" som blir inkludert i samtaler og tøys, selv om vi ikke henger med dem på fritiden. Vil igjen poengtere at vedkommende kommer godt overens med våre litt eldre kollegaer og ser ut til å ha mest til felles med dem. Dette inkluderer hobbyer. Det virker allikevel som om vedkommende ønsker å være venn med oss, uten at hen selv ser at hen ikke passer inn. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Hen er ikke husvarm i gjengen. Hen føler seg ikke invitert. Hen er følgelig tilbakeholdende. Hen kan ha en litt forsiktig personlighet. Hva er det som er upassende med hen? Er det mest det at hen ikke føler seg inkludert fordi hen ikke er inkludert? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest såderjaa Skrevet 19. desember 2023 #107 Del Skrevet 19. desember 2023 Har vært den kollegaen på en arbeidsplass. De 'unge' inviterte meg på fest, så kom sjefen min senere og sa at han hadde snakket med dem om bedt dem inkludere meg. Det var ubehagelig jeg er ikke en person som vil være med mindre de selv ønsker. Jeg var på tiden litt avstengt og innesluttet fordi jeg var i et forhold med en som drev med psykisk mishandling. Som person er jeg normalt sosial og åpen. Hadde jeg blitt bedre kjent med kollegaene hadde jeg nok åpnet meg mer. De var hyggelige da men det at sjefen hadde snakket med dem gjorde at jeg ikke slappet av. Når det gjelder din kollega er det annerledes han har faktisk snakket med sjefen fordi han synes ekskludering deres er ubehagelig. Synes dere opptrer veldig umodent og usympatisk. Kanskje han er en som liker å observere mer enn dere og ekstra i starten. Gi fyren en sjanse de aller aller fleste mennesker har noe å komme med når de føler seg trygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #108 Del Skrevet 19. desember 2023 Ble ansatt i høst og har allerede hatt medarbeidersamtale? Er dere en vernet bedrift? Anonymkode: 7513a...089 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 19. desember 2023 #109 Del Skrevet 19. desember 2023 Dere har kommet helt skjevt ut. Det har vært et tema med sjefen, sjefen har tatt det opp med dere og nå skal dere liksom være venner privat? Dette er allerede ødelagt og så vil det være delte meninger om skyldfordelingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 19. desember 2023 #110 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble ansatt i høst og har allerede hatt medarbeidersamtale? Er dere en vernet bedrift? Anonymkode: 7513a...089 Det finnes veldig forskjellige arbeidsplasser i dette landet. Hvor ofte må vi minne om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #111 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg gleder meg til du vokser opp og innser at «de eldre» ikke bare liker å snakke om 2. verdenskrig, været og strømpriser. Det har jeg ingen tro på overhodet. I en bedrift med 50 stk, hvor 10 er «unge og kule», så sitter ikke resten å «foretrekker» å snakke om været. Anonymkode: 9a479...31e Jeg skriver jo ikke alle de eldre. Det er snakk om enkelte han sitter mye med. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ble ansatt i høst og har allerede hatt medarbeidersamtale? Er dere en vernet bedrift? Anonymkode: 7513a...089 Hæ? Hva er rart med å ha medarbeidersamtale nå? Vi pleier å ha det i november/desember. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #112 Del Skrevet 19. desember 2023 På jobb skal en være "på jobb", gjøre jobben og der er en nøytral slik at det er plass til alle som jobber der. Det høres ut som om dere er en lukket klikk som bare liker folk av deres eget slag, som snakker deres språk, for og imot de samme tingene og da er dere for private på jobben. Minner mistenkelig om uvitenhet og at dere er altfor unge til å forstå dette, eller så er dere gamle nok og forstår det helt utmerket og da er dette mobbing på arbeidsplassen. Totalt uakseptabelt av dere. Skjerp dere øyeblikkelig og la "hen" for lov til å ha en bra jobb som "hen" ikke gruer seg til å gå til og være på hver dag. Anonymkode: ceabb...9fe 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #113 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fullt klar over at alle er litt sære og rare på sin måte. Jeg kjenner og er venn med mange som er litt sære og rare, men da har de allikevel et glimt i øyet, i mangel på en bedre beskrivelse. Som en over her også antydet, så får jeg litt følelsen av at han er på spekteret. Ikke noe galt i det og jeg og de andre er absolutt hyggelige med han, men dette er ikke en person jeg har interesse av å henge med på fritiden. Sjefen er også fullt klar over at han er spesiell og brukte til og med det som argument for at vi må inkludere han på fritiden. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Ja det er akkurat det jeg mente og. Man kan ikke mislike folk for at de er annerledes og på spekteret. Men du skal ikke føle at du må adoptere enn kollega som venn. På tvang, fordi sjefen sier det. Om sjefen skal bestemme at dere tar dere av et menneske på fritid så burde lønn være inkludert. Tenker heller at sjefen selv tar ansvar for sosiale ting. Feks gaming grupper. Film kveld på jobben. Klart kan der og topptur om dere ønsker det. Men det er ikke alle som vil være med på akkurat dette. Anonymkode: 82d15...af3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 19. desember 2023 #114 Del Skrevet 19. desember 2023 Aldersoppdelingen er jeg ikke vandt med. Der jeg har vært har det blitt etablert vennskap på tvers av kjønn og alder. Jeg synes selv det er berikende å snakke med folk som er i en annen situasjon enn meg. I dette tilfelle synes jeg Ts og gjengen gjør feil og jeg kan ikke skjønne at belastningen er så stor ved å ta med en til når man er 10 stk. I utgangspunktet angår ikke fritiden sjefen men når så mange er med så er det annerledes. Samme som med bursdagsfeiring i skolen: man kan invitere noen få men hvis man inviterer opp mot halvparten (av kjønn eller alle) så skal man invitere alle i gruppen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #115 Del Skrevet 19. desember 2023 såderjaa skrev (17 minutter siden): Har vært den kollegaen på en arbeidsplass. De 'unge' inviterte meg på fest, så kom sjefen min senere og sa at han hadde snakket med dem om bedt dem inkludere meg. Det var ubehagelig jeg er ikke en person som vil være med mindre de selv ønsker. Jeg var på tiden litt avstengt og innesluttet fordi jeg var i et forhold med en som drev med psykisk mishandling. Som person er jeg normalt sosial og åpen. Hadde jeg blitt bedre kjent med kollegaene hadde jeg nok åpnet meg mer. De var hyggelige da men det at sjefen hadde snakket med dem gjorde at jeg ikke slappet av. Når det gjelder din kollega er det annerledes han har faktisk snakket med sjefen fordi han synes ekskludering deres er ubehagelig. Synes dere opptrer veldig umodent og usympatisk. Kanskje han er en som liker å observere mer enn dere og ekstra i starten. Gi fyren en sjanse de aller aller fleste mennesker har noe å komme med når de føler seg trygge. Personen føler seg utenfor men ønsker ikke delta på deres typiske aktiviteter, som er sikkert skitur og lign. Han synes det er kjedelig. Det hadde egentlig vært best om han deltok på ting han foretrekker. Ts og de andre snakker med han på jobb og det synes jeg er innafor. Skal sier at jeg selv aldri henger med kolleger utenom jobb. Je pleide det før, når jeg var ung men.. Kan tenkes at siden det er en veldig sosial og stor gjeng som går sammen så blir han nye litt utafor, fordi han ser at alle andre er sammen. Og så føler han at han blir ekskludert når alle andre deltar på ting. Når de inkluderer så sier han men det er så kjedelig. Hvorfor er det alltid tur? Ikke alle er friskuser. Men det blir feil når en pers skal ødelegge for alles morro. Alle vil på tur. Utenom Ola. Han vil på kino. Og se den nye marvel filmen, sant. Og så står det en stor gjeng turklare folk som ikke vet hva marvel er en gang. Anonymkode: 82d15...af3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #116 Del Skrevet 19. desember 2023 Så glad jeg skiller mellom jobb og fritid. Har heller ikke behov for tåkeprat om helgen Men hører gjerne på om du vil dele. Jobbet i over 20år, da finner man ut av ting. At jobb er i arbeidstiden, ha "klikker" "vennegjenger" på jobb er ikke bra. Blir uprofft for min del. Anonymkode: f407b...7f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 19. desember 2023 #117 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg skriver jo ikke alle de eldre. Det er snakk om enkelte han sitter mye med. Hæ? Hva er rart med å ha medarbeidersamtale nå? Vi pleier å ha det i november/desember. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Lytt og lær, det er noen av de eldre hos dere som er flinke til å bygge mellom-menneskelige gode samhandlinger. Etter hvert som du blir litt eldre så kan du også klatre opp mot det nivået. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. desember 2023 #118 Del Skrevet 19. desember 2023 Så lenge det er snakk om private treff, arrangert på fritida uten å ha noe med jobben å gjøre, kan ikke sjefen pålegge dere noe som helst. Dette høres jo ut som en skoleklasse! Man bestemmer selv hvem man vil være sammen med på fritida. Når dere er på arbeidsplassen bør dere derimot være inkluderende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #119 Del Skrevet 19. desember 2023 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Så lenge det er snakk om private treff, arrangert på fritida uten å ha noe med jobben å gjøre, kan ikke sjefen pålegge dere noe som helst. Dette høres jo ut som en skoleklasse! Man bestemmer selv hvem man vil være sammen med på fritida. Når dere er på arbeidsplassen bør dere derimot være inkluderende. Nettopp! Arbeidsgiver skal ikke legge seg borti hvem som omgås på fritiden. Anonymkode: f407b...7f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. desember 2023 #120 Del Skrevet 19. desember 2023 (endret) Mange har medarbeidersamtale en fast tid på året, så det kan jo være helt tilfeldig. Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 25. desember 2023 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå