AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #81 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har selv en slik arbeidsplass hvor en god del av oss henger sammen på fritiden. Men jeg gjør det motsatte av ts. Jeg står på for at nye skal føle seg velkommen. Tar den nye under vingene til personen er komfortabel nok til å henge med de andre. Det koster meg så lite å gjøre det, men belønningen er kanskje en venn for livet. Jeg syns fryktelig synd på denne kollegaen. Anonymkode: bbf38...65d Men dette gjør da vanligvis vi også. Vi har jo ikke blitt en gjeng på 10 av oss selv. De færreste viser sitt sanne jeg som helt ferske i jobben, og kjemien er sjeldent 100% fra start, men forskjellen er vel at det gradvis har vært fremgang i relasjonen de andre gangene. Det er ikke sånn at vi kun snakker med hverandre på jobb, de fleste snakker med de fleste, som tidligere nevnt. Jeg kan ha det veldig gøy med flere av kollegaene mine som er på alder med foreldrene mine, vi bare ikke henger sammen på fritiden. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 19. desember 2023 #82 Del Skrevet 19. desember 2023 Glad jeg jobber ett sted der det er ett godt arbeidsmiljø og alle blir inkludert. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #83 Del Skrevet 19. desember 2023 Kommer mye an på. Hvor mange er dere i vennegjengen? Er dere 3 stk så får det da være greit. Er dere rundt 7-10 stk så syns jeg dere bør inkludere denne kollegaen. Så kommer det også an på hvor mye dere prater om dette på jobb. Jeg har selv opplevd å sitte på pauserommet med kolleger som er venner som bare prater om ting de gjorde i helga. Da føler man seg lite inkludert, og er man en som ikke er i noe gjeng på jobb men alle andre er det, så er det jo sårt å sitte og høre på sånt prat hele tiden. Anonymkode: 89b13...8e4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #84 Del Skrevet 19. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Selvsagt, men det er jo ingen motsetninger mellom å håndtere relasjoner godt og samtidig ha forståelse for hvor langt "arbeidsgiverfingrene" har anledning til å gå. Muligheten til å håndtere gode relasjoner stopper der privatlivets sfære begynner. Anonymkode: 3ae69...dbe Arbeidgiver har ikke styringsrett på fritiden selvsagt. Som leder ville jeg kanskje stilt meg spørsmålet om hvorfor BFF-gjengen til TS ikke klarer å inkludere en nyansatt i sosialeaktiviteter. Anonymkode: 8020c...c08 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #85 Del Skrevet 19. desember 2023 Det er ikke greit å dra igang fest med kollegaer uten å invitere alle som naturlig hører med i gruppen. Her er «de unge» definert som en gruppe, og da må den nye «unge» også inkluderes. Din sjef ville vært ekstremt uproff om han/hun tillot slik eksludering, så det er jammen bra at du/dere fikk tilbakemelding på dette. Ekskludering på arbeidsplassen bidrar til dårlig arbeidsmiljø og hvis jeg hadde vært din sjef, så hadde jeg satt igang tiltak med mindre dette snarest løste seg. Anonymkode: ad3f6...d63 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #86 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men dette gjør da vanligvis vi også. Vi har jo ikke blitt en gjeng på 10 av oss selv. De færreste viser sitt sanne jeg som helt ferske i jobben, og kjemien er sjeldent 100% fra start, men forskjellen er vel at det gradvis har vært fremgang i relasjonen de andre gangene. Det er ikke sånn at vi kun snakker med hverandre på jobb, de fleste snakker med de fleste, som tidligere nevnt. Jeg kan ha det veldig gøy med flere av kollegaene mine som er på alder med foreldrene mine, vi bare ikke henger sammen på fritiden. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Kan dere ikke bare invitere vedkommende en gang da? Det koster dere virkelig ikke mye. Så kan dere teste dere selv, hvis det ikke går slik dere liker det og dere blir sittende og snakke bak ryggen om ham etterpå, så vet dere at dere er blitt en ungdomsskolejenteklubb. Så får dere sjekket status på gjengen deres i samme slengen. Anonymkode: 7227f...c45 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #87 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Arbeidgiver har ikke styringsrett på fritiden selvsagt. Som leder ville jeg kanskje stilt meg spørsmålet om hvorfor BFF-gjengen til TS ikke klarer å inkludere en nyansatt i sosialeaktiviteter. Anonymkode: 8020c...c08 Sosiale aktiviteteter i regi av arbeidsplassen, absolutt. Men det er ikke dette det handler om. Anonymkode: 3ae69...dbe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #88 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke greit å dra igang fest med kollegaer uten å invitere alle som naturlig hører med i gruppen. Her er «de unge» definert som en gruppe, og da må den nye «unge» også inkluderes. Din sjef ville vært ekstremt uproff om han/hun tillot slik eksludering, så det er jammen bra at du/dere fikk tilbakemelding på dette. Ekskludering på arbeidsplassen bidrar til dårlig arbeidsmiljø og hvis jeg hadde vært din sjef, så hadde jeg satt igang tiltak med mindre dette snarest løste seg. Anonymkode: ad3f6...d63 Igjen en som ikke forstår at det ikke er på arbeidsplassen dette skjer, men i de ansattes fritid, og det har du som leder ingen styringsrett over. Ja, fint det, du kunne prøvd deg mot meg med tiltak, men da hadde saken også blitt en arbeidskonflikt, og jeg hadde tatt saken til domstolen om nødvendig. Anonymkode: 3ae69...dbe 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #89 Del Skrevet 19. desember 2023 Å menn å snill du er som har pratet med din nye kollega... Det er jo over all forventning... (Ironi) Anonymkode: 7e557...a7c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #90 Del Skrevet 19. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sosiale aktiviteteter i regi av arbeidsplassen, absolutt. Men det er ikke dette det handler om. Anonymkode: 3ae69...dbe Nei, det kan du si, men det sier allikevel noe om voksne mennesker til å inkludere nye i "gjengen". Anonymkode: 8020c...c08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 19. desember 2023 #91 Del Skrevet 19. desember 2023 Lett dissens mot flertallet og støtte av ts fra meg. Jeg har vært i omtrent den situasjon "særingen" sto i i en jobb. Tilnærmet alle (rundt 10 av kanskje 20 ansatte) av de yngre ansatte mellom 20-30 var en sammensveiset gjeng som fant på mye sammen. Nå var disse en litt uproff "fjortis" gjeng, ialf samlet, som gjerne ville tilpasse fritiden rundt jobben. Jeg ble aldri invitert med på noe, men snakket uten problem med alle. Nå var disse som gruppe ganske ulike meg, og jeg følte ikke behov for å bli inkludert. Snarere tenkte jeg litt nedlatende om noen av dem av og til. Jeg tenker det er helt naturlig at enkelte blir gode venner på jobb, og andre ikke. 10 personer er en stor gruppe, men av 50 ansatte er det ikke veldig graverende å ikke invitere 1 til som jeg ser det. Så lenge man er inkluderende i arbeidstiden og ikke smyger seg unna tydelige hint om at den ansatte ønsker å delta. Sånt synes jeg er dårlig gjort. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #92 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi har strekt oss langt på jobb for å prøve å finne kjemien. Ok, skal jeg være 100% ærlig: Vi føler vel alle at dette er en særing. Han eier ikke ironi, hobbyene er gaming og 2.verdenskrig, han bor alene og det virker ikke som om han har noe sosialt nettverk utover jobb og de han gamer med over nett. Ikke glad i å bevege seg. Hvis du ønsker innpass i en gjeng hvor mange enten er glad i friluftsliv eller trening, så er det rart å si ting som "Jeg skjønner ikke poenget med det, det er så kjedelig", i fullt alvor og uten at noen har spurt deg, for så å dra samtalen over på moren sin eller lignende. Han er negativ til våre interesser, men vil allikevel gjerne ha innpass, UTOVER DET PROFESJONELLE, hos oss. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Forstår ikke problemet? Gjør det noe om han er med dere på fest? Dere kan jo danse og tulle selv om han er der. Dere er sære. Alle trenger ikke være helt like for å ha det gøy sammen. Anonymkode: 7e33c...246 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #93 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår ikke problemet? Gjør det noe om han er med dere på fest? Dere kan jo danse og tulle selv om han er der. Dere er sære. Alle trenger ikke være helt like for å ha det gøy sammen. Anonymkode: 7e33c...246 Russebuss generasjonen. Er du ikke kul fuck deg Anonymkode: 43e3e...73e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #94 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vi har strekt oss langt på jobb for å prøve å finne kjemien. Ok, skal jeg være 100% ærlig: Vi føler vel alle at dette er en særing. Han eier ikke ironi, hobbyene er gaming og 2.verdenskrig, han bor alene og det virker ikke som om han har noe sosialt nettverk utover jobb og de han gamer med over nett. Ikke glad i å bevege seg. Hvis du ønsker innpass i en gjeng hvor mange enten er glad i friluftsliv eller trening, så er det rart å si ting som "Jeg skjønner ikke poenget med det, det er så kjedelig", i fullt alvor og uten at noen har spurt deg, for så å dra samtalen over på moren sin eller lignende. Han er negativ til våre interesser, men vil allikevel gjerne ha innpass, UTOVER DET PROFESJONELLE, hos oss. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Dere høres forferdelige ut. Med den beskrivelsen klarer jeg ikke forstå at dere oppriktig mener han «passer bedre med de eldre». Hvordan da mener du? Fordi «de eldre» ikke mangler folkeskikk og har kastet all medfølelse og empati på sjøen? Dere har bestemt dere for å være litt ekle med en ny person på jobb, fordi dere da selv føler dere litt kulere. Akkurat som på ungdomsskolen. De kuleste menneskene jeg kjenner er de som har noen sære venner. Alle trenger ikke passe inn hele tiden, i en gjeng på 10 stykker burde det alltid være plass til en ekstra. Anonymkode: 9a479...31e 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #95 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vi har strekt oss langt på jobb for å prøve å finne kjemien. Ok, skal jeg være 100% ærlig: Vi føler vel alle at dette er en særing. Han eier ikke ironi, hobbyene er gaming og 2.verdenskrig, han bor alene og det virker ikke som om han har noe sosialt nettverk utover jobb og de han gamer med over nett. Ikke glad i å bevege seg. Hvis du ønsker innpass i en gjeng hvor mange enten er glad i friluftsliv eller trening, så er det rart å si ting som "Jeg skjønner ikke poenget med det, det er så kjedelig", i fullt alvor og uten at noen har spurt deg, for så å dra samtalen over på moren sin eller lignende. Han er negativ til våre interesser, men vil allikevel gjerne ha innpass, UTOVER DET PROFESJONELLE, hos oss. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 Men.. Høres ut som at han Kansje kan ha autisme? Jeg forstår om ingen av dere liker gaming og å snakke om hans mor, men kansje en av 10 liker gaming da? Dere er nok ikke like alle sammen i hop. Han har det sikkert ikke så lett. Tenker at dere må nok inkludere han på jobb, si hei, og være profesjonell , men å henge med han på fritiden er ikke nødvendig om han ikke vil dra på tur selv! Og at han ikke har lyst å dra på fjelltopp tur med dere forstår jeg jo. Da kan han heller være med når sjefen arrangerer tur for alle. Hvordan finner han ut at dere drar på tur da egentlig, planlegger dere i lunchen liksom? Anonymkode: 82d15...af3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #96 Del Skrevet 19. desember 2023 "Jeg tenker du kan si til din leder at du slette tid så klart blir han inkludert på jobben. Alle er veldig hyggelige her og vi har et inkluderende arbeidsmiljø. Men han ønsket ikke å være med på topptur sist helg. Men Kansje han er med om jobben arrangerer turer?" Anonymkode: 82d15...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #97 Del Skrevet 19. desember 2023 Sjefen kan selvsagt ikke bestemme hvem dere skal være sammen med på fritiden, og det kan dere godt si. Men dere kunne kanskje gitt stakkaren et par sjanser først. Ja, han er sær, men det er vel alle på sitt vis. Jeg mener, middelaldrende mennesker i slutten av tredveåra som kaller seg selv "de unge" og bare vil tulle, tøyse, danse, og stå sammen og fnise med sin superspesielle, interne, fantastiske humor er kanskje ikke helt normalt det heller. Anonymkode: ebcc4...d57 13 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #98 Del Skrevet 19. desember 2023 Det der hadde jeg ikke orket. Dere får legge ned forbud om å snakke om det sosiale dere gjør utenfor jobb, når dere er på jobb. Dere har jo virkelig prøvd. Alle ser vel at han der ikke er i stand til å tilpasse seg og da blir man ikke invitert med på ting utenfor jobben rett og slett. Og dere er høflige og inkluderende på jobb, det får være nok. Anonymkode: 0b456...d33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #99 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sjefen kan selvsagt ikke bestemme hvem dere skal være sammen med på fritiden, og det kan dere godt si. Men dere kunne kanskje gitt stakkaren et par sjanser først. Ja, han er sær, men det er vel alle på sitt vis. Jeg mener, middelaldrende mennesker i slutten av tredveåra som kaller seg selv "de unge" og bare vil tulle, tøyse, danse, og stå sammen og fnise med sin superspesielle, interne, fantastiske humor er kanskje ikke helt normalt det heller. Anonymkode: ebcc4...d57 Fullt klar over at alle er litt sære og rare på sin måte. Jeg kjenner og er venn med mange som er litt sære og rare, men da har de allikevel et glimt i øyet, i mangel på en bedre beskrivelse. Som en over her også antydet, så får jeg litt følelsen av at han er på spekteret. Ikke noe galt i det og jeg og de andre er absolutt hyggelige med han, men dette er ikke en person jeg har interesse av å henge med på fritiden. Sjefen er også fullt klar over at han er spesiell og brukte til og med det som argument for at vi må inkludere han på fritiden. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #100 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Dere høres forferdelige ut. Med den beskrivelsen klarer jeg ikke forstå at dere oppriktig mener han «passer bedre med de eldre». Hvordan da mener du? Fordi «de eldre» ikke mangler folkeskikk og har kastet all medfølelse og empati på sjøen? Anonymkode: 9a479...31e Helt enkelt fordi han foretrekker de samme samtaleemnene som noen av de eldre, som 2.verdenskrig (som tidligere nevnt), været, strømprisene etc. Dette er ting jeg selvsagt også kan snakke om, men jeg har behov for å variere med litt andre temaer også. Ts Anonymkode: 621e5...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå